Kan hun bestemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

675 visninger
4 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. maj 2015

Anonym trådstarter

Jeg har for nydelig være til samtale med sagsbehandler i jobcenter, jeg er sygemeld , stresse og smerte i ryggen. 

Vi snakke og siger du skal blive rask, hun tvinger mig til at blive rask, må hun gerne tale sådan til mig??

og anden ting tvang hun mig til at gå der hedder planoghandling ved ikke hvad det er endnu, men det skal jeg på onsdag. Da jeg er stresse siger hun jeg skal der og så de hjælper dig, men kan sagsbehandler tvinge mig til noget jeg ikke vil?? 

Men jeg fandt hurtigt ud af at min grand kusin arbejder der, og jeg vil ikke have hun ser mig! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg har for nydelig være til samtale med sagsbehandler i jobcenter, jeg er sygemeld , stresse og smerte i ryggen. 

Vi snakke og siger du skal blive rask, hun tvinger mig til at blive rask, må hun gerne tale sådan til mig??

og anden ting tvang hun mig til at gå der hedder planoghandling ved ikke hvad det er endnu, men det skal jeg på onsdag. Da jeg er stresse siger hun jeg skal der og så de hjælper dig, men kan sagsbehandler tvinge mig til noget jeg ikke vil?? 

Men jeg fandt hurtigt ud af at min grand kusin arbejder der, og jeg vil ikke have hun ser mig! 

Hvorfor vil du ikke de ting? Hvis de nu kan hjælpe dig? 

Anmeld Citér

4. maj 2015

SandraXOXO

Ingen kan tvinge dig til noget du ikke vil. Men hvis du vil have kh skal du deltage i de ting din sagsbehandler beder dig om, uanset om det er noget du har lyst til eller ej. Helt sat på en spids kan man jo godt sige at hun tvinger dig, det er jo svært at leve uden penge. Og hvis du ikke gør som sagsbehandleren siger tar hun din kh fra dig. 

Anmeld Citér

4. maj 2015

Mom2

Anonym skriver:

Ja hun må gerne sende dig i et forløb, hvis det kan hjælpe dig med at komme din sygdom til livs og så længe det ikke belaster dig unødigt.
Du skal tage imod det, hvis du vil beholde din udbetaling. Man er ikke fredet bare fordi man er syg, man skal stadigvæk tage imod tilbud.

Må jeg spørge hvad dine rygsmerter skyldes? I så fald at den rette trænning f.eks. kan afhjælpe dem/få dem væk, så kan du søge kommunen om at få gratis trænning

Anmeld Citér

4. maj 2015

lineog4

Anonym skriver:

Ja hun må gerne sige til dig målet er at blive rask - det er ikke at tvinge dig til at blive rask - men at blive rask er vel også dit eget mål.

hun må også kræve at du hvis du fortsat skal modtage sygedagpenge skal gå i et eller flere forløb der arbejder hen imod du bliver rask.

Kan godt forstå det kan lyde hårdt når man selv ikke kan se der er lys for enden af tunnelen. Men der er netop din sagsbehandler opgave at få dig hen for enden af tunnelen, blive rask og arbejdsdygtige igen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.