Hvordan får vi lugten væk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.438 visninger
8 svar
8 synes godt om
1. maj 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Min lille pige fik fat i en rå bolle i går og spiste et stort stykke før vi nåede at få den fra hende... det endte så med at hun kastede op på gulvtæppet...

Min mand skyndte sig at tørre op mens jeg fik hende i noget rent tøj, men her til morgen er gulvtæppet stadig vådt og der lugter af opkast...

Hvad kan vi gøre?...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Rodalon måske? Eller kartoffelmel til at suge "væsken"? 

Anmeld Citér

1. maj 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg tænker også skure det i Rodalon og så måske lidt med vand og så kartoffelmel. 

Anmeld Citér

1. maj 2015

gokkelok

Nu hvor der skete i går, ville jeg gøre det samme som SSD. Men til en anden gang, så fjern det værste, kom kartoffelmel på og støvsug det væk dagen efter. Hvis det stadig lugter, så gør rent i Rodalon. 

Anmeld Citér

1. maj 2015

Starfish

Ms.Sunshine skriver:

Min lille pige fik fat i en rå bolle i går og spiste et stort stykke før vi nåede at få den fra hende... det endte så med at hun kastede op på gulvtæppet...

Min mand skyndte sig at tørre op mens jeg fik hende i noget rent tøj, men her til morgen er gulvtæppet stadig vådt og der lugter af opkast...

Hvad kan vi gøre?...

Jeg ved godt, at du ikke kan bruge det til noget nu, men hvis det sker igen så skal du altid med det samme komme kartoffelmel på pletten og lade det sidde til dagen efter, hvor du så vil kunne støvsuge det op og pletten vil være væk og ingen lugt  Men når nu skaden er sket, så ville jeg prøve med kartoffelmel i et døgn alligevel og evt derefter lave en omgang opvaskemiddel med parfume blandet med vand og gnubbe det forsigtigt ind i gulvtæppet og derefter gnubbe efter med rent vand af flere omgange og så evt en gang kartoffelmel mere i et døgn...

Anmeld Citér

1. maj 2015

EnGodMor

Gnide eddike i, og bagefter skrubbe med varmt vand og opvaskemiddel. 

Bagefter kartoffelmel på og støvsuge det væk dagen efter

Anmeld Citér

2. maj 2015

Ms.Momo

lugten og fugten er væk nu... 

efter at jeg havde skrevet indlægget kom jeg i tanke om vores damprenser og prøvede med den... det virkede... 

Anmeld Citér

2. maj 2015

esiuol22

Rodalon tog lugten af opkast i våres sofa, efter den lille havde omgangssyge.

Anmeld Citér

2. maj 2015

Ms.Momo

esiuol22 skriver:

Rodalon tog lugten af opkast i våres sofa, efter den lille havde omgangssyge.

der er ingen lugt tilbage nu... damprenseren tog det...

vi snakkede lidt om at der nok har siddet en lille smule tilbage i gulvtæppet som vi ikke kunne se og som kom op med renseren...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.