Han er bange for bruseren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

810 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. maj 2015

Mami

Hej derude  

jeg har min skønne dreng på 2,5 år, han elsker vand og svømmehallen f.eks. Men brusere og vand der hældes ud på ham eller på nogen måde kommer direkte på med en stråle, er han bange for, han værger sig og "flygter" hvad pokker gør jeg? Jeg kan jo ikke bare tage ham op af badet uden at skylle, så er der jo sæbe rester han rider og er meget udenfor, så vand og sæbe er en nødvendighed. 

Nogle gode råd?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2015

MorTil4<3

Mami skriver:

Hej derude  

jeg har min skønne dreng på 2,5 år, han elsker vand og svømmehallen f.eks. Men brusere og vand der hældes ud på ham eller på nogen måde kommer direkte på med en stråle, er han bange for, han værger sig og "flygter" hvad pokker gør jeg? Jeg kan jo ikke bare tage ham op af badet uden at skylle, så er der jo sæbe rester han rider og er meget udenfor, så vand og sæbe er en nødvendighed. 

Nogle gode råd?  

Har i prøvet at gøre det til en leg  
min papdatter var også meget ræd for vand i hovedet, og det har været mange . . 
Men hun har et lille badekar hvor hun kan side og hygge sig og lege, så hun har en lille kasse med alt muligt legetøj som kan sprøjte så hun får jo sprøjtet sig selv og brødrene mens de også sprøjter hende, de får det ud som en leg og derved kommer vandet jo ofte mange steder hihi . . 
så når de har sidet 10-15 minutter og blødt op, så går vi ind med en lille bøtte og hælder vandet forsigtigt over hovedet mens hun har hovedet bagudbøjet for at slippe for det i øjnene, vi vasker med sæbe og gentager med bøtten  
Hun skal altid kun ligeeee panikke når vi skal til at hælde vandet, men når hun opdager vi passer på det ikke ryger ned i øjnene slapper hun af og lade ros blive færdige  

mine drenge er stik modsat og har så intet imod vandet fra bruseren, så dem bruser jeg hurtigt over bagefter når de er sæbet ind  

Anmeld Citér

8. maj 2015

modesty

Hej derude  

Nogle gode råd?  

Det er det samme med min dreng på 3,5. Vi bruger aldrig sæbe, så det er ikke et problem her.

Men hvad hvis vandet bliver hældt med f.eks en kop? Eller presses/tørres ud over ham med en vaskeklud?

Anmeld Citér

8. maj 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Følger lige med! Min søn på 3,5 flejner helt ud hvis han skal i brusebad. Badekar fungerer indtil videre, men han er ved at være for stor til det 

Anmeld Citér

8. maj 2015

jenny4

Min søn havde også sådan en periode. Vi løste det ved at lade ham lege med bruseren mens den var tændt på lavt blus, så selv når han fik den peget mod sig selv, fik han ikke vand i øjnene. Og så bad vi ham bruse på fødder, ben, numse, skuldre osv. Til sidst turde han også bruse på hovedet og vi stod så klar med en klud til at tørre ansigtet efter med. Nu er det ikke længere et problem så vi bruser bare..

Anmeld Citér

8. maj 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
jenny4 skriver:

Min søn havde også sådan en periode. Vi løste det ved at lade ham lege med bruseren mens den var tændt på lavt blus, så selv når han fik den peget mod sig selv, fik han ikke vand i øjnene. Og så bad vi ham bruse på fødder, ben, numse, skuldre osv. Til sidst turde han også bruse på hovedet og vi stod så klar med en klud til at tørre ansigtet efter med. Nu er det ikke længere et problem så vi bruser bare..

her har han tit bruseren til at lege med i badekaret, på lavt blus, netop for at han skal vænne sig til det og se det ikke er farligt. Men det hjælper ikke. Så snart jeg holder den og det kommer oppefra så er fanden løs.  

Anmeld Citér

9. maj 2015

Mami

Hej alle 

tak for jeres svar, desværre er det ikke aå lige til, han kan stå med bruser men holder den væk fra sig selv, han græder og bliver panisk hver gang den rammer  

det samme gælder kander og kopper, jeg kan ikke engang hælde det udover foden uden han skriger - han skriger i sådan en grad at overboen kom ned rødglødende og troede jeg bankede ham  det har altid været sådan desværre. 

Han er født i uge 32 og er meget sensitiv og taktik følsom 

Anmeld Citér

9. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mami skriver:

Hej alle 

tak for jeres svar, desværre er det ikke aå lige til, han kan stå med bruser men holder den væk fra sig selv, han græder og bliver panisk hver gang den rammer  

det samme gælder kander og kopper, jeg kan ikke engang hælde det udover foden uden han skriger - han skriger i sådan en grad at overboen kom ned rødglødende og troede jeg bankede ham  det har altid været sådan desværre. 

Han er født i uge 32 og er meget sensitiv og taktik følsom 

Min lillesøster har altid hadet at komme i bad, og vand generelt. Hun flejnede fuldstændig og blev skrup hysterisk. 

Min mor gjorde det at hun vaskede min søsters hår i køkkenvasken (min søster lå på køkkenbordet) og vaskede kroppen med skumklud indtil min søster var tryg nok til at hun kunne klare bruseren på lav blus.

Anmeld Citér

10. maj 2015

Clisolka

Min datter på 4½ har altid hadet at komme i bad... Nu er det dog blevet bedre med tiden, men nu hader hun at få vasket hår 

Vi gav hende noget legetøj med i badet - eller lillebror får lov til at komme med. Han er stik modsat 

Anmeld Citér

10. maj 2015

Mami

Clisolka skriver:

Min datter på 4½ har altid hadet at komme i bad... Nu er det dog blevet bedre med tiden, men nu hader hun at få vasket hår 

Vi gav hende noget legetøj med i badet - eller lillebror får lov til at komme med. Han er stik modsat 

Legetøj er prøvet og vi har ikke lige nogle søskende til at sende med  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.