Eksperthjælp: !5 dage gammel, hvordan stilles sulten på gågaden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

705 visninger
0 svar
1 synes godt om
5. maj 2015

Lisbeth Jess

Hej
Vi har fået en dejlig dreng, som i dag er 15 dage gammel.
Mit spørgsmål går på hvad man gør i de situationer hvor baby pludselig er sulten midt på gågaden eller andre steder, hvor du måske ikke lige kan sætte dig og amme ? Vil gerne have lidt gode råd da jeg er lidt skeptisk overfor det.
Jeg kan sagtens malke lidt ud til ham men mælken skal jo tilberedes inden du kan give det til ham og så hjælper det jo ikke det store ?

Vh Rikke

Lisbeths svar

Hej Rikke!
Stort tillykke med ham, og han trives fint læser jeg.

Dit spørgsmål dukker op hos mange nybagte mødre. Hvad nu hvis han selvom jeg lige har givet mad, græder og er sulten. Måske kan der ikke findes et sted og amme og hvad så.?

Det er heldigvis forårstid nu , du kan de fleste dage være ude at gå og også amme når sulten viser sig.

Du kan gardere dig med noget at sidde på , så du ikke bliver kold
. En sarong, eller babys tæppe kan dække dig, når du ammer. I de fleste gågader er bænke, hvor du kan sidde. En vid bluse og en amme Bh der let kan åbnes, så er du godt forberedt.

Regner det må du indendørs, i de fleste forretninger mener jeg du venligt vil blive tilbudt en stol og sætte dig lidt afsides og amme. Apoteket har mange stole.
Jeg har set mødre sidde på trappetrin og amme, det kan også lade sig gøre at mætte den værste sult stående ,lænet op ad en mur, hvis alt andet er umuligt.

At amme sit barn er en naturlig ting, alligevel er mange blufærdige og det er også naturligt. Det kan med nogen øvelse lade sig gøre at amme i fuld offentlighed uden det generer dig og evt. støder andre.

Hvis du helst vil undgå amningen når du er på f. eks gågaden. kan han godt drikke din mælk fra flasken uden opvarmning. Mælken kan efter optøning holde sig en time..

Håber dette kan inspirere dig til at have tillid og tryghed, til at stille sulten hos din lille dreng.

Held og lykke med ham og amme projektet,

Varme Hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.