Hej.
Lige lidt baggrundshistorie først: Min kæreste og jeg prøver at blive gravide, og jeg smed mini-pillerne for omkring en måned siden. Da jeg tog minipiller havde jeg ingen menstruation, men ca. en uge efter jeg stoppede med dem begyndte jeg at bløde, og gik ud fra at det var menstruation og ikke bare en reaktion på at jeg ikke længere var beskyttet. Ca 14 dage efter jeg begyndte at bløde, havde vi sex 5 dage i træk (omkring ægløsning). Jeg tror heldigvis der var genvinst første gang, og at jeg nu er gravid.
Jeg har læst flere steder at der først er omkring 14 dage efter befrugtning at man kan tage en positiv test, fordi det først er dér kroppen finder ud af at man er gravid, men hvordan kan jeg så have ømme, spændte bryster, ømme brystvorter, kvalme osv. allerede - hvis kroppen ikke ved at jeg er gravid endnu? Det er lidt over en uge siden vi begyndte at prøve (8-9 dage siden). Ved godt der er nogle der får ømme bryster o.a. omkring menstruation, men det har Jeg aldrig haft, så jeg tror ikke det er det.
Håber sådan at der er noget, når jeg tester om en uges tid.
Og håber at du kan hjælpe mig.
Venlig hilsen
Lisbeths svar
Det er en lang uvis ventetid, nar du oplever dig gravid og ikke kan teste endnu.
Der er kvinder ,om mærker i deres krop når befrugtningen er sket. de ved nøjagtigt,hvornår det skete.
Du kan være en af de kvinder.
Når befrugtningen er sket stiger hormonniveauet i kroppen drastisk, der kan komme kvalme brystspændinger m.m. Kvinden mærker alle tegn i kroppen på graviditet. Kroppen reagerer hurtigt uden testen er positiv.
Det tager lidt tid inden hormon niveauet er så højt i urinen, det kan reagere med testen. En blodprøve ville sikkert vise en HCG forhøjelse, hvis der er en graviditet.
I dag er testene meget tidligt følsomme. tidligere var det først 6 uger efter sidste menstruation.
Uden at fratage dig håbet, kan kroppen reagere som gravid og derfor mange gange opleves et negativt resultat.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Jeg ønsker held og lykke med resultatet.
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk