Scanning hver uge..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.169 visninger
9 svar
1 synes godt om
11. maj 2015

Anonym trådstarter

Jeg er i uge 11 og har siden uge 6 blevet scannet ugentligt pga mange tidligere problemet med graviditet.. 

Har hørt mange sige "uhhh det skader, siger nye undersøgelser". 

Jordmødrene siger at det slet ikke skader, for så ville de aldrig drømme om at gøre det.. 

Er der andre der bliver scannet ugentligt..? Og har i dårlig samvittighed? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2015

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Jeg er i uge 11 og har siden uge 6 blevet scannet ugentligt pga mange tidligere problemet med graviditet.. 

Jordmødrene siger at det slet ikke skader, for så ville de aldrig drømme om at gøre det.. 

For 6,5 år siden blev jeg scannet fra 3 gange om ugen, op til 2 gange om dagen. Og hun har ikke taget skadet af de scanninger. 

Anmeld Citér

11. maj 2015

Anonym trådstarter

Klumpe-dumpe skriver:

For 6,5 år siden blev jeg scannet fra 3 gange om ugen, op til 2 gange om dagen. Og hun har ikke taget skadet af de scanninger. 

Fantastisk at høre!! Tak

Anmeld Citér

12. maj 2015

Anonym trådstarter

Andre...?

Anmeld Citér

12. maj 2015

lineog4

Man kan se (ja man ser jo ) at de små reagerer scanningen - nogen gange som om de bliver lidt irriterede - men det kan de jo også blive af hænder der presser rundt.

jeg personligt tror at som med så mange ting, så har vi ikke analyseret det til ende, og det kan da godt være at scanninger kan gøre en my forskel hos en baby. Men er også sikker på, at når man bliver scannet en gang om ugen, så ville konsekvensen af man ikke scannede være mere katastrofal.

jeg er selv blevet scannet lidt mere i mine sidste to graviditeter, dog ikke en gang om ugen. Og jeg har valgt at sige: det var det der skulle til for at graviditeten blev tålelig. 

Anmeld Citér

12. maj 2015

JH12

Jeg er ikke blevet scannet ugeligt, men jeg er scannet ofte .. 

Anmeld Citér

12. maj 2015

namaha

Jeg bliver også scannet ofter end man normalt ville, udover det, har vi valgt at kæbe os til nogen ekstra scanninger 

lille pigen i maven har det super godt og trives, hver gang vi er til scanning for vi at vide at hun ligger lige efter bogen hvilket er fantastisk at få at vide 

Anmeld Citér

12. maj 2015

Sophie90

Jeg har epilepsi og min neurolog har derfor fortalt mig at jeg også (når jeg bliver gravid), skal scannes ugentligt fordi de skal sikre sig at alt er som det skal mht. den medicin jeg tager for det, så jeg kan ikke forestille mig at det er skadeligt 

Anmeld Citér

12. maj 2015

Lisette W

Anonym skriver:

Den undersøgelse der sagde det kunne være skadeligt at scanne ofte, konkluderet ar scanning kunne være skadelige hvis ikke uddannede scannede. Undersøgelsen var ikke dansk. Hvis det er på sygehuset ud bliver scannet ville jeg ikke være nervøs. 

Anmeld Citér

12. maj 2015

Anonym trådstarter

Så vil jeg trygt ligge mig på scannings briksen Idag  

tak til hele baby.dk og de dejlige damer for at give så hurtigt svar!  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.