Tisser i bukserne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.503 visninger
7 svar
8 synes godt om
10. maj 2015

modesty

Min søn på 3,7 er begyndt at tisse i bukserne. Den sidste måneds tid eller noget i den stil. Før det var han blefri siden januar, altså i 3 mdr., hvor der ingen problemer har været.

Jeg kan simpelthen ikke få ham til at sige til når han skal tisse. Jeg synes det har varet i ret lang tid nu. Går den slags tilbagefald over af sig selv?

Hvis jeg får ham på toilettet en gang i timen, kan det holdes til lidt dryp i underbukserne. Men hvis jeg glemmer det, eller hvis han er med sin far (som altid glemmer det), så tisser han i bukserne og han kan gå rundt med dem i lang tid, helt ligeglad.

Jeg har også hentet ham i børnehaven et par gange hvor han har været helt våd, fordi han har været på legepladsen med regnbukser på, så pædagogerne ikke har kunnet se det. Han siger ikke til derovre heller.

Det startede i forbindelse med et udviklingsspring hvor han også begyndte at vågne om natten igen, var meget trodsig, meget tryghedssøgende o.s.v. Så det var helt klart en regressions-ting. Men springet virker til at være overstået, og tisse-problemet fortsætter.

Vi har prøver at lokke med klistermærker efter toiletbesøg (det var sådan han blev blefri, med stor succes), men det har ingen effekt.

Der er ingen problemer med afføring, dér siger han altid til.

What to do??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2015

dpb

hmm, er det kun i dagtimerne at problemet er der?

Vores mellemste har nemlig haft noget lignende (dog mener jeg han var noget ældre og havde været blefri længere, da det startede, men altså)

Her Handlede det i høj grad om ikke at gå glip af noget. Vi endte med at konkludere at det var en blanding af at han mærker det sent/i sidste øjeblik, samt at han simpelthen var bange for at gå på toilettet hvis han f.eks. legede en leg med nogle af de andre, for så kunne han miste sin plads i legen eller legen være slut når han kom tilbage. Vi fik pædagogerne til at hjælpe med at huske ham på at gå på toilettet og "holde" hans plads i legen samtidig. Det virkede nogenlunde.

Ud over det har jeg ikke rigtig nogen ideer. Men her vidste vi at det ikke var fordi han var vådligger, da problemet simpelthen ikke var der i løbet af natten. Om natten stod han op og gik på toilet uden problemer.

Qnuz

Anmeld Citér

11. maj 2015

jenny4

Følger lige med - vi har samme udfordring. Tisser ikke om natten men om dagen når han ikke at sige til, og når vi kan se på ham at han skal, så nægter han. Kunne også godt mistænke at det handler om ikke at gå glip af noget, kombineret med en stædighed i, at vi ikke skal bestemme om han skal tisse eller ej. 

har hørt at det er meget normalt at drenge får tilbagefald og at det ofte netop er det med at de ikke lige kan mærke efter, fordi de er så travl optaget af det de har gang i.

Anmeld Citér

11. maj 2015

MorTil4<3

Min 5 årige steddatter er det samme problem med , det har varet i ½ års tid nu, så får en god periode hvor hun husker det igen, og så kommer der en dårlig periode igen, hun leger også bare videre, men så snart vi siger hvaaaa Rebekka, har du tisset i bukserne? så stopper hun op, vender sig rundt og siger jaaaaa 

når vi spørger hende hvorfor? siger hun bare det ved jeg ikke. 

det er møg træls. men desværre et tilbagefald nogen børn har.
hun er OVERHOVEDET IKKE renlig om natten, hun var, men det kom også tilbage, og nu kan hun faktisk sagtens sove i en drivvåd seng uden at sige noget selvom hun faktisk godt ved at hun jo har tisset i sengen . så nu står den på store bleer igen suk . .  

hun har været til lægen flere gange end vi aner, og vi har prøvet mange ting på at hjælpe hende med at huske, men intet hjælper. KUN hvis vi som sagt spørger minimum en gang i timen, hvornår har du sidst tisset Rebekka? så kan man se hun lige HOV! og så blæser hun ud på toilettet . . 

min 5 årige dreng har aldrig 7,9,13 haft tilbagefald, han blev renlig da han var 3 ½ . også om natten. . 

men nu det også mere nemt med ham da han har lært at stå op og tisse så det gør det så nemt når vi er ude i skoven fx eller noget at han selv lige kan finde den nærmeste afsidige busk hihi 

Anmeld Citér

11. maj 2015

CharlotteogMaria

Når han sådan går og drypper kunne det lyde som om han har blærebetændelse, har I overvejet det?

Børn reagerer meget forskelligt på blærebetændelse og mange har slet ikke ondt. Min datter har haft det mange gange og det viser sig ved at hun drypper i bukserne eller dicideret har uheld. Hun er 5 år.

Anmeld Citér

11. maj 2015

Starfish

Når han sådan går og drypper kunne det lyde som om han har blærebetændelse, har I overvejet det?

Børn reagerer meget forskelligt på blærebetændelse og mange har slet ikke ondt. Min datter har haft det mange gange og det viser sig ved at hun drypper i bukserne eller dicideret har uheld. Hun er 5 år.

Jeg tænker det samme. Da min datter havde blærebetændelse var det med præsis de symptomer som beskrives her.

Anmeld Citér

11. maj 2015

modesty

dpb skriver:

hmm, er det kun i dagtimerne at problemet er der?

Vores mellemste har nemlig haft noget lignende (dog mener jeg han var noget ældre og havde været blefri længere, da det startede, men altså)

Her Handlede det i høj grad om ikke at gå glip af noget. Vi endte med at konkludere at det var en blanding af at han mærker det sent/i sidste øjeblik, samt at han simpelthen var bange for at gå på toilettet hvis han f.eks. legede en leg med nogle af de andre, for så kunne han miste sin plads i legen eller legen være slut når han kom tilbage. Vi fik pædagogerne til at hjælpe med at huske ham på at gå på toilettet og "holde" hans plads i legen samtidig. Det virkede nogenlunde.

Ud over det har jeg ikke rigtig nogen ideer. Men her vidste vi at det ikke var fordi han var vådligger, da problemet simpelthen ikke var der i løbet af natten. Om natten stod han op og gik på toilet uden problemer.

Qnuz

Han har stadig ble på om natten. 

Tror helt bestemt også at det er en stor faktor her at han ikke vil gå glip af noget.

Anmeld Citér

11. maj 2015

modesty

JustHere skriver:

Okay, nej, det havde jeg ikke overvejet. Tak for tip!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.