Kan de ha overset en tvilling ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.694 visninger
14 svar
13 synes godt om
3. maj 2015

Anonym trådstarter

Er anonym da jeg ikke ønsker at kunne Googles 

En veninde påpegede bla min str og har joker med tvillinger og at de nok har overset en. Nu kan jeg ikke slippe tanken igen, da hun først havde sagt sådan og flere ting som virker mystiske.

Hvor stor er chancen overhovedet for at overse tvillinger ?
Jeg har været til nakkefold, en kønsscanning, 2 akutte scanninger samt misdannelses scanning
Der har været 2 bud på kønnet, men både dreng og pige er budt. Jeg er 4 gangs gravid og er både en meget stor pige (35 kg+) og moderkagen ligger ud mod. Min mave er vokset hurtigt denne gang og er ret stor, de 3 andre gange havde jeg samme str i uge 16-17 stykker som jeg havde denne gang i uge 10.

Samtidig har det undret mig at det ikke kun føles som om jeg mærker liv nederst i maven, men næsten helt oppe ved ribbenene, og er en del plaget af plukveer som også føles ret højt, i betragtning af jeg kun er 23+4. De har alle gangene haft svært ved at se på scanningerne, pga moderkagen og har måtte lave scanninger indefra flere af gangene. Har haft moderkagen liggende foran i tidligere graviditet men denne her gang, var det som om der var en meget tyk og stor moderkage som blokerede en del, i forhold til det der er oplevet tidligere.
Nu er vi jo så lidt bekymrede for om der rent faktisk kan være en derinde de har overset. Hvor sikker kan vi være på der kun er 1 stk baby og hvordan bliver vi sikre. Har desuden været meget mere plaget af sygdom og graviditetsgener denne gang kontra de 3 andre gange

om der er en eller 2 er det glædeligt, bare lidt rart at være forberedt i tilfælde af  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2015

alenemor42

Jeg ville mene chancen er lig 0 med så mange scanninger. 

Jeg venter 3 barn og er også stor som et hus. ... nogle bliver bare store

Jeg har fået præcis samme bemærkninger 

Anmeld Citér

3. maj 2015

Snevejr84

Det har de ikke maven vokser altid hurtigere efter første graviditet.

Anmeld Citér

3. maj 2015

lineog4

Nok ikke den store risiko for de har overset en tvilling når du er blevet scannet så meget.

men kan du ikke slippe tanken, så er muligheden der jo for at købe en scanning og fortælle om din bekymring, og de kan scanne og forklare undervejs så du kan blive rolig.

Anmeld Citér

3. maj 2015

xStinepigen

Anonym skriver:

En veninde påpegede bla min str og har joker med tvillinger og at de nok har overset en. Nu kan jeg ikke slippe tanken igen, da hun først havde sagt sådan og flere ting som virker mystiske.

Jeg har været til nakkefold, en kønsscanning, 2 akutte scanninger samt misdannelses scanning
Der har været 2 bud på kønnet, men både dreng og pige er budt. Jeg er 4 gangs gravid og er både en meget stor pige (35 kg+) og moderkagen ligger ud mod. Min mave er vokset hurtigt denne gang og er ret stor, de 3 andre gange havde jeg samme str i uge 16-17 stykker som jeg havde denne gang i uge 10.

Samtidig har det undret mig at det ikke kun føles som om jeg mærker liv nederst i maven, men næsten helt oppe ved ribbenene, og er en del plaget af plukveer som også føles ret højt, i betragtning af jeg kun er 23+4. De har alle gangene haft svært ved at se på scanningerne, pga moderkagen og har måtte lave scanninger indefra flere af gangene. Har haft moderkagen liggende foran i tidligere graviditet men denne her gang, var det som om der var en meget tyk og stor moderkage som blokerede en del, i forhold til det der er oplevet tidligere.
Nu er vi jo så lidt bekymrede for om der rent faktisk kan være en derinde de har overset. Hvor sikker kan vi være på der kun er 1 stk baby og hvordan bliver vi sikre. Har desuden været meget mere plaget af sygdom og graviditetsgener denne gang kontra de 3 andre gange

om der er en eller 2 er det glædeligt, bare lidt rart at være forberedt i tilfælde af  

Det er muligt at overse en tvilling, jeg blev overset, men det er altså snart 23 år siden, tror ikke man overser dem længere :kr

Anmeld Citér

3. maj 2015

alenemor42

xStinepigen skriver:

Det er muligt at overse en tvilling, jeg blev overset, men det er altså snart 23 år siden, tror ikke man overser dem længere :kr

Dengang blev man også kun scannet en gang.... fed overraskelse

Anmeld Citér

3. maj 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg tænker også, at når du er blevet scannet så mange gange, burde de da have set det  

Anmeld Citér

3. maj 2015

Christine

Anonym skriver:

Til nf scanner de jo hele livmoderen, netop for allerede at undersøge antal fostre. Så det tror jeg simpelthen ikke kan lade sig gøre. En evt tvilling bliver jo også større så ville nok være fanget ved en senere scanning hvis der var  en 

Anmeld Citér

3. maj 2015

FN

Har du hørt hjertelyd? Tænker man burde ku høre to små hjerter så, hvis det altså skulle være tvillinger 

Anmeld Citér

3. maj 2015

Anonym trådstarter

Tak for svar. Logisk siger mig også det ikke er muligt, men kunne slet ikke slippe tanken igen da den først havde sat sig :p

vi skal til privat 3d scanning om nogle uger så der kan de bekræfte der kun er 1 stk  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.