Eksperthjælp: Kan man mærke om ægget sætter sig fast?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

665 visninger
0 svar
0 synes godt om
3. maj 2015

Tina Sandager

Hej,
Jeg havde æl for 5-7 dage siden og har nu de seneste 2 dage haft mens lignende smerter. Der er ikke rigtig andre tegn på en eventuel graviditet, men kunne godt være lidt nysgerrig for om det jeg kan mærke er at ægget sætter sig fast eller har sat sig fast. Jeg håber selvfølgelig på at det er positivt, men vil helst ikke tænke for meget over det for at undgå en eventuel skuffelse.
Jeg plejer at have mens smerter under menstruation men de kommer normalt først på dagen for første mens dag.
Jeg har gennemsøgt nettet og synes ikke jeg bliver klogere på det jeg finder. Håber derfor på at du kan hjælpe mig til at blive klogere

Tinas svar

Hej,

Det er meget svært at svare på.

Nogle kvinder fortæller, at de kan mærke når et befrugtet æg sætter sig fast. Nogle kvinder oplever at få en lille pletblødning, som tegn på at ægget "graver" sig ned i sliminden.

Langt de fleste kvinder kan intet mærke - og må derfor vente til tiden for 1- menstruationsdag.

Held og lykke,

Kh Tina.

Tina tilbyder samtaleforløb til kvinder, mænd og par der er ufrivilligt barnløse og befinder sig før, under eller efter en fertilitetsbehandling – med eller uden et barn på vej. Derudover holder hun workshops og foredrag for par i fertilitetsbehandling.

Se Tinas hjemmeside: TinaSandager.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.