Nu har jeg ikke helt styr på, under hvilke omstændigheder I er gået fra hinanden, men umiddelbart lyder det som noget han siger i affekt - at han simpelthen ikke kan klare tanken om dig sammen med en anden, og slet ikke tanken om at du skulle få børn med en anden.
Men det er en rådden udtalelse, og jeg må sige at han lyver - enten om det ene eller det andet. Han siger at han elsker jeres barn, men at han vil cutte kontakten til hende, hvis du får barn med en anden. Enhver forælder (eller i hvert fald lang størstedelen af os) kan jo se, at de to ting ikke hænger sammen.
Enten elsker han hende oprigtigt, og så ville han ALDRIG (som i ALDRIG) cutte kontakten - og slet ikke over noget så "ubetydeligt" som at hun har fået en lillebror/søster (som ikke er hans).
Eller også elsker han hende ikke oprigtigt, og så vil han godt kunne finde på at cutte kontakten - og i hvert fald true med det, for evt. at holde dig lidt tilbage.
Jeg tror egentlig, at hvis de opbygger et forhold (og han elsker hende, som de fleste forældre elsker deres børn) så KAN han simpelthen ikke cutte hende ud af sit liv. Men det er jo mine tanker ud fra de følelser jeg har for mine børn. Jeg elsker dem overalt og der er INTET overhovedet der kan få mig til at cutte dem.
Det giver da desuden ingen mening, at det skulle have nogen indflydelse på hans forhold til sin datter, at hun skulle få en halv-bror/søster. Han skal jo ligesom ikke forholde sig til den nye baby overhovedet (udover at storesøster måske snakker om det, men hvad så?)
Så han kan ikke forholde sig til en sammenbragt familie. Vil det så sige, at nu hvor i har en datter, og er gået fra hinanden, har han også selv besluttet at han aldrig skal have flere børn?
Jeg kan sagtens forstå din frustration og dine tanker. For hvis de opbygger et forhold, og din datter højst sandsynligt kommer til at knuselske sin far (selvom han muligvis er en røv?
) så er det dig der sidder tilbage med en sønderknust datter, HVIS han så rent faktisk vælger at cutte hende, når du engang finder en anden, som du får børn med.
Ups, det blev et langt svar.
Men jeg bliver faktisk ret ked af det på dine vegne, for det må være svært, ikke at vide hvor du har ham og hvad DU skal gøre ud fra sådan en udtalelse. Og jeg kan virkelig ikke sætte mig ind i, hvor forfærdeligt det må føles ikke at føle at "medforælderen" har de samme følelser for ens barn.