Er nødt til at komme ud med lidt flere tanker... Skrev for to uger siden et indlæg om, at jeg blødte, skulle til akut skanning, hvor de fandt to små hjerter, hvoraf det ene slog som det skulle og det andet slog meget langsomt...
Fik en ny tid og var til skanning i sidste uge... Det var enHan anden læge der skannede mig og hun var mildest talt, kold i røven... Hun sagde hverken hej, eller præsenterede sig overfor hverken min kæreste eller jeg. Hun spurgte ikke indtil noget og under skanningen vendte hun skærmen væk så vi intet kunne se (min kæreste flyttede sin stol så han kunne skimte skærmen)...
Da hun endelig sagde noget var det selvfølgelig ikke positivt "Nå... Jamen der er så stadig blod i den ene blommesæk og jeg kan ikke se noget hjerteblink i den mere.... Den anden blinker som den skal... Så jeg afslutter dig bare med det samme!"
Min kæreste blev rasende, ugen inden havde vi haft den flinkeste læge, der var mega beroligende og og virkelig fik mig til at føle mig tryg og nu stod denne her anden læge der så, uden de store menneskelige/kommunikative egenskaber... Vi kunne se at hun havde taget 10-12 billeder, og min kæreste spurgte om vi måtte se et af dem, når nu vi ikke kunne følge med på skærmen og hun kiggede på dem, foldede dem hurtigt sammen og sagde NEJ. Uden nogen forklaring...
Kæresten forlangte derefter pga tidligere spontane aborter at vi som MINIMUM skulle have en skanning mere, og jeg stod bare med tårer i øjnene og nikkede... Det fik vi så... Skal til skanning imorgen...
Har gået i en uge og bare følt mig ved siden af mig selv... Når man har mistet før og ved at den ene ikke har det godt hvis og den anden ja, har det godt, så vil man bare gerne være tryg... Og det fik vi slet ikke hos den læge...
I morgen skal vi som sagt til en ny skanning, har snakket lidt med min mor, der er gammel gyn/ob sygeplejerske og hun blev nærmest ligeså vred som min kæreste... "Hvad bilder hun sig ind, hun står der med folks fremtid, drømme og ønsker i sine hænder, og efter 2 spontane aborter og nu tvillinger hvoraf den ene højst sandsynligt ikke klarer den, så må hun godt lige vise lidt menneskelighed, og som minimum dreje skærmen så I kan se hjerteblinket og så du kan få lidt tryghed!"
Min mor mener at vi skal bede om at få lov, som minimum, at se hjerteblinket på skærmen, eller også skal vi bede om at få lov til at tage et billede af skærmen - igen for at få noget tryghed... Men ved ikke om man kan tillade sig det, når det er på et sygehus og ikke på en klinik??
Frygter meget at det er den samme læge - min kæreste har allerede sagt at hvis det er den læge igen, så forlanger han en anden.
Nogen der har nogle erfaringer med den slags??
Anmeld
Citér