Ingen børnebidrag - hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.550 visninger
10 svar
18 synes godt om
6. maj 2015

Anonym trådstarter

Min eks har altid været med dårlig til at betale børnebidrag, men nu der gået lang tid uden at jeg har set nogle penge, kan jeg nægte ham at se barnet indtil sagen er over i sf ?? Eller ?? Har nemlig fået af vide af flere at jeg kan, men kan intet se på sf hjemmeside.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2015

alenemor42

Nej det kan du ikke..... børnebidrag skal betales uanset om man ser sit barn eller ej. Hvorfor skal dit barn straffes ved ikke at se sin far pga. Økonomi mellem jer voksne?

Men søg SF om børnebidrag og få kommunen til at lægge det ud når det er fastsat. Så skal du ikke bøvle med din ex

Anmeld Citér

6. maj 2015

Bshizzle

Hvor får jeg bare ondt i maven når forældre vil bruge barnet mod/mellem dem  

Som en anden skriver.. Hvorfor bruge barnet? 

Få fat i SF og lad pengene køre automatisk mellem jer. 

Anmeld Citér

6. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Min eks har altid været med dårlig til at betale børnebidrag, men nu der gået lang tid uden at jeg har set nogle penge, kan jeg nægte ham at se barnet indtil sagen er over i sf ?? Eller ?? Har nemlig fået af vide af flere at jeg kan, men kan intet se på sf hjemmeside.. 

Hvorfor vil du nægte dit barn at se sin far bare fordi han ikke kan finde ud af at betale nogen penge?

Som de andre siger, få det gjort sådan at pengene kommer automatisk, så slipper han for at tænke over det.

Anmeld Citér

6. maj 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Hvor får jeg bare ondt i maven når forældre vil bruge barnet mod/mellem dem  

Som en anden skriver.. Hvorfor bruge barnet? 

Få fat i SF og lad pengene køre automatisk mellem jer. 

Barnet gider ikke ud til far, det er derfor vi skal igennem statsforvaltningen.. 

Ville aldrig bruge mit barn mod ham.. Så var det sket for langt tid siden, barnet har aldrig oplevet os være uvenner eller noget, vi taler pænt om hinanden og med hinanden, præcis fordi barnet ikke skulle bruges som et redskab mellem os. Men nu har det selv sagt det ikke vil ud til han pga andre ting.. 

Anmeld Citér

6. maj 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

Barnet gider ikke ud til far, det er derfor vi skal igennem statsforvaltningen.. 

Ville aldrig bruge mit barn mod ham.. Så var det sket for langt tid siden, barnet har aldrig oplevet os være uvenner eller noget, vi taler pænt om hinanden og med hinanden, præcis fordi barnet ikke skulle bruges som et redskab mellem os. Men nu har det selv sagt det ikke vil ud til han pga andre ting.. 

Børn kan sagtens sige fra den ene dag til den anden at de ikke vil hjem til Far.. Fordi hos Mor må man mange andre fede ting eller ligende  

Eller hvis f.eks barnet har haft en ØV weekend sidst, så husker de godt. 

Må jeg være nysgerrig og spørge vor gammelt jeres barn er? 

Jeg har præcis samme problem her hjemme med min store dreng som ikke vil hjem til hans Far! (Han er 9 år). 

Men vi har i mange år nu haft det hele kørende igennem SF.. 

Og det vil i sidste ende ramme mig, hvis jeg vælger at give barnet lov til at blive hjemme 

Anmeld Citér

6. maj 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Børn kan sagtens sige fra den ene dag til den anden at de ikke vil hjem til Far.. Fordi hos Mor må man mange andre fede ting eller ligende  

Eller hvis f.eks barnet har haft en ØV weekend sidst, så husker de godt. 

Må jeg være nysgerrig og spørge vor gammelt jeres barn er? 

Jeg har præcis samme problem her hjemme med min store dreng som ikke vil hjem til hans Far! (Han er 9 år). 

Men vi har i mange år nu haft det hele kørende igennem SF.. 

Og det vil i sidste ende ramme mig, hvis jeg vælger at give barnet lov til at blive hjemme 

Barnet vil ikke hjem til far pga far foder det med det den er allergisk overfor.. Så vi skal bøvle her hjemme i 2-5 dage hver gang med at mave kommer på rette køl igen. 

Det bliver 6.

Kommunen har lige været inde over pga børnehaven var bekymret over at det kun kom i børnehave ca 2 dage hveranden uge. Og det er sagsbehandleren der vil have jeg skulle tage det op i sf. 

Men det var nu slet ikke derfor jeg skrev denne tråd, skulle bare vide om jeg kunne lade være med udlevere pga at ikke betalte bidrag.

Anmeld Citér

6. maj 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

Barnet vil ikke hjem til far pga far foder det med det den er allergisk overfor.. Så vi skal bøvle her hjemme i 2-5 dage hver gang med at mave kommer på rette køl igen. 

Det bliver 6.

Kommunen har lige været inde over pga børnehaven var bekymret over at det kun kom i børnehave ca 2 dage hveranden uge. Og det er sagsbehandleren der vil have jeg skulle tage det op i sf. 

Men det var nu slet ikke derfor jeg skrev denne tråd, skulle bare vide om jeg kunne lade være med udlevere pga at ikke betalte bidrag.

Ja, okay ... Så er det ikke nemt. 

Og ikke okay at fodre barnet med noget han/hun ik kan tåle da! 

Jeg syntes du skulle ringe til SF med det samme.. 

De er rigtig gode til at guide dig og hjælpe dig videre. 

Anmeld Citér

6. maj 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Ja, okay ... Så er det ikke nemt. 

Og ikke okay at fodre barnet med noget han/hun ik kan tåle da! 

Jeg syntes du skulle ringe til SF med det samme.. 

De er rigtig gode til at guide dig og hjælpe dig videre. 

Nej  

må lige prøve og hører hvad de siger dernede  

men tak for svaret  

Anmeld Citér

6. maj 2015

Abracadabra

Hvis en forælder ikke giver sit barn insulin mod diabetes eller giver barnet gluten ved en påvist glutenallergi, så er det jo omsorgssvigt. 

Så det skal du gå videre med. 

(Desværre er der jo også mange forældre med fikse idéer, derfor skal allergien være påvist ved lægen.) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.