Mami skriver:
Hej derude
jeg har min skønne dreng på 2,5 år, han elsker vand og svømmehallen f.eks. Men brusere og vand der hældes ud på ham eller på nogen måde kommer direkte på med en stråle, er han bange for, han værger sig og "flygter" hvad pokker gør jeg? Jeg kan jo ikke bare tage ham op af badet uden at skylle, så er der jo sæbe rester
han rider og er meget udenfor, så vand og sæbe er en nødvendighed.
Nogle gode råd?
Har i prøvet at gøre det til en leg
min papdatter var også meget ræd for vand i hovedet, og det har været mange . .
Men hun har et lille badekar hvor hun kan side og hygge sig og lege, så hun har en lille kasse med alt muligt legetøj som kan sprøjte
så hun får jo sprøjtet sig selv og brødrene mens de også sprøjter hende, de får det ud som en leg og derved kommer vandet jo ofte mange steder hihi . .
så når de har sidet 10-15 minutter og blødt op, så går vi ind med en lille bøtte og hælder vandet forsigtigt over hovedet mens hun har hovedet bagudbøjet for at slippe for det i øjnene, vi vasker med sæbe og gentager med bøtten
Hun skal altid kun ligeeee panikke når vi skal til at hælde vandet, men når hun opdager vi passer på det ikke ryger ned i øjnene slapper hun af og lade ros blive færdige
mine drenge er stik modsat og har så intet imod vandet fra bruseren, så dem bruser jeg hurtigt over bagefter når de er sæbet ind
Anmeld
Citér