Samsovning (fra 6år og opefter)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.040 visninger
1 svar
0 synes godt om
11. maj 2015

Anonym trådstarter

Jer med børn, i denne alder (primært fra 6 år og opefter)  og som gør brug af samsovning - hvordan foregår det? 

Har i en stor fælles seng?

Har børnene deres egne senge, selvom de ikke bliver brugt til at sove i? 

Er det jer forældres behov eller barnets behov?

Hvor længe er det "normalt" at samsove, altså er der en vis alder det aftager/stopper?

Hvordan fungere det med at samsove, når barnet er startet i skole (her tænkes primært på hvis barnet har overnattende veninder/venner) ? 

Hvad når barnet sover ude? 

Jeg spørger af ren nysgerrighed og fordi jeg kun ved overordnet omkring emnet, og ikke helt ind til benet. :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2015

Maise86

Anonym skriver:

Jer med børn, i denne alder (primært fra 6 år og opefter)  og som gør brug af samsovning - hvordan foregår det? 

Har i en stor fælles seng?

Har børnene deres egne senge, selvom de ikke bliver brugt til at sove i? 

Er det jer forældres behov eller barnets behov?

Hvor længe er det "normalt" at samsove, altså er der en vis alder det aftager/stopper?

Hvordan fungere det med at samsove, når barnet er startet i skole (her tænkes primært på hvis barnet har overnattende veninder/venner) ? 

Hvad når barnet sover ude? 

Jeg spørger af ren nysgerrighed og fordi jeg kun ved overordnet omkring emnet, og ikke helt ind til benet. :-) 

Hos os samsover jeg med mine børn på 3,5 og 6,5. 

Her er det klart børnenes behov og specielt den stores. 

Vi har en seng der er ca 4 meter bred så vi alle 3 kan være der. 

Det har ikke været aktuelt med overnattende kammerater endnu, men tænker hun så skal sove i sit værelse med sin legekammerat. 

Begge mine børn har senge på deres egne værelser og når de er hos deres far sover de i egne senge på egne værelser og det fungerer fint

fik jeg svaret på det hele?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.