Eksperthjælp: Hvor længe er man påvirket af hormoner fra en P-ring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

560 visninger
0 svar
0 synes godt om
6. maj 2015

Tina Sandager

Hej.
Min kæreste og jeg har forsøgt at blive gravide siden oktober 2014. Jeg brugte p-ring, som jeg selvfølgelig stoppede med. Jeg har testet for ægløsning, og har fået positive ægløsningstests. Jeg har indtil for et par måneder siden haft helt regelmæssig menstruation efter jeg stoppede med prævention. De sidste 2-3 menstruationer, har menstruationen været ret uregelmæssig, og sidste gang vurderede min læge at jeg havde haft en spontan abort midten af uge 5.
Jeg har en tese om, at alle hormonerne fra min prævention først nu er ved at være ude af kroppen, hvorfor jeg først nu begynder at få uregelmæssig menstruation. Tror du der kan være noget om det? Det skal siges, at jeg også har bøvlet med uregelmæssig menstruation inden jeg benyttede p-ring for 5 år siden.

Tak på forhånd.

Tinas svar

Kære dig,

Jeg skal ikke kloge mig for meget på spørgsmålet om hvornår hormonerne fra en p-ring er helt ude af kroppen - det skal du spørge din læge om.

Noget tyder på at du har en uregelmæssig cyklus og hvis det fortsat er svært for dig at opnå en graviditet, så synes jeg du skal få taget nogle hormonprøver og evt en skanning af dine æggestokke, for at udelukke PCO.

Det er en god ide at du fortsætter med ægløsningstest - og jeg krydser for at du bliver gravid og at den bliver der næste gang!

Kh Tina

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.