Hvor mange gange skal man møde på klinikken??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

330 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. maj 2015

Anonym trådstarter

Jeg er helt ny i det her behandlingshalløj, og min mand spurgte mig den anden dag om jeg egentlig vidste hvor tit man skal møde på klinikken i forhold til forsøgene??

Vi skal i IVF behandling, er der andre der har været igennem det, som kan fortælle lidt om det??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2015

lenemor77

Vi var kun igennem 1 forsøg - og det er et par år siden, men prøver lige om jeg kan huske det. 

Vi var til indledende samtale sammen. Jeg var til et hav af scanninger. Sædprøven afleverede manden. Han var med til ægudtagning. Det samme med ægoplægning. Og derefter en tidlig scanning. Så en håndfuld gange Per gang. 

Anmeld Citér

12. maj 2015

Anonym trådstarter

lenemor77 skriver:

Vi var kun igennem 1 forsøg - og det er et par år siden, men prøver lige om jeg kan huske det. 

Vi var til indledende samtale sammen. Jeg var til et hav af scanninger. Sædprøven afleverede manden. Han var med til ægudtagning. Det samme med ægoplægning. Og derefter en tidlig scanning. Så en håndfuld gange Per gang. 

Tak for dit svar..

Så er der ingen grund til at han fortæller arbejdet noget endnu. Han var lidt i tvivl om, om han skulle bringe det på banen for hans chef. Men så venter vi. 

Anmeld Citér

12. maj 2015

tweety2060

Det afhænger af behandling.  Lang eller kort? 

Du kan komme ud for at skulle scannes hv 2 dag op mod ægudtagning for at følge udvikling. ...

Mener jeg var afsted mellem 4-7 gange pr behandling. ..pøj pøj

Anmeld Citér

12. maj 2015

Anonym trådstarter

tweety2060 skriver:

Det afhænger af behandling.  Lang eller kort? 

Du kan komme ud for at skulle scannes hv 2 dag op mod ægudtagning for at følge udvikling. ...

Mener jeg var afsted mellem 4-7 gange pr behandling. ..pøj pøj

Det ved vi ikke endnu. Vi ved bare det bliver IVF. Men de lægger vidst ud med kort så vidt det er muligt. Det er ihvertfald hvad jeg har forstået på dem. 

Anmeld Citér

12. maj 2015

Stabel

Vi var til indledende samtale/undersøgelse (sammen)

Klar-parat kursus (sammen)

Da jeg fik mens, ringede jeg ind, var til scanning mandag (alene)

Startede på hormoner, var til scanning fredag (alene)

Scanning mandag (alene)

Scanning onsdag (alene)

Æggeudtagning fredag (sammen)

Æggeopsætning mandag (sammen)

Extra blodprøve i forbindelse med forskning (alene)

Blodprøve 14 dage efter Æggeudtagning (sammen) Positiv 

1. scanning 6+6 (sammen)

2. scanning 9+4 (sammen)

Det er jo selvfølgelige op til jer hvor meget i vil deltage i sammen, Manden skal med til indlednede samtale/undersøgelse ( det giver lidt sig selv) og æggeudtagning, delvis fordi at han skal aflevere noget sæd og fordi at du formentlig ikke selv må kører derfra.

Det er individuelt hvor mange gange du skal scannes mens du tager hormoner, det kommer an på hvordan dine æg udvikler sig/ reagere på hormonerne 

Held og lykke med behandlingen 

Anmeld Citér

12. maj 2015

tweety2060

Anonym skriver:

Det ved vi ikke endnu. Vi ved bare det bliver IVF. Men de lægger vidst ud med kort så vidt det er muligt. Det er ihvertfald hvad jeg har forstået på dem. 

Hvis det er den korte behandling så skal du nok scannes lidt hyppigere end ved lang , hvor du også nedreguleres.... 

Men de fleste kan du sagtens tage til selv :-D

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.