Hej Lisbeth.
Jeg har en søn på 12 måneder og jeg har et spørgsmål angående dagpleje.
Når jeg kommer med ham om morgene vil han ikke sige hej til dagplejemor, når jeg vil aflevere ham til hende. Han vender sig væk fra hende og græder. Når han så er afleveret går der 1 minut så er han glad igen..
Det er vel ikke fordi han ikke er glad for sin dagplejemor at han ikke vil over til hende om morgenen vel? Min teori er at det er fordi han ved at så kører jeg, men bliver alligevel bange for om han mon ikke kan lide dagplejemor? 
Hun siger at han altid er glad i løbet af dagen, og når de er i legestue osv, holder han altid øje med hvor hun er, og holder sig altid i nærheden af hende, så det er ikke fordi han slet ikke vil have noget med hende at gøre, og når jeg først er kørt er der intet..
Bør jeg være bekymret over det eller er det helt normalt?
Lisbeths svar
Hej !
Et lille barn der græder ved aflevering gør ondt i et forældrehjerte og sætter alle slags bekymringer i gang. Om han nu kan lide hende og om hun er god ved ham.
Jeg mener, du har ret. Han mærker , når I i skal hos dagplejemor, adskillelsen fra mor eller far er nær, og han græder. Det er helt normalt.
Et lille barns behov er mor eller far. Virkeligheden er, han skal passes derfor gråden. Han skal have lov at græde.
Når du er kørt , han er trøstet ,bliver han glad og tilfreds igen, for nu er der en anden kærlig omsorgsfuld voksen, som giver ham det ,han skal have.
Han bliver passet trygt og godt. Han søger hende, når der er legestue, og det er fint.
Når du henter et barn der er glad og tilfreds, kan du være helt tryg, han er glad for dagplejemor.
Et lille barn som mistrives om dagen vil reagere kraftigt hjemme hos forældrene. megen gråd og behov for favn resten af dagen.
Sådan er det ikke hos jer læser jeg.
Håber dette giver dig lidt ro.
Varme hilsner
Lisbeth Jess.
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk