fortælle graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

704 visninger
12 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. maj 2015

Anonym trådstarter

hej de damer..
er ikke gravid endnu, men vi arbejder på projekt baby nr 2..
Jeg går og leger lidt med tanken om hvordan jeg skal fortælle både kæresten men også min familie det?

min familie og andre skal først vide det efter 12 uge..
Men med kæresten ved jeg ikke, for det 1. bliver det svært og skal holde den hemmelighed når jeg forhåbentlig snart står med en positiv g test for det 2. ved jeg ikke om jeg skal vente til efter de 12 uger med ham også så han ikke bliver skuffet (igen), men så går han jo glip af en eller 2 scanninger..

Så damer, hvordan, hvornår og flere detaljer fortalte i både kæresten og familien det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2015

Kærlighediminmave

Anonym skriver:

hej de damer..
er ikke gravid endnu, men vi arbejder på projekt baby nr 2..
Jeg går og leger lidt med tanken om hvordan jeg skal fortælle både kæresten men også min familie det?

min familie og andre skal først vide det efter 12 uge..
Men med kæresten ved jeg ikke, for det 1. bliver det svært og skal holde den hemmelighed når jeg forhåbentlig snart står med en positiv g test for det 2. ved jeg ikke om jeg skal vente til efter de 12 uger med ham også så han ikke bliver skuffet (igen), men så går han jo glip af en eller 2 scanninger..

Så damer, hvordan, hvornår og flere detaljer fortalte i både kæresten og familien det?

Jeg ville bestemt ikke vente 12 uger med at fortælle det til kæresten. Det kan godt være han bliver skuffet hvis du mister, det gjorde min kæreste også, ligeså meget som mig. Men man er jo to om de.  

Anmeld Citér

5. maj 2015

Looni

Jeg forstår slet ikke hvorfor du overhovedet overvejer at holde det hemmeligt for kæresten? - det er jo lige så meget hans barn, så selvfølgelig skal han da vide det med det samme. - så kan man jo evt overraske ham når han kommer hjem fra arbejde, men en lille gave med små strømper i, eller lignende. Men jeg synes i hvert fald ikke man skal holde en så stor ting hemmelig, for faren. Der skal to til at lave et barn, og det er lige så meget hans kommende barn, som det er dit.

Til familien havde vi denne gang, med nummer to lavet billedrammer, men i stedet for et billede, stod følgende tekst i rammerne:

Du/I kan ikke med det samme

få billedet til denne ramme

men til oktober i år,

I et dejligt billede får

for når sommeren er omme

da vil storken atter komme 

Det synes vi var en sød måde at gøre det på.. 

Anmeld Citér

5. maj 2015

Anonym trådstarter

nullermand15 skriver:

Jeg ville bestemt ikke vente 12 uger med at fortælle det til kæresten. Det kan godt være han bliver skuffet hvis du mister, det gjorde min kæreste også, ligeså meget som mig. Men man er jo to om de.  

vi har allerede mistet en gang, og er ked af og skulle evt have ham igennem det igen.. Men ja vi er to om det, og han er med i alt, og ved han egentlig ikke ville være foruden..

så tror det bliver efter positiv test, men på en sjov måde 

Anmeld Citér

5. maj 2015

Kærlighediminmave

Anonym skriver:

vi har allerede mistet en gang, og er ked af og skulle evt have ham igennem det igen.. Men ja vi er to om det, og han er med i alt, og ved han egentlig ikke ville være foruden..

Ja men det er jo desværre en del af det. Jeg fortalte min kæreste det så snart han kom hjem, han blev meget glad, og jeg fortalte ham at jeg nok ikke var ret langt henne så der var chance for at miste. Også længere henne. Det var han indforstået med. Han blev ked af det og det gjorde jeg også men så kunne vi trøste hinanden. Han ville blive meget skuffet hvis jeg var gravid uden at sige det. For jeg ville ikke kunne skjule mine følelser hvis jeg mistede.

Anmeld Citér

5. maj 2015

jenny4

Anonym skriver:

Godt at høre du ikke vil holde det hemmeligt for kæresten alligevel.. Og tænk lige hvis du skulle gå alene igennem sorgen hvis du evt mistede igen.. Tror altså heller ikke lige han ville kun forstå det hvis du holdt det hemmeligt for at skåne ham.

Anmeld Citér

5. maj 2015

Anonym trådstarter

dropper tanken om først og gøre det efter 12 uge, kan godt se jeg for brug for ham og hvis alt går godt, vil han gerne være med fra starten jo, så fortæller det fra starten, men vil gerne fortælle det på en sød eller sjov måde 

Anmeld Citér

5. maj 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Godt at høre du ikke vil holde det hemmeligt for kæresten alligevel.. Og tænk lige hvis du skulle gå alene igennem sorgen hvis du evt mistede igen.. Tror altså heller ikke lige han ville kun forstå det hvis du holdt det hemmeligt for at skåne ham.

nej du har nok ret
tænkte ikke lige det igennem 

Anmeld Citér

5. maj 2015

Kærlighediminmave

Anonym skriver:

dropper tanken om først og gøre det efter 12 uge, kan godt se jeg for brug for ham og hvis alt går godt, vil han gerne være med fra starten jo, så fortæller det fra starten, men vil gerne fortælle det på en sød eller sjov måde 

Du kunne købe et sødt stykke tøj der står far på.

Anmeld Citér

5. maj 2015

Anonym trådstarter

nullermand15 skriver:

Du kunne købe et sødt stykke tøj der står far på.

det kunne være en ide

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.