På vej ud over kanten..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Egentlig vil jeg hellere vende den om og spørge, hvor ser du selv løsningen?

for du beskriver en situation hvor der ikke er huller i den økonomi til at spare. Og du kan ikke få større indkomst. 

Hmm så er der jo kun vejen op til banken og tale med dem, eller ende med at gå bankerot. 

Men går du efter hjælp i banken skal du jo så også acceptere deres forslag også fx hvis de siger af med bilen.

Problemet er jo netop at der ikke er nogen løsning. Det er derfor den ikke kan ses.. Jeg er blevet afskåret alle muligheder for at komme videre end d. 1 juli, hvis ikke jeg ved et tilfælde falder over en elelvplads. 

Intet salg af bil, flytning, snakken med bank eller lignende kan redde noget ellers uanset. Jeg ER fucked. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Der er vel også andre billige steder end en getto? 

Naturligvis har du brug for internet, men har du ikke i dit abonnement? Dermed bruge din telefon 3g netværk og ellers tjekke på skolen. 

Naturligbis ville et job være helt perfekt, men hvis du ikke har udsigt til må du jo "finde" på noget andet? Har du snakket med dit varmeselskab om en afdragsordning? Hvis du kan få det delt ud; jamen så kunne det jo hjælpe. 

Også du siger: du ikke har en "voksen" til at hjælpe. Den voksen må så være din bankrådgiver eller sagsbehandler. Jeg var også "bange" for min rådgiver er jeg bare ikke mere. Han er guld værd og hvis han stopper i min bank stopper jeg også og følger ham Eller hvertfald ligefør- 

Hvad sørger du af jobs?

Nej det er der netop ikke. Og når der er, er der 40 andre om budet. Så det handler om held og timing. Selvom jeg tjekker samtlige boligsider hver dag

Jeg Har snakket med mit el selskab. Der er intet at gøre. 

Mit data rækker ikke til en måneds brug. 

Og Du har muligvis en fantastisk bank rådgiver. Det har jeg ikke. 

Jeg søger hvad der er. Og hvad der ikke er af elevstillinger. Og ikke fysisk hårdt ufaglært arbejde uden skæve arbejdstider. Så ikke så meget af det. 

Anmeld Citér

4. maj 2015

aarhusmor

I den ene måned hvor du ikke kan få kontanthjælp, der kan du søge en engangsydelse. Den er på omkring 4000 kr. Det er ikke meget, men trods alt mere end ingenting.

Den uddannelse du tager nu, varer den mere end 18 mdr.? I så fald kan du måske blive medlem af en akasse og få dimmentend dagpenge.

Har du mulighed for at leje et værelse ud? Såvidt jeg husker er det omkring 3000 kr. om måneden der er skattefrit.

Har du tv-pakke der kan opsiges? Rygning der kan stoppes? kig budgettet igennem

Kender godt det hvor det hele ser håbløst ud. Jeg tænker dog at det er en fordel at være 25+ når du skal søge job

Anmeld Citér

4. maj 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Nej det er der netop ikke. Og når der er, er der 40 andre om budet. Så det handler om held og timing. Selvom jeg tjekker samtlige boligsider hver dag

Jeg Har snakket med mit el selskab. Der er intet at gøre. 

Mit data rækker ikke til en måneds brug. 

Og Du har muligvis en fantastisk bank rådgiver. Det har jeg ikke. 

Jeg søger hvad der er. Og hvad der ikke er af elevstillinger. Og ikke fysisk hårdt ufaglært arbejde uden skæve arbejdstider. Så ikke så meget af det. 

Så snak med en anden bankrådgiver! Du kan jo skifte! hvad siger din udlejer til alt det reperation? Kan han ikke give nedslag i noget?

Anmeld Citér

4. maj 2015

Anonym trådstarter

Jj1709 skriver:

Mht arbejde, rigtig mange ansætter i øjeblikket ferie afløsere, jeg ved de fleste plejehjem, fabrikker osv i øjeblikket hiver rigtig mange ind.. Så jeg synes du skulle prøve at kontakte div. Plejehjem i en radius af evt 30 km, så vil jeg næsten vove at påstå du har heldet med dig hvis du er hurtig til at ringe rundt.. 

Derudover så må jeg tilstå at du får dig selv sat frem på en dårlig måde herinde, du skriver at det er helt af lort til økonomisk, men alligevel vil du prioritere at have både bil, internet, tv osv, og du vil ikke flytte i "ghetto" fordi det kan du ikke pga angst osv.. Du vil heller ikke tale med banken eller kommunen, fordi de tidligere har været som de nu har.. Jeg tænker lidt hvad du enlig selv vil råde sådan en i din situation til? 

Min økonomi har Været helt af helvedes til, jeg har skåret helt ind til benet så bøtten er blevet vendt, jeg har frks ikke internet udover på min tlf, og det går fint selvom jeg er studerende, jeg har heller ingen tv kanaler, eller bil.. Men jeg har ingen udbetalte regninger længere.. 

Man kan ikke blæse og have mel i munden.. 

Jeg har netop skrevet at jeg HAR været i kontakt med bank og kommune for ikke særlig længe siden. Der er intet at komme efter. Tror du seriøst selv at det ændre noget at ringe til dem med nøjagtig samme problem fordi at vi er gået ind i en ny måned? De er stadig underlagt samme regler. 

Jeg søger som sagt hvad der er, samt uopfordret ufaglært arbejde der som sagt ikke er fysisk krævende, eller har skæve tider,  Men det er ikke meget der er. 

Og Så kan du synes hvad du vil om at jeg trods alt prøver at opretholde en vis levestandard, hvor jeg realistisk set ville have mulighed for at klare min fremtidige husholdning på en måde hvor jeg slipper for problemerne frem for at give mig selv nye. For afskaffer jeg fx. Bilen, vil jeg have endnu mere svært ved at få det til at lykkedes, skulle jeg få et arbejde, hvilket jeg da håber sker en dag. så ved at afskaffe den føler jeg at jeg faktisk giver op og siger at kontanthjælp, her kommer jeg. For så går ting da først i stå. 

Anmeld Citér

4. maj 2015

jenny4

Nu læste jeg lige dit oprindelige indlæg igen, og hvis forudsætningen er, at der intet er at gøre, så kigger du ind i en fremtid der ikke ser ret lys ud. Men hvis jeg nu alligevel skulle forsøge at være konstruktiv så må der alligevel være ting du kan gøre.

Flere har foreslået salg af tøj, ting osv. Jeg har netop i forbindelse med en større oprydning solgt ud af brugt børne- og voksen tøj, sko og ting. Hvis man erkender, at den værdi man kan få ikke står mål med nypris og affektionsværdi, og dermed sælger billigt, så ryger tingene altså ret hurtigt. Jeg tjente 2000kr på en uge. Jeg har brugt dba.dk og facebooks lokale køb og salg grupper.

Herudover tænker jeg at du måske kunne forsøge med legatsøgning. Der findes virkelig mange legater og fonde som giver penge væk til alverdens formål, især "værdigt trængende". Og i og med at din eks er i revalidering (kender ikke årsagen) kunne der måske være nogen som havde særligt fokus på børn med forældre med den sygdom.

Mht læreplads så er det lidt svært at rådgive når vi ikke kender branchen. Men det lyder vildt hvis du har søgt i 3 år uden held. Er der ikke ret mange brancher eller er din profil måske skæv ift den optimale kandidat? Hvad får du af tilbagemelding? Hvis du er interesseret vil jeg gerne give din ansøgning et kritisk blik - det kan være svært selv at se hvor man "bøffer". Du skriver bare en Pb så finder vi ud af det.

Har du søgt ufaglærte jobs? Jeg ved godt at det ikke er det du ønsker, men hvis det er det der skal til få at få brød på bordet så må det nok være løsningen. Og det kunne jo være dey sceneskifte åbnede op for en dør du ikke selv havde kunne forestille dig.

Jeg er nysgerrig på hvad kommunen har sagt, der får dig til at afskrive dem helt? Jeg ved godt, at de somme tider kan være tunge at danse med, men min logik kan ikke få det til at passe: hvordan kan det være i deres interesse at du går bankerot? Hvad har i talt om? Måske indgangsvinklen skal være en anden?

Anmeld Citér

4. maj 2015

Anonym trådstarter

Så snak med en anden bankrådgiver! Du kan jo skifte! hvad siger din udlejer til alt det reperation? Kan han ikke give nedslag i noget?

Altså en dag efter vi flyttede ind gik ovnen i stykker. Vi fik en ny knap til den, som ikke passede, for 8 måneder siden. Så nu gætter vi hvad program den står på når vi laver mad. 

Så det virker ikke til at servicen lige frem er i top, og jeg kunne ikke forestille mig at han er åben for forhandling. Jeg kunne så køre en langtrukken sag og få et endnu værre forhold til ham, men jeg tænker det nok ikke er det værd. 

Anmeld Citér

4. maj 2015

jenny4

Anonym skriver:

Altså en dag efter vi flyttede ind gik ovnen i stykker. Vi fik en ny knap til den, som ikke passede, for 8 måneder siden. Så nu gætter vi hvad program den står på når vi laver mad. 

Så det virker ikke til at servicen lige frem er i top, og jeg kunne ikke forestille mig at han er åben for forhandling. Jeg kunne så køre en langtrukken sag og få et endnu værre forhold til ham, men jeg tænker det nok ikke er det værd. 

Jeg har lagt mærke til at du skriver "vi" - er du alene med din søn eller bor du med en kæreste?

Du har i øvrigt ikke svaret på det med gave til din søn, som vi er flere der gerne vil hjælpe med en gave til.

Anmeld Citér

4. maj 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Jamen, så er det jo ikke noget at gøre….

Anmeld Citér

4. maj 2015

Anonym trådstarter

Nu læste jeg lige dit oprindelige indlæg igen, og hvis forudsætningen er, at der intet er at gøre, så kigger du ind i en fremtid der ikke ser ret lys ud. Men hvis jeg nu alligevel skulle forsøge at være konstruktiv så må der alligevel være ting du kan gøre.

Flere har foreslået salg af tøj, ting osv. Jeg har netop i forbindelse med en større oprydning solgt ud af brugt børne- og voksen tøj, sko og ting. Hvis man erkender, at den værdi man kan få ikke står mål med nypris og affektionsværdi, og dermed sælger billigt, så ryger tingene altså ret hurtigt. Jeg tjente 2000kr på en uge. Jeg har brugt dba.dk og facebooks lokale køb og salg grupper.

Herudover tænker jeg at du måske kunne forsøge med legatsøgning. Der findes virkelig mange legater og fonde som giver penge væk til alverdens formål, især "værdigt trængende". Og i og med at din eks er i revalidering (kender ikke årsagen) kunne der måske være nogen som havde særligt fokus på børn med forældre med den sygdom.

Mht læreplads så er det lidt svært at rådgive når vi ikke kender branchen. Men det lyder vildt hvis du har søgt i 3 år uden held. Er der ikke ret mange brancher eller er din profil måske skæv ift den optimale kandidat? Hvad får du af tilbagemelding? Hvis du er interesseret vil jeg gerne give din ansøgning et kritisk blik - det kan være svært selv at se hvor man "bøffer". Du skriver bare en Pb så finder vi ud af det.

Har du søgt ufaglærte jobs? Jeg ved godt at det ikke er det du ønsker, men hvis det er det der skal til få at få brød på bordet så må det nok være løsningen. Og det kunne jo være dey sceneskifte åbnede op for en dør du ikke selv havde kunne forestille dig.

Jeg er nysgerrig på hvad kommunen har sagt, der får dig til at afskrive dem helt? Jeg ved godt, at de somme tider kan være tunge at danse med, men min logik kan ikke få det til at passe: hvordan kan det være i deres interesse at du går bankerot? Hvad har i talt om? Måske indgangsvinklen skal være en anden?

Tak for et meget konstruktivt og venligt svar. 

Jeg kom igennem monster el regningen sidste måned ved at sælge ud i hvad der var. Har stadig lidt til salg, men det er desværre lidt døde varer. så ikke noget jeg kan regne med. 

De praktikpladser jeg søger er alt indenfor det merkantile område, kontor, handel, finans osv. 

Og Det kan lykkedes for nogle men jeg er en af de mange uheldige der bare ikke har held med jobsøgningen. Og jeg ved det ikke er min ansøgningsstil, da jeg efterhånden er ekspert her. 

Jamen kommunen har jo først og fremmest gjort det klart at man ikke er kontanthjælpsberretiget per say, bare fordi man står uden indkomst efter afsluttet grundforløb, og selv hvis jeg var, så ville jeg stadig først få noget udbetalt til september. Hvis! 

De Har samtidig gjort de klart at det hedder 8.200 mener jeg det var, jeg ville have udbetalt om måneden. For det ville jeg lige akkurat kunne få det til at løbe rundt i en studiebolig, hvis jeg var berettiget til sådan en. Og det er stadigvæk, hvis. Til gengæld vil de bare have alle mine kontoudtog for de sidste 4 måneder, min blodtype og min sjæl i pant 

Mht. Legater. Det har jeg haft kigget på. Før, men jeg forstår det simpelthen ikke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.