40+4 og MEGET frustreret !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.048 visninger
10 svar
3 synes godt om
10. maj 2015

SaraSH

Så landede jeg på 40+4  

Jeg har gennem hele min graviditet troet at jeg selvfølgelig nok skulle være en af dem der fødte før tid eller ihvertfald på terminen... Jeg blev da lige klogere  

Jeg var til mit sidste JM besøg på terminen i onsdags hvor jeg var 1 cm åben og hvor hun lavede en hindeløsning. Jeg har haft tegnblødning lige siden og har set (undskyld sproget) klatter af slimproppen hver dag siden hindeløsning. Har fået kraftigere plukveer og har 'menstruation-smerter' hver dag. 

Til gengæld har jeg også en bækkenløsning som tager livet af mig langsomt. Jeg kan næsten ikke bevæge mig og jeg sover ikke om natten, jeg er derfor en omvandrende zombie og frygter at jeg ikke har energien når der så endelig sker noget 

jeg trænger bare til lidt omsorg tror jeg lidt forståelse og gode råd  

taak venner 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2015

alenemor42

SaraSHirsvang skriver:

Så landede jeg på 40+4  

Jeg har gennem hele min graviditet troet at jeg selvfølgelig nok skulle være en af dem der fødte før tid eller ihvertfald på terminen... Jeg blev da lige klogere  

Jeg var til mit sidste JM besøg på terminen i onsdags hvor jeg var 1 cm åben og hvor hun lavede en hindeløsning. Jeg har haft tegnblødning lige siden og har set (undskyld sproget) klatter af slimproppen hver dag siden hindeløsning. Har fået kraftigere plukveer og har 'menstruation-smerter' hver dag. 

Til gengæld har jeg også en bækkenløsning som tager livet af mig langsomt. Jeg kan næsten ikke bevæge mig og jeg sover ikke om natten, jeg er derfor en omvandrende zombie og frygter at jeg ikke har energien når der så endelig sker noget 

jeg trænger bare til lidt omsorg tror jeg lidt forståelse og gode råd  

taak venner 

Ja så er vi her igen, du er bare lidt længere end mig .... men det er præcis sådan det har været med mig i denne uge. 

Jeg har stukket en hel del til jordemødrene for at få en saglig/faglig forklaring på hvorfor man ikke sætter igang når man som eks. Du har svær bækkenløsning. .... jeg syntes man bliver påvirket meget psykisk også og jeg har haft nogle dage hvor jeg har været deprimeret. ... jeg kan dårligt gå en tur med hunden mere fordi jeg får så mange smerter.

Den eneste forklaring jeg kan få er : at det gør man bare ikke. Selvfølgelig kan man ikke bare sætte igang over hele linjen fordi man er lidt utilpas. ..... men jeg har set nogle lide ekstremt i mere end 4 uger før og de har alligevel ikke sat igang.

Baby er jo færdig og klar til at møde verden uden komplikationer.... ja det nok bare frustrationer herfra..... men man er sgu så udmattet af smerter og mangel på søvn.

Xxxx for os begge meget snart

Anmeld Citér

10. maj 2015

SaraSH

alenemor42 skriver:

Ja så er vi her igen, du er bare lidt længere end mig .... men det er præcis sådan det har været med mig i denne uge. 

Jeg har stukket en hel del til jordemødrene for at få en saglig/faglig forklaring på hvorfor man ikke sætter igang når man som eks. Du har svær bækkenløsning. .... jeg syntes man bliver påvirket meget psykisk også og jeg har haft nogle dage hvor jeg har været deprimeret. ... jeg kan dårligt gå en tur med hunden mere fordi jeg får så mange smerter.

Den eneste forklaring jeg kan få er : at det gør man bare ikke. Selvfølgelig kan man ikke bare sætte igang over hele linjen fordi man er lidt utilpas. ..... men jeg har set nogle lide ekstremt i mere end 4 uger før og de har alligevel ikke sat igang.

Baby er jo færdig og klar til at møde verden uden komplikationer.... ja det nok bare frustrationer herfra..... men man er sgu så udmattet af smerter og mangel på søvn.

Xxxx for os begge meget snart

Jeg kunne ikke være mere enig ! 

Jeg blev deltids sygemeldt fra mit arbejde i januar og februar og blev så fuldtids sygemeldt pr 1. marts og hvor jeg så gik på barsel 1. april - alt sammen på grund af bækkenløsning der bare blev værre og værre og værre ! 

Min JM ved godt hvor slem den graviditet har været ved mig, så forstår det ikke. 

Imorgen er jeg jo 40+5 så der skal jeg ringe til fødegangen og arrangere et møde med en JM og en læge som så der skal og kan tage stilling til igangsættelse... Det kan have lange udsigter 

Anmeld Citér

10. maj 2015

alenemor42

Jeg har de sidste par unger haft sukker i min urin, det havde jeg også sidste graviditet mod slutningen fordi mine nyrer bliver belastet så de lækker. Har prøvet at forklare dem dette... også fordi jeg får ømhed omkring nyrerne af belastningen.... har for at bevise det taget mit blodsukker sidste 6 gange om dagen og det ligger perfekt... det er ikke graviditets sukkersyge.

Jeg bliver så irriteret over de affærdiger hvad jeg siger til dem ... ja de er fagperson er,  men jeg kender faktisk min krop rigtigt godt.

Åh det er nu rart at komme af med lidt brok

Anmeld Citér

10. maj 2015

jenny4

Jeg er 38+2 i dag og har været sygemeldt med slem bækkenløsning siden uge 12. 

Jeg har fået at vide at grunden til at man ikke igangsætter før tid ret ofte er, at kroppen ikke er modnet til fødsel og der derfor er større risiko for bristninger samt andre komplikationer under vejs - kroppen kan simpelthen ikke følge med. Har dog fået lovning på at hvis kroppen er modnet til det så kan vi tage vandet på terminsdatoen. Det hjælper lidt 

Anmeld Citér

10. maj 2015

SaraSH

jenny4 skriver:

Jeg er 38+2 i dag og har været sygemeldt med slem bækkenløsning siden uge 12. 

Jeg har fået at vide at grunden til at man ikke igangsætter før tid ret ofte er, at kroppen ikke er modnet til fødsel og der derfor er større risiko for bristninger samt andre komplikationer under vejs - kroppen kan simpelthen ikke følge med. Har dog fået lovning på at hvis kroppen er modnet til det så kan vi tage vandet på terminsdatoen. Det hjælper lidt 

Jeg var som sagt til JM på min termins dag hvor jeg allerede var åben 1 cm. 

Har haft tegnblød i 4 dage og slimproppen er gået så man skulle mene at min krop og understellet er klar parat til start. 

Anmeld Citér

10. maj 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Hvis du kan holde det ud så lad kroppen selv starte, forside man bliver sat igang er der ik garanti for at det så går igang med det samme. Her blev jeg sat igang mandag og fødte først natten til fredag = dage hvor man er på med. 2 sygehus besøg i døgnet lægge på briks. Åben skræv for hele afdelingen = bækkenet var træt da det så gik igang. 

Tror stadig på den naturlige modning er det bedste og skånsomme for kroppen. Når du er nået så langt. 

Kan godt se belæg for det tidligere i forløbet hvis det er helt galt 

Anmeld Citér

10. maj 2015

SaraSH

årgang84 skriver:

Hvis du kan holde det ud så lad kroppen selv starte, forside man bliver sat igang er der ik garanti for at det så går igang med det samme. Her blev jeg sat igang mandag og fødte først natten til fredag = dage hvor man er på med. 2 sygehus besøg i døgnet lægge på briks. Åben skræv for hele afdelingen = bækkenet var træt da det så gik igang. 

Tror stadig på den naturlige modning er det bedste og skånsomme for kroppen. Når du er nået så langt. 

Kan godt se belæg for det tidligere i forløbet hvis det er helt galt 

Jeg kan godt se andet kan lyde som om jeg allerhelst vil sættes igang - men tværtimod! jeg håber for alt i verden at tingene går igang af sig selv inden det kommer dertil hvor de vil sætte mig igang. 

Anmeld Citér

10. maj 2015

NGV

Uh kender godt utålmodigheden, min dreng er lige blevet en måned i dag, så husker tydeligt at være højgravid og utålmodig, det er forfærdeligt at vente

Men vil bare lige bidrage med min erfaring mht igangsættelse. For 3 år siden da jeg skulle føde min datter blev jeg sat igang 6 dage før termin. Der var barnet jo også klar, hun havde en fødselsvægt på 3460 g. Jeg havde veer i 8 timer, det er i sig selv ikke galt, men det var med vestyrke 3 hele vejen igennem, fra start til slut. Det var så hårdt.

Her 2. gang var jeg ved at gå ud af mit gode skind af at vente! Men 40+3 begyndte veerne lige så stille og fødslen var så småt igang. Havde veer i 5 timer denne gang, men mærkede dem først som smertefulde den sidste halvanden time af fødslen. Det var en fødsel der fik lov selv at gå igang. 

Så vil til HVER en tid anbefale selv at gå igang, det er SÅ meget rarere!

Anmeld Citér

11. maj 2015

SaraSH

ENDELIG sker der bare en lille smule

vågnede med veer kl 05.00 imorges og for en time siden kørte vi afsted mod Hillerød. 

Vi er desværre lige kommet hjem igen for er kun åbnet 2-3 cm 

så med snart 14 timers veer, er jeg ved at være træt !!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.