Nu læste jeg lige dit oprindelige indlæg igen, og hvis forudsætningen er, at der intet er at gøre, så kigger du ind i en fremtid der ikke ser ret lys ud. Men hvis jeg nu alligevel skulle forsøge at være konstruktiv så må der alligevel være ting du kan gøre.
Flere har foreslået salg af tøj, ting osv. Jeg har netop i forbindelse med en større oprydning solgt ud af brugt børne- og voksen tøj, sko og ting. Hvis man erkender, at den værdi man kan få ikke står mål med nypris og affektionsværdi, og dermed sælger billigt, så ryger tingene altså ret hurtigt. Jeg tjente 2000kr på en uge. Jeg har brugt dba.dk og facebooks lokale køb og salg grupper.
Herudover tænker jeg at du måske kunne forsøge med legatsøgning. Der findes virkelig mange legater og fonde som giver penge væk til alverdens formål, især "værdigt trængende". Og i og med at din eks er i revalidering (kender ikke årsagen) kunne der måske være nogen som havde særligt fokus på børn med forældre med den sygdom.
Mht læreplads så er det lidt svært at rådgive når vi ikke kender branchen. Men det lyder vildt hvis du har søgt i 3 år uden held. Er der ikke ret mange brancher eller er din profil måske skæv ift den optimale kandidat? Hvad får du af tilbagemelding? Hvis du er interesseret vil jeg gerne give din ansøgning et kritisk blik - det kan være svært selv at se hvor man "bøffer". Du skriver bare en Pb så finder vi ud af det.
Har du søgt ufaglærte jobs? Jeg ved godt at det ikke er det du ønsker, men hvis det er det der skal til få at få brød på bordet så må det nok være løsningen. Og det kunne jo være dey sceneskifte åbnede op for en dør du ikke selv havde kunne forestille dig.
Jeg er nysgerrig på hvad kommunen har sagt, der får dig til at afskrive dem helt? Jeg ved godt, at de somme tider kan være tunge at danse med, men min logik kan ikke få det til at passe: hvordan kan det være i deres interesse at du går bankerot? Hvad har i talt om? Måske indgangsvinklen skal være en anden?
Tak for et meget konstruktivt og venligt svar.
Jeg kom igennem monster el regningen sidste måned ved at sælge ud i hvad der var. Har stadig lidt til salg, men det er desværre lidt døde varer. så ikke noget jeg kan regne med.
De praktikpladser jeg søger er alt indenfor det merkantile område, kontor, handel, finans osv.
Og Det kan lykkedes for nogle men jeg er en af de mange uheldige der bare ikke har held med jobsøgningen. Og jeg ved det ikke er min ansøgningsstil, da jeg efterhånden er ekspert her.
Jamen kommunen har jo først og fremmest gjort det klart at man ikke er kontanthjælpsberretiget per say, bare fordi man står uden indkomst efter afsluttet grundforløb, og selv hvis jeg var, så ville jeg stadig først få noget udbetalt til september. Hvis!
De Har samtidig gjort de klart at det hedder 8.200 mener jeg det var, jeg ville have udbetalt om måneden. For det ville jeg lige akkurat kunne få det til at løbe rundt i en studiebolig, hvis jeg var berettiget til sådan en. Og det er stadigvæk, hvis. Til gengæld vil de bare have alle mine kontoudtog for de sidste 4 måneder, min blodtype og min sjæl i pant 
Mht. Legater. Det har jeg haft kigget på. Før, men jeg forstår det simpelthen ikke.