modesty skriver:
Det kan være f.eks lukkede æggeledere, eller dårlig ægkvalitet. Sidstnævnte kan man ikke undersøge for inden behandling, men det vil blive opdaget når man går i gang med IVF.
Det er heller ikke altid at man kan finde en årsag til problemet.
Her var det lukkede æggeledere. Vi kom i IVF behandling og har i dag en skøn dreng på 3,5 år.
Jeg ved hvordan det er at være i din situation, og det er IKKE sjovt. Godt at du er i gang nu, og får gjort noget ved sagen.
PS: Du skriver at du skal ultralydscannes. Men det er vigtigt at du også får lavet en gennemskylning af æggelederne, ellers kan man ikke se om der er passage. Så hvis dette ikke bliver gjort automatisk, skal du insistere på at få det gjort. Dette kan din læge sandsynligvis ikke gøre, det skal gøres hos en gynækolog.
Mange tak for svar!
Hvordan blev det fastslået at du havde lukkede æggeledere? Hvilken undersøgelse viste det?
Jeg synes det er super svært at overskue hele det der ivf forløb, har prøvet at læse om det, og jeg synes det lyder hårdt.. Men vi vil gøre alt og vi har snakket meget om det.
Ja jeg er jo ikke så gammel i forhold til at få undersøgelser, men vil hellere nu hvor jeg er yngre, end finde ud af det når jeg bliver ældre.
Hvordan foregår det skylning af æggeledere? Jeg er virkelig ikke god til de der underlivsundersøgelser, alene den der podning synes jeg var meget ubehagelig..
Men slal man vel vænne sig til hvis man først skal i behandling?
Åh okay, tak for tippet! Det vil jeg huske, har tid hos en gynækolog til den scanning der, så spørger jeg da
er virkelig glad for dit svar!