Lang historie kort..
Min kone og jeg(kvinde/kvinde) har været i fertilitetsbehandling siden september 2014. Vi har været I behandling på privat klinik og har der fem mislykkede inseminationer bag os, hvor jeg hver gang er blevet stimuleret med puregon. Jeg har haft kraftige bivirkninger af medicinen, og på trods af at jeg gentagne gange ytrede mig til sygeplejerskerne på stedet, blev der aldrig ændret i medicin.
Mit sidste forsøg på klinikken blev afbrudt da mine æg stoppede med at vokse. Jeg blev derfor henvist til det offentlige og startede ved min sidste menstruation op på Holbæk sygehus. De besluttede hurtigt at jeg skulle have et par inseminationer i deres regi og at de ville forsøge med Pergotime - altså hormon i tablet form.
Jeg startede op sidste torsdag og de fem dage jeg tog pillerne mærkede jeg ingenting til bivirkninger overhoved. Vi fik en tid til scanning idag og jeg var hunde hamrende nervøs. Det er jo langt fra alle der respondere på pergotime og idet min cyklus altid har været meget lang og altid endt ud med et beskedent æg, var der nærmest ingen forhåbninger til pergotime. Jeg lagde mig derfor slukøret op på briksen klar til at blive scannet. Og jeg var mildest talt ved at vælte ned af briksen. På skærmen kom det flotteste store æg. På lidt over 15 mm og sørme om der på den anden side ikke var et på 12 og et på 10. Min krop responderer altså FANTASTISK på pergotime og nu er der aftalt insemination lørdag.
Jeg græd hjem i bilen. Allermest af glæde og lettelse. . Men også af frustrationer over privatklinikken. Vi har råbt og skreget for at de skulle prøve noget andet, men blev aldrig mødt på det. Fik altid blot beskeden at jeg jo var ung og frisk og alt så godt ud.
Ved ikke helt hvad jeg vil med mit lange indlæg. Måske bare lufte lidt ud. Måske vende det issue og høre om andre har haft en oplevelse i det private, hvor de har følt sig som en forretning og en måde hvorpå klinikken kunne tjene fede penge?
Anmeld
Citér