Eksperthjælp: Kan lægen hjælpe med at stabilisere en uregelmæssig cyklus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

632 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. maj 2015

Tina Sandager

Kan lægen hjælpe med at stabilisere en uregelmæssig cyklus.?

Jeg har en søn fra tidligere på 3 år (samme far) som tog 3,5 mdr at lave..
Sidste år i januar besluttede vi så at det var på tiden med en lille mere, så jeg fik min sidste p-sprøjte i april og fik første mens i starten af september..

Det er bare sådan at efter jeg har fået p-sprøjte er min cyklus blevet meget ustabil.
Det svinger mellem 24 og 35 dage, i starten mellem 13 og 34 dage, men siden jul har det været som først nævnt.

Da jeg var i tvivl om jeg have ÆL har jeg brugt test i jan, feb og mar i år og fandt ÆL i både feb og mar.

Nu sidder jeg så endnu engang med "udebleven" mens, trods jeg havde en klar fornemmelse af ÆL søndag d. 19/4. Dog havde jeg lignede smerter igen d. 26/4.

Synes bare efterhånden at humøret er påvirket dels pga min cyklus, men selvfølgelig også fordi graviditet udebliver. Jeg ved ganske udemærket at det et normalt der går et år, men det er stadig lidt svært at rumme når nu den første kom så nemt..

Kan jeg gøre noget for at stabilisere min cyklus.?

Tinas svar

Kære Johild,

Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til din egen læge mhp at få taget nogle blodprøver for at få kigget på dine hormoner.

Du kan overveje zoneterapi eller akupunktur - det kan nogle gange hjælpe på en uregelmæssig cyklus - men det udelukker ikke et besøg hos egen læge også!

Held og lykke.

Kh Tina.

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.