Min søn på 3,7 er begyndt at tisse i bukserne. Den sidste måneds tid eller noget i den stil. Før det var han blefri siden januar, altså i 3 mdr., hvor der ingen problemer har været.
Jeg kan simpelthen ikke få ham til at sige til når han skal tisse. Jeg synes det har varet i ret lang tid nu. Går den slags tilbagefald over af sig selv?
Hvis jeg får ham på toilettet en gang i timen, kan det holdes til lidt dryp i underbukserne. Men hvis jeg glemmer det, eller hvis han er med sin far (som altid glemmer det), så tisser han i bukserne og han kan gå rundt med dem i lang tid, helt ligeglad.
Jeg har også hentet ham i børnehaven et par gange hvor han har været helt våd, fordi han har været på legepladsen med regnbukser på, så pædagogerne ikke har kunnet se det. Han siger ikke til derovre heller.
Det startede i forbindelse med et udviklingsspring hvor han også begyndte at vågne om natten igen, var meget trodsig, meget tryghedssøgende o.s.v. Så det var helt klart en regressions-ting. Men springet virker til at være overstået, og tisse-problemet fortsætter.
Vi har prøver at lokke med klistermærker efter toiletbesøg (det var sådan han blev blefri, med stor succes), men det har ingen effekt.
Der er ingen problemer med afføring, dér siger han altid til.
What to do??
Anmeld
Citér