Eksperthjælp: Er det normalt at udvikle cyster når når man er i IUI beh?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

693 visninger
0 svar
0 synes godt om
12. maj 2015

Tina Sandager

Hej Tina

Jeg er igang med IUI. Blev i dag scannet, da jeg troede jeg var på CD4 og evt skulle starte op i hormonstimulation.

Ved scanningen viste det sig dog, at jeg nu har en cyste i højre side. (Har tidligere haft en i venstre side). Yderligere viste det sig, at min slimhinde stadig er 9 mm og dermed ikke afstødt.

Jeg tester ikke positivt ved graviditettest. Burde jo være 4+4, hvis det var.

Fik afvide, at jeg skal afvente 1 uge og se om jeg fik en kraftig blødning. (Den jeg har haft var en del mindre en den vanlige mens) ellers bestille tid til ny scanning om 1 uge.

Er det "normalt" at man ikke afstøder hele slimhinden? Kan det betyde en graviditet - med sen undvikling af hcg? Eller hvad skal jeg lige tænke om det?

Tinas svar

Kære FruVentetid,

Desværre er der nogle kvinder der udvikler cyster pga hormonstimulationen under fertilitetsbehandling.

Cysterne er desværre ikke forbundet med graviditet, men er som regel vandfyldte og medfører uorden i cyklus - det vil sige, at man enten ikke får sin menstruation eller ikke har afstødt slimhinden helt.

Du skal vente på at cysten "springer" af sige selv (ligesom en ægløsning) og at du så får din menstruation. Man kan ikke stimulere dig så længe den cyste er i vejen - om man så må sige. Det er rigtigt irriterende, for det medfører ekstra ventetid for jer - men som sagt, er det desværre en "almindelig" bivirkning til behandlingen.

Held og lykke fremadrettet.

Kh Tina

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.