Hej
jeg fik randløsning (løsning af moderkagen i en mindre del) i uge 16 - jeg går ud fra at det er det samme du har haft. En fuld moderkageløsning medfører nemlig at barnet ikke overlever hvis det ikke tages ud med det samme.
Jeg styrtblødt og havde et stor hæmatom. Det blevet ved med at være samme størrelse, men jeg blødte ikke. Det voksede faktisk lidt. Så ikke at bløde er ikke nødvendigvis ensbetydende med at alt er godt.... ikke for at skræmme dig. Blodet kan godt blive der inde og først komme ud senere.
Jeg var indlagt i 3 dage og blev først sygemeldt 14 dage og efterfølgende resten af min gravididtet. Jeg var altså sygemeldt fra uge 16 og frem til fødsel.
Jeg fik blødningsstoppende medicin til at starte med og gik til scanning hver anden uge det meste den resterende graviditet.
Jeg følte at jeg snød mit arbejde - jeg havde det jo fint og havde ingen smerter eller blødning. Men lægerne sagde at de kunne se at blødningen (selv om der ikke kom noget ud) blev større når jeg havde anstrengt mig. De sagde også at jeg havde en overordentlig stor risiko for at føde for tidligt og jeg fik ordre på ikke at være for langt væk fra et hospital, da det kan være farligt og man kan miste meget blod hvis der sker en fuld løsning af moderkagen.
Du skal nok regne med at din risiko for tidlig fødsel og eller fuld moderkageløsning er væsentlig forhøjet, hvis det er mere en blot en lille blødning, du har oplevet. Jeg fik på et tidpsunkt et 50/50 pct. risiko for abort, da jeg var indlagt.
Jeg tog det med ro (med dårlig samvittighed) og endte med en sund rask dreng født ved planlagt ks i uge 38! Min fødselslæge troede aldrig at jeg ville nå længere end uge 32 - og det var hvis jeg var heldig.
Det skal og bør tages alvorligt. Skån dig selv og dit barn og tag den med ro med god samvittighed.
Anmeld
Citér