Svigerfamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

421 visninger
3 svar
19 synes godt om
30. april 2015

Tutter92

Hvor sys jeg bare det er øv at læse de forskellige tråde om jer der ikke kan med jeres svigerfamilie/egen familie.

Har lige mistet min kære svigermor, og ville gøre alt for at få hende igen  

Tanken om at hun KUN har fået 5 måneder af min søns liv er ikke til at bære. Bliver så ked af når der er så mange der skriver at de bare ikke kan med svigermor, svigerfar eller egen familie. Tror man glemmer og sætte pris på dem mens de stadig er her.

Øv hvor gør det ondt !  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2015

ErDetSnartNU

Nu er svigerforældre jo ikke en samlet, homogen gruppe, og derfor synes jeg det kan være lidt svært at sige, at man skal sætte pris på dem, mens de er der. Nu er det sådan, at min svigermor er en rigtig ubehagelig dame, og hendes titel som svigermor for mig bevirker ikke, at jeg kan lide hende - det er en vurdering af hende som individ fremfor en vurdering af hendes titel.

Jeg ville afgjort sætte pris på hende "mens hun er her" hvis jeg brød mig om hende, men jeg vil og kan ikke tvinge mig selv til at sætte pris på en kvinde, som jeg i bund og grund ikke bryder mig om. 

Og ja, jeg ville da ønske, at jeg havde en mere omgængelig svigermor, men sådan ligger landet desværre ikke. 

Anmeld Citér

30. april 2015

Tutter92

ErDetSnartNU skriver:

Nu er svigerforældre jo ikke en samlet, homogen gruppe, og derfor synes jeg det kan være lidt svært at sige, at man skal sætte pris på dem, mens de er der. Nu er det sådan, at min svigermor er en rigtig ubehagelig dame, og hendes titel som svigermor for mig bevirker ikke, at jeg kan lide hende - det er en vurdering af hende som individ fremfor en vurdering af hendes titel.

Jeg ville afgjort sætte pris på hende "mens hun er her" hvis jeg brød mig om hende, men jeg vil og kan ikke tvinge mig selv til at sætte pris på en kvinde, som jeg i bund og grund ikke bryder mig om. 

Og ja, jeg ville da ønske, at jeg havde en mere omgængelig svigermor, men sådan ligger landet desværre ikke. 

Kan sagtens forstå dem hvor der ligger noget dybere bag. Har selv haft en svigermor jeg ikke brød mig om.

Jeg kender ikke til de forskelliges problemer, håber bare at hvis det kun er små problemer i nogles tilfælde, at de vil prøve at se igennem fingre med det og løse konflikterne mens de stadig kan. Ikke mindst for børnenes skyld. Det gør så ondt at miste  

Skriver bare denne tråd som en lille reminder om at de desværre ikke er her for evigt, og jeg savner min svigermor inderligt meget

Anmeld Citér

30. april 2015

jenny4

ErDetSnartNU skriver:

Der er selvfølgelig forskel på folk og på situationer, men som udgangspunkt mener jeg, at man som det mindste er forpligtet til at respektere og acceptere hinandens forældre. Der kan være alle mulige grunde til eksempelvis at cutte kontakten, men det bør være søn/datters beslutning og ikke svigersøn/svigerdatters.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.