1. Gang og meget forvirret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

591 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. maj 2015

a93

Jeg er gravid for første gang og ved ikke mange ting, så jeg kommer til at bruge denne side meget. Jeg føler mig meget forvirret, men det er klart 

Mit første spørgsmål: Jeg har meget, MEGET kvalme, og føler hele tiden ubehag. Alle lugte er tusinde gange stærkere og det gør det vanskeligt, at arbejde i et køkken. Jeg har allerede købt Sea Bands, men de hjælper desværre ikke nok :-( Jeg har meget svært ved at finde ud af, hvad jeg har lyst til af mad i løbet af dagen, og om aftenen er det kun ting som toast og pizza, jeg har lyst til. Mit spørgsmål er: kan man få noget kvalmenedsættende ved lægen, der ikke er dårligt for fosteret?  Jeg er bange for, jeg ikke kan passe mit arbejde ordentligt i lang tid - for det kan jeg slet ikke lige nu :-( 

Mit andet spørgsmål: Jeg var ved læge for to dage siden, jeg ved ikke hvor langt jeg er, men min læge blev bare enig med sig selv om, at vi kunne starte med at skrive 9 uger i papirerne. Jeg har hørt mange, der bliver scannet så tidligt, for at finde ud af, hvor langt man er. Er det rigtigt? Jeg føler meget nervøsitet hver dag, fordi alt er så uvist og fordi jeg først kan komme til scanning om 2-4 uger, ifølge min læge. Jeg føler jeg har brug for at vide, hvor langt jeg er, for at slappe lidt af. Kan man kontakte nogen, for at høre sig ad?

Jeg håber I kan følge mine bekymringer. Synes det hele er lidt hårdt lige nu, specielt pga. Min kraftige kvalme og fordi jeg gerne vil være sikker på, hvornår 12. Uge er  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Er du bange for, at du er for langt henne eller for kort henne? Har du ingen ide om, hvornår du er blevet gravid? Det er jo værst, hvis du er for langt henne ift hvad din læge har skrevet, når du skal til NF. Hvis du virkelig gerne vil vide det, kan du jo købe dig til en tidlig scanning i privat regi.

Mht kvalme så er det noget de fleste går igennem, og med mindre det er decideret farligt for dig og barnet (mange opkastninger, dehydrering mm), så tror (tror!) jeg ikke, at man giver kvalmestillende medicin. Prøv at spis små bidder hyppigt som fx mandler, mariekiks o.l. De fleste finder deres måde at håndtere, nedsætte og måske endda eliminere kvalmen.

Anmeld Citér

7. maj 2015

a93

PUHK skriver:

Er du bange for, at du er for langt henne eller for kort henne? Har du ingen ide om, hvornår du er blevet gravid? Det er jo værst, hvis du er for langt henne ift hvad din læge har skrevet, når du skal til NF. Hvis du virkelig gerne vil vide det, kan du jo købe dig til en tidlig scanning i privat regi.

Mht kvalme så er det noget de fleste går igennem, og med mindre det er decideret farligt for dig og barnet (mange opkastninger, dehydrering mm), så tror (tror!) jeg ikke, at man giver kvalmestillende medicin. Prøv at spis små bidder hyppigt som fx mandler, mariekiks o.l. De fleste finder deres måde at håndtere, nedsætte og måske endda eliminere kvalmen.

Jeg er faktisk mest bange for, at jeg kunne være for langt henne, om 4 uger f.eks. 

Min veninde kom til scanning, ugen efter hun fandt ud af hun var gravid, for at finde ud af, hvor langt hun var. Men ekstra scanninger, er det noget man selv får tid til? 

Anmeld Citér

7. maj 2015

Panther

Profilbillede for Panther
a93 skriver:

Jeg er faktisk mest bange for, at jeg kunne være for langt henne, om 4 uger f.eks. 

Min veninde kom til scanning, ugen efter hun fandt ud af hun var gravid, for at finde ud af, hvor langt hun var. Men ekstra scanninger, er det noget man selv får tid til? 

Hvis din læge mener, at der er behov, så kan han henvise dig til en tidlig scanning.

Jeg er personligt af den overbevisning, at man bør betale for den selv.

Har du ingen ide om, hvornår du er blevet gravid? Jeg tænker, at et spænd på to måneder er ret voldsomt.... Hvornår havde du din sidste menustration?

Anmeld Citér

7. maj 2015

A. Nonymsen

a93 skriver:

Jeg er gravid for første gang og ved ikke mange ting, så jeg kommer til at bruge denne side meget. Jeg føler mig meget forvirret, men det er klart 

Mit første spørgsmål: Jeg har meget, MEGET kvalme, og føler hele tiden ubehag. Alle lugte er tusinde gange stærkere og det gør det vanskeligt, at arbejde i et køkken. Jeg har allerede købt Sea Bands, men de hjælper desværre ikke nok :-( Jeg har meget svært ved at finde ud af, hvad jeg har lyst til af mad i løbet af dagen, og om aftenen er det kun ting som toast og pizza, jeg har lyst til. Mit spørgsmål er: kan man få noget kvalmenedsættende ved lægen, der ikke er dårligt for fosteret?  Jeg er bange for, jeg ikke kan passe mit arbejde ordentligt i lang tid - for det kan jeg slet ikke lige nu :-( 

Mit andet spørgsmål: Jeg var ved læge for to dage siden, jeg ved ikke hvor langt jeg er, men min læge blev bare enig med sig selv om, at vi kunne starte med at skrive 9 uger i papirerne. Jeg har hørt mange, der bliver scannet så tidligt, for at finde ud af, hvor langt man er. Er det rigtigt? Jeg føler meget nervøsitet hver dag, fordi alt er så uvist og fordi jeg først kan komme til scanning om 2-4 uger, ifølge min læge. Jeg føler jeg har brug for at vide, hvor langt jeg er, for at slappe lidt af. Kan man kontakte nogen, for at høre sig ad?

Jeg håber I kan følge mine bekymringer. Synes det hele er lidt hårdt lige nu, specielt pga. Min kraftige kvalme og fordi jeg gerne vil være sikker på, hvornår 12. Uge er  

Jeg har også sindssygt meget kvalme og har kun lyst til usundt snask... Jeg er blevet fan af de der billigere nudler, og sodavands ud, det hjælper lidt... Tvivler på du vil få noget kvalmestillende, selvom det kunne være rart

hvirnpr havde du sidst menstruation? Sådan cirka? Så kan du regne i hvor langt du er. Jeg ville købe en ekstra skanning for at finde ud af hvor langt henne du ca er.

Anmeld Citér

7. maj 2015

Mom2

Kvalmen kan du godt få noget mod, men det er ikke noget lægerne bare giver en. Hvis det er så slemt at man kaster op og sådan, så plejer man at få noget, men er det "bare" kraftig kvalme, så gør de det som regel ikke.
Mange madvare som f.eks. te og æbler er dårlige at drikke/spise hvis man har kvalme, prøv evt. at læse i den bog du får ved lægen, der står flere råd.

Det med at lugtesansen er forstærket er meget normalt, det kan du desværre ikke gøre noget ved.

Anmeld Citér

7. maj 2015

Milas14

Jeg blev anbefalet B6 vitamin af min læge mod kvalme! Det virkede på mig...

Anmeld Citér

7. maj 2015

SaraSH

Jeg lå sygemeldt i 10 uger fra mit arbejde på grund af ulidelig kvalme. Det var ikke kun morgen-kvalme men heldags-kvalme. Jeg kastede op hver og hvert andet øjeblik 

jeg prøvede ALLE de gode gamle råd der er - spis flere små måltider, hav knækbrød og/eller kiks liggende på natbordet og spis inden du står op, undgå fed mad, drik ingefær the, spis B6 vitaminer osv osv osv... INTET hjalp på mig, så jeg fik kvalmestillende. De havde desværre modsatte effekt på mig, så kastede mere op end før jeg fik dem  

der var altså intet andet for mig at gøre end at få sovet og hvilet og så lade graviditeten gå sin gang og pludselig en dag vågnede jeg op uden kvalme 

Er idag 40+1 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.