Børn der samler på ting og sager, kort osv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

395 visninger
5 svar
7 synes godt om
8. maj 2015

SandraXOXO

Hej. Jer der har børn som samler på ting, feks glansbilleder, dyrekort, fodboldfigure osv, får de selv lov at samle på det og feks bytte med kammeraterne i skolen på egen hånd eller er det kun en hobby der må forgå sammen med mor og far via nettet ? Husker da jeg barn at jeg samlede på Spice girls billeder og vi byttede i frikvarterene i skolen og det var så hyggeligt. Mine forældre blandede sig aldrig, udover at overraske mig med en ny pakke billeder indimellem og så selfølgelig dele min glæde når jeg fik et nyt yndlings billede er det slet ikke sådan man samler på noget mere? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Sådan var det også da jeg var barn. 

Tror det der samleri er blevet forældrenes projekt efterhånden. Skide ærgeligt for børnene, for det kan de da umuligt få særlig meget kick ud af.. 

Anmeld Citér

8. maj 2015

SandraXOXO

Mor11 skriver:

Sådan var det også da jeg var barn. 

Tror det der samleri er blevet forældrenes projekt efterhånden. Skide ærgeligt for børnene, for det kan de da umuligt få særlig meget kick ud af.. 

Nej det tænker jeg nemlig også. Min 7 årige datter samler også på de der føtex kort der er så populære lige nu, og jeg blander mig ikke rigtig. Hun bytter selv i skolen. Men ud af en hel klasse er de kun to der rent faktisk må få deres kort med. Resten af dem der samler, har strenge ordre om at kortene skal blive hjemme hos mor og far. Hvor er det sjove i det? 

Anmeld Citér

8. maj 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
SandraXOXO skriver:

Nej det tænker jeg nemlig også. Min 7 årige datter samler også på de der føtex kort der er så populære lige nu, og jeg blander mig ikke rigtig. Hun bytter selv i skolen. Men ud af en hel klasse er de kun to der rent faktisk må få deres kort med. Resten af dem der samler, har strenge ordre om at kortene skal blive hjemme hos mor og far. Hvor er det sjove i det? 

Hold da op. Man skulle jo tro det var en eller anden værdifuld møntsamling 

Anmeld Citér

8. maj 2015

lineog4

Mine har også dyrekortene, men at sige de samler på dem, altså på den der rigtige måde, det er nok at gå langt. Bytteriet er slet ikke i min søns klasse eller i børnehaven. Den mindste har haft mappen med i børnehave mange gange fordi han godt kunne lide billederne.

byttede de så er det deres projekt og ikke mit. Jeg har slet ikke overvejet at bytte via de sociale medier. 

Min datter samlede en gang på pokemon kort, og kom en dag grædende hjem fordi hun havde laver nogen dårlige byt eller et andet. Der hjalp jeg med råd, vi inviterede en hjem som hun sagde hun stolede på og som vidste noget om kortene. Så havde jeg købt en lille mappe og sammen satte de de kort ind hun ikke skulle bytte, og så kunne hun slappe af. Men da jeg ikke anede noget om kortene, kunne jeg lige som ikke blande mig mere end det 

Anmeld Citér

8. maj 2015

Carina:-)

Mine samler på dyrekort lige nu og ellers samler de på fodbold og frost kort. 

Jeg har da hjulpet dem med at bytte lidt via nettet men de mangler stadig 20 stk til sammen og nu gider de ikke mere så det stopper her.

Flere i Livas klasse må ikke have dem med,men i Victors klasse har de alle sammen haft dem med og flere havde dem bare i en pose istrdet for bogen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.