Hjerteblink... Ja tak, det tror jeg nok lige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2015

MMOGM

Nej hvor er det fantastisk! 3 dobbelt tillykke herfra 

kunne ikke lade vær med at fælde en lille tårer!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2015

Mor til F

FruNielsen81 skriver:

Godmorgen derude... Så kom dagen igår hvor vi skulle ind på klinikken og forhåbentlig se hjerteblink.... Jeg ligger mig på briksen og han begynder at scanne... Efter lidt tid (som jeg synes føltes som en eeeeevighed) siger han... "Se nu her... Der ligger en fin lille en her, og der er fint hjerteblink" glæden er stor... " og her ved siden af ligger der sørme også en og der er også fint hjerteblink"... Her er det så at fru Nielsen her begynder at tude og spørger... "Er det rigtigt? Er du sikker?" Og lægen svarer... "Ja det er så fint... 2 æg op og 2 hjerteblink" hn måler og gør ved og længden er 8,7mm og 10,3 mm og han siger at det er ca mål da det er svært at måle når de er så små.... Jeg spørger om det er godt eller skidt at str er som de er og han forsikrer mig om at det er helt perfekt.... Glæden er lige fordoblet.... Tænk... 10 års barnløshed og nu skal vi have tvillinger... Det er helt SINDSYGT... Han skal så til at tage scanneren ud, da han så siger..." Hov... Hvad er nu det? Der er altså et tredje foster...." Så bliver jeg HELT stille.... "Der ligger altså en og gemmer sig herover".... Han scanner igen for at se om det måske er den ene han har fået talt to gange...."den er altså god nok, der er tre" siger han så.... Jeg er stadig helt paf... For 3!!! Ved jo godt hvilket ekstra pres det ligger på det hele... Lægen siger så... "Hvordan kan det dog gå til?" Ja you tell me... You're the doctor, er min tanke.... Han siger så at trillinger er de jo ikke SÅ glade for da det kan fører til mange komplikationer.... Jeg får tid til ny scanning om 14 dage for at se om der stadig er tre.... Han siger så..."hold da op, hva?!? Jamen gravid er du ihvertfald ".... Og ja tak... Det skal jeg lige love for.... Jeg er SINDSYGT glad for at der er liv og glade dage derinde.... Men samtidig er jeg også møg skræmt over at der er tre.... Det var det jeg havde frygtet.... Hvert et barn der er derinde skal være så hjerteligt velkommen, men tror tanken og de trillinge drenge jeg har passet i den bh jeg arbejdede i, skræmmer mig.... Der var satme gang i dem.... Og som forældrene sagde.... Man har hele tiden en hånd for lidt.... Lægen sagde flere gange til os at vi skulle være forberedt på at ikke alle tre fostre bliver til noget... Det er slet ikk unormalt at der går et liv til, når der er så mange.... Jeg kæder mig til scanningen den 20 maj, men samtidig også en tanke det stadig vælter rundt i hovedet og også et eller andet sted sætter en lille stopper for lykken og glæden.... Er SÅ bange for at man ikke er i stand til at give dem allesammen lige meget kærlighed... At en hele tiden vil være til "overs".... Ved godt at det er en forfærdelig tanke.... Men det er sgu lidt voldsomt... Fra ingen børn til 3 på 10 minutter.... Så som det ser ud nu, er jeg gravid.... Med trillinger 

Hold da helt op!  Det er godt nok lidt vildt

Kæmpe stort tillykke med dine 3 små spirer i maven 

Anmeld Citér

7. maj 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Kæmpe stort tillykke! 

Anmeld Citér

7. maj 2015

charthys

Hvor er det stort!! Kæmpe tillykke!! :-D

Jeg krydser fingre og tæer for jer alle 4 :-D

Anmeld Citér

7. maj 2015

birthee

Tillykke og kram til jer 

Anmeld Citér

7. maj 2015

Oddi

Profilbillede for Oddi

Nej hvor er det vildt!!.. Kæmpe stort tillykke med de små.. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

Stabel

Stort tillykke 

Mht hvordan at 2 æg kan blive til 3 fostre, er det jo ganske simpelt, jeg tror du har dig et sæt enæggede tvillinger + en ( jeg ved ikke om man kan få enæggede trillinger?)

Det er grunden til at mange steder vil de helst kun sætter et æg op, fordi at sætter man to æg op er der også risiko (Chance om man vil) for 2 eller flere børn. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

Carina:-)

Tillykke :)

Min niece fik trillinger for knap 7 år siden .

Der var 3 æg da hun blev insimineret og alle 3 blev til 3 lækre drenge på imellem 1400 0g 1600 gram født i 33 uge .

3 uger på neo og så gik det hjemad.

De siger det var hårdt ligeomkring de 8 mdr og et år frem for der sker der så meget - Men ellers så er det 3 dobbelt lykke :)

De blev rådet til fosterreduktion ,men takkede nej efter besøg på Herning sygehus hvor de snakkede med en garvet overlæge der sagde at risikoen for reduktion var alvorlig og noget man skulle have i mente da flere aborterer bagefter.

Og når alle 3 er lige store med stærke hjerterslag ,så ville han anbefale at de lod være - Og det gjorde de så :) For som moren sagde- så havde de heller ikke gået det her igennem for at "skille sig af med en" Og ja jeg forstod hende.

Tænker du skal snakke med en kompetent fødselslæge og ellers trække vejret dybt og vær lykkelig 

Anmeld Citér

7. maj 2015

Troldemommi

FruNielsen81 skriver:

Godmorgen derude... Så kom dagen igår hvor vi skulle ind på klinikken og forhåbentlig se hjerteblink.... Jeg ligger mig på briksen og han begynder at scanne... Efter lidt tid (som jeg synes føltes som en eeeeevighed) siger han... "Se nu her... Der ligger en fin lille en her, og der er fint hjerteblink" glæden er stor... " og her ved siden af ligger der sørme også en og der er også fint hjerteblink"... Her er det så at fru Nielsen her begynder at tude og spørger... "Er det rigtigt? Er du sikker?" Og lægen svarer... "Ja det er så fint... 2 æg op og 2 hjerteblink" hn måler og gør ved og længden er 8,7mm og 10,3 mm og han siger at det er ca mål da det er svært at måle når de er så små.... Jeg spørger om det er godt eller skidt at str er som de er og han forsikrer mig om at det er helt perfekt.... Glæden er lige fordoblet.... Tænk... 10 års barnløshed og nu skal vi have tvillinger... Det er helt SINDSYGT... Han skal så til at tage scanneren ud, da han så siger..." Hov... Hvad er nu det? Der er altså et tredje foster...." Så bliver jeg HELT stille.... "Der ligger altså en og gemmer sig herover".... Han scanner igen for at se om det måske er den ene han har fået talt to gange...."den er altså god nok, der er tre" siger han så.... Jeg er stadig helt paf... For 3!!! Ved jo godt hvilket ekstra pres det ligger på det hele... Lægen siger så... "Hvordan kan det dog gå til?" Ja you tell me... You're the doctor, er min tanke.... Han siger så at trillinger er de jo ikke SÅ glade for da det kan fører til mange komplikationer.... Jeg får tid til ny scanning om 14 dage for at se om der stadig er tre.... Han siger så..."hold da op, hva?!? Jamen gravid er du ihvertfald ".... Og ja tak... Det skal jeg lige love for.... Jeg er SINDSYGT glad for at der er liv og glade dage derinde.... Men samtidig er jeg også møg skræmt over at der er tre.... Det var det jeg havde frygtet.... Hvert et barn der er derinde skal være så hjerteligt velkommen, men tror tanken og de trillinge drenge jeg har passet i den bh jeg arbejdede i, skræmmer mig.... Der var satme gang i dem.... Og som forældrene sagde.... Man har hele tiden en hånd for lidt.... Lægen sagde flere gange til os at vi skulle være forberedt på at ikke alle tre fostre bliver til noget... Det er slet ikk unormalt at der går et liv til, når der er så mange.... Jeg kæder mig til scanningen den 20 maj, men samtidig også en tanke det stadig vælter rundt i hovedet og også et eller andet sted sætter en lille stopper for lykken og glæden.... Er SÅ bange for at man ikke er i stand til at give dem allesammen lige meget kærlighed... At en hele tiden vil være til "overs".... Ved godt at det er en forfærdelig tanke.... Men det er sgu lidt voldsomt... Fra ingen børn til 3 på 10 minutter.... Så som det ser ud nu, er jeg gravid.... Med trillinger 

Hvor vildt 

held og lykke med de  

Monica 

Anmeld Citér

7. maj 2015

LilleMie

Stort tillykke med med alle de fine små hjerteblink! Det er da helt vildt og ja da også lidt skræmmende - et barn er stort, tvillinger er vildere, trillinger er kæmpestort 

Men jeg er heller ikke i tvivl om, at I har kærlighed nok til alle, de er jo i den grad ønskebørn!

Jeg krydser fingre for, at alt arter sig godt for jer alle og sender mange glade tanker jeres vej 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.