Blod i urinen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.251 visninger
11 svar
4 synes godt om
6. maj 2015

moaren

Har lige været hos vagtlægen fordi min søn på 5, har ondt når tisser og tisser også en smule blod. 

Jeg var jo overbevist om, at det måtte være blærebetændelse, men lægen fandt ingen leukocytter i urinen. Lægen snakkede med en anden læge, som sagde at vi skulle i antibiotikabehandling og at der så skulle sendes en prøve til laboratoriet. 

Tankerne kører rundt i hovedet på mig, for hvis ikke der er infektion, hvorfor har han så ondt og tisser blod? Spurgte hvad der så skulle ske, hvis ikke de fandt bakterie i prøven, ja så skulle han udredes yderligere.

Nogen der ved, om de der urinstix godt kan være negative, men hvor der stadig er infektion?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2015

alenemor42

Har lige været hos vagtlægen fordi min søn på 5, har ondt når tisser og tisser også en smule blod. 

Jeg var jo overbevist om, at det måtte være blærebetændelse, men lægen fandt ingen leukocytter i urinen. Lægen snakkede med en anden læge, som sagde at vi skulle i antibiotikabehandling og at der så skulle sendes en prøve til laboratoriet. 

Tankerne kører rundt i hovedet på mig, for hvis ikke der er infektion, hvorfor har han så ondt og tisser blod? Spurgte hvad der så skulle ske, hvis ikke de fandt bakterie i prøven, ja så skulle han udredes yderligere.

Nogen der ved, om de der urinstix godt kan være negative, men hvor der stadig er infektion?

Leukocytter er bakterier og bare tegn på en urinvejsinfektion   og det er ikke unormalt at få blod i urinen pga. Urinvejsinfektion 

Anmeld Citér

6. maj 2015

moaren

alenemor42 skriver:

Leukocytter er bakterier og bare tegn på en urinvejsinfektion   og det er ikke unormalt at få blod i urinen pga. Urinvejsinfektion 

Det ved jeg, men lægen fandt netop IKKE leukocytter, så det bekymre og undrer mig 

Anmeld Citér

6. maj 2015

alenemor42

Moaren skriver:

Det ved jeg, men lægen fandt netop IKKE leukocytter, så det bekymre og undrer mig 

Så misforstod jeg hvad du havde skrevet.

Men rolig lad han overstå antibiotika og mon ikke det er væk. 

Anmeld Citér

6. maj 2015

Pikku Myy

alenemor42 skriver:

Leukocytter er ikke bakterier, men hvide blodlegemer. Jeg vil tro de optræder i urinen ved blærebetændelse, fordi de er en del af kroppens imunrespons.

Anmeld Citér

6. maj 2015

Pikku Myy

Moaren skriver:

Jeg har haft blærebetændelse et par gange (med blod i urinen), hvor det har været nødvendigt at dyrke prøven for at kunne konstatere infektionen.

Anmeld Citér

6. maj 2015

moaren

Pikku Myy skriver:

Jeg har haft blærebetændelse et par gange (med blod i urinen), hvor det har været nødvendigt at dyrke prøven for at kunne konstatere infektionen.

Kunne man ikke påvise infektion vha stix, men alligevel under dyrkning?

Anmeld Citér

6. maj 2015

jenny4

Kunne det være gladesten eller nyresten der passerer og som har revet lidt til blods undervejs? 

Jeg er sikker på, at der er en helt naturlig og ufarlig grund til det. Se om antibiotika ikke hjælper og så afvent svar fra lægen.

Anmeld Citér

6. maj 2015

April-baby

Jeg har prøvet hvor min læge ikke fandt tegn på blærebetændelse men han sender altid dem ind til dyrkning, da der altid har været blærebetændelse (: 

Anmeld Citér

7. maj 2015

Pikku Myy

Moaren skriver:

Kunne man ikke påvise infektion vha stix, men alligevel under dyrkning?

Lige præcis. Og den ene af gangene var der så meget blod i min urin at lægesekretæren troede jeg havde menstruation ...

Ser I en virkning af antibiotikaen? Hvornår får I svar på dyrkningen? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.