Fødte før termin dato.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

799 visninger
7 svar
1 synes godt om
5. maj 2015

HVPigen

Jeg vil bare lige høre om nogen har født før den termin som i fik afvide til nf?  
ikke at i fødte for "tideligt" men at de havde beregnet forkert? 

Jeg spørg fordi jeg sidst havde mens, den 18 september 2014 
og testede positiv den 3 november.. (plejer og have en cyklus på 35 dage)  men her gik der jo meget meget længere .. Lægen beregnede mig til og skulle være 9 uger henne den 20 november da vi lavede vandre journalen. Men mit hcg var på daværende ikke vanvittig højt. 
og de betragtede det egentlig som en gul. 
Jeg skulle selv betale for en tidlig scanning hvilket vi gjorde han trak mig så tilbage lørdag den 23 nov. til 5+5 istedet for uge 9+? 

Det passede også meget godt med mine mål da jeg så kom til nf!

men da jeg var til kontrol hos lægen i uge 23 der sagde lægen pludselig at hun overhovedet ikke tror på jeg kun var 23 uger henne men jeg var 29 uger henne alt efter mit symfryse??? jeg er nu i uge 30 på fredag. og skal til jm næste fredag? - jeg syntes ikke vitterlig jeg er kæmpe stor eller ligne?  men efter min egen beregning passer det jo også med jeg skulle føde midt i juni frem for midten af juli? 

hun kommer selvfølgedig på hendes fødselsdag ,  men er der andre der er blevet skudt forkert? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2015

jenny4

HVPigen skriver:

Jeg vil bare lige høre om nogen har født før den termin som i fik afvide til nf?  

og testede positiv den 3 november.. (plejer og have en cyklus på 35 dage)  men her gik der jo meget meget længere .. Lægen beregnede mig til og skulle være 9 uger henne den 20 november da vi lavede vandre journalen. Men mit hcg var på daværende ikke vanvittig højt. 
Jeg skulle selv betale for en tidlig scanning hvilket vi gjorde han trak mig så tilbage lørdag den 23 nov. til 5+5 istedet for uge 9+? 

men da jeg var til kontrol hos lægen i uge 23 der sagde lægen pludselig at hun overhovedet ikke tror på jeg kun var 23 uger henne men jeg var 29 uger henne alt efter mit symfryse??? jeg er nu i uge 30 på fredag. og skal til jm næste fredag? - jeg syntes ikke vitterlig jeg er kæmpe stor eller ligne?  men efter min egen beregning passer det jo også med jeg skulle føde midt i juni frem for midten af juli? 

hun kommer selvfølgedig på hendes fødselsdag ,  men er der andre der er blevet skudt forkert? 

Det lyder altså lidt vildt at de er uenige med hele 6 uger til forskel. Jeg tror jeg vil sætte min lid til scanningsresultatet da symfysemålingen jo også kan snyde lidt. Til scanning måler de jo og laver en beregning som du bør kunne stole på.

Selvom din cyklus er lang kan æl vel godt ligge så det alligvel kan passe?

Anmeld Citér

5. maj 2015

Kløver

HVPigen skriver:

Jeg har også haft stort sf mål, men det er målet ud fra hvor højt livmoderen går op og kan variere fra graviditet til graviditet og person til person  

Anmeld Citér

5. maj 2015

HVPigen

Jo det er selvfølgedig rigtigt jeg er første gangs gravid haha surprise det havde i  ikke gættet. 

men ja jeg syntes nemlig også 6 uger er meget og skyde af forskellige menninger! men ja æg kunne jo have lagt senere! faktisk fik vi afvide vi nok ikke skulle regne med at få børn uden hjælp . Og troede egentlig også bare det var mit mens der drillede fordi jeg havde haft influezza og ligne så det kom bare SÅ meget bag på mig da jeg stod med 2 streger 2 måneder efter.  

Men det bare mærkeligt lægen mener noget andet og jm har jeg ikke rigtigt snakket med. Hende til Md (sidste jeg var til scanning) sagde også hun var en KÆMPE baby og vejede mere end gennemsnit hvilket der også gjorde mig tanker , men hun nævnte ikke noget om min termin kunne rykke sig, og det tænker jeg det ville hun da have gjort hvis hun virkelig mente der var noget og komme efter  ? 

Anmeld Citér

5. maj 2015

jenny4

HVPigen skriver:

Jo det er selvfølgedig rigtigt jeg er første gangs gravid haha surprise det havde i  ikke gættet. 

men ja jeg syntes nemlig også 6 uger er meget og skyde af forskellige menninger! men ja æg kunne jo have lagt senere! faktisk fik vi afvide vi nok ikke skulle regne med at få børn uden hjælp . Og troede egentlig også bare det var mit mens der drillede fordi jeg havde haft influezza og ligne så det kom bare SÅ meget bag på mig da jeg stod med 2 streger 2 måneder efter.  

Men det bare mærkeligt lægen mener noget andet og jm har jeg ikke rigtigt snakket med. Hende til Md (sidste jeg var til scanning) sagde også hun var en KÆMPE baby og vejede mere end gennemsnit hvilket der også gjorde mig tanker , men hun nævnte ikke noget om min termin kunne rykke sig, og det tænker jeg det ville hun da have gjort hvis hun virkelig mente der var noget og komme efter  ? 

Men det er meget normalt at man får rykket terminsdatoen efter første scanning (dog oftest med et par dage). 

Kan du ikke prøve at tale med din jordemoder om problematikken. Der er jo stor forskel på om du skal gøre dig klar til fødsel en måned før (pg at fødestedet også skal vide at det er ok fordi der er tvivl om terminsdatoen). Så må du evt have en vægtscanning hvor de kan prøve at fastlægge alder på baby i maven.

Anmeld Citér

5. maj 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Mit symfyse Findus mål passede slet ikke med antal uger.. De der jordemødre der.. 

Og den ene gang var det pludseligt 5 cm kortere end sidst.

stol på NF scanningen.

der har de pr mm målt og beregnet, og ikke en måling uden på maven. 

Grunden til at de kan beregne terminen udfra størrelsen er jo at de vokser næsten identisk de første 12 uger. Først senere i graviditeten at de vokser individuelt.

jeg tror ikke du skal være nervøs for din termin

Anmeld Citér

6. maj 2015

HVPigen

Tak for jeres svare så er jeg ikke længere så bekymret jeg vil prøve og snakke med jm om det i næste uge ihvertefald! det sker der ikke noget ved  

Hendes ankomst må også meget gerne komme til juli først da far ikke er hjemme før ! (han kommer selvfølgedig hjem hvis det går igang) men det passer godt med juli  hi hi 

Anmeld Citér

6. maj 2015

SandraXOXO

Her med nr tre var der også stor uenighed om termin, hele 5 uger blev jeg rykket frem og tilbage og frem igen. Og jeg skulle ha en kæmpe baby og ikke regne med at gå helt til termin. Ud kom en lille fin baby- to uger over termin  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.