Med børnene til jobsamtale? ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

565 visninger
9 svar
11 synes godt om
30. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Lidt i samme retning som tråden omkring brok over kort og koncert.

har lige læst en artikel om at nogen forældre tager med deres voksne børn til jobsamtale og forhandler deres vilkår og løn - eller prøver på det i hvertfald. Håbet da at de fleste arbejdsgivere beder mor/far om at blive udenfor døren 

Hvad er jeres holdning til det? Nogen forældre gør det jo åbenbart, så jeg er lidt nysgerrig efter at høre om nogen af jer ville gøre det og hvad argumenterne for det skulle være?  

jeg selv kunne aldrig i mit liv drømme om det! Og tanken om at mine egne forældre skulle med til den slags kan jeg slet ikke se for mig mine forældre får slet ikke lov at blande sig i mit liv og beslutninger på den måde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2015

jenny4

Mor11 skriver:

har lige læst en artikel om at nogen forældre tager med deres voksne børn til jobsamtale og forhandler deres vilkår og løn - eller prøver på det i hvertfald. Håbet da at de fleste arbejdsgivere beder mor/far om at blive udenfor døren 

Hvad er jeres holdning til det? Nogen forældre gør det jo åbenbart, så jeg er lidt nysgerrig efter at høre om nogen af jer ville gøre det og hvad argumenterne for det skulle være?  

jeg selv kunne aldrig i mit liv drømme om det! Og tanken om at mine egne forældre skulle med til den slags kan jeg slet ikke se for mig mine forældre får slet ikke lov at blande sig i mit liv og beslutninger på den måde. 

Jeg har prøvet at give afslag til en yngre ansøger hvorefter faren ringer fordi han synes det var uretfærdigt at hans datter havde fået afslag - en af begrundelserne for afslaget var, at pigen virkede meget uselvstændig 

Det er helt ude i hampen når forældre blander sig på den måde. Det er vores opgave at lære børnene at stå på egne ben og så ellers støtte og udfordre fra sidelinjen når de bliver større.

Anmeld Citér

30. april 2015

Troldemommi

Mor11 skriver:

Ej altså, lad nu lige de unger blive voksne selvstændige mennesker, lad dem da prøve selv, fatter sgu ikke de forældre 

Anmeld Citér

30. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
jenny4 skriver:

Jeg har prøvet at give afslag til en yngre ansøger hvorefter faren ringer fordi han synes det var uretfærdigt at hans datter havde fået afslag - en af begrundelserne for afslaget var, at pigen virkede meget uselvstændig 

Det er helt ude i hampen når forældre blander sig på den måde. Det er vores opgave at lære børnene at stå på egne ben og så ellers støtte og udfordre fra sidelinjen når de bliver større.

Åh gud 

nu er jeg ikke vanvittigt gammel selv (midt i 20'erne) men synes virkelig det er sket et eller andet de sidste 6-7 år. På min arbejdsplads har vi de sidste 5år!!! ikke haft en lærling der havde potientiale til noget som helst - om de så har været 16 eller 19. De er simpelthen SÅ uselvstændige og går rundt med hovedet under armen som om alle andre nok skal klare tingene og fortælle dem præcist hvad de skal og hvornår og i hvilken rækkefølge  det er som om der ingen aktivitet er på overetagen! Halvdelen af dem er blevet fyret (eller hvad man kalder det) inden de var færdige. jeg synes faktisk det er skræmmende så lidt ansvarsbevidsthed de har. 

Anmeld Citér

30. april 2015

Sprit25

jenny4 skriver:

Du tager pis på mig? Please sig du tager pis på mig….

Anmeld Citér

30. april 2015

lineog4

Sprit25 skriver:

Vil tro det er fåtallet, men de er der. Det er ligesom de forældre der i skolen, vil have yderligere forklaring på hvorfor lige præcis deres barn "kun" fik 10 i den mundtlige prøve. 

For nogen og det er heldigvis fåtallet er selvstændighed kun er ord de har hørt i tågerne 

Anmeld Citér

30. april 2015

MHB

Min kæreste oplevede mens han var soldat at en af hans værnepligtige blev syg, hvorefter moren til den værnepligtige kørt 300 km for at han kunne få et af hendes grødomslag så han kunne blive rask! Den værnepligtige synes ikke at det var super fedt, men moren måtte jo redde hendes lille pus  

Anmeld Citér

30. april 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
MHB skriver:

Min kæreste oplevede mens han var soldat at en af hans værnepligtige blev syg, hvorefter moren til den værnepligtige kørt 300 km for at han kunne få et af hendes grødomslag så han kunne blive rask! Den værnepligtige synes ikke at det var super fedt, men moren måtte jo redde hendes lille pus  

Nejnejnejnej hvor er det bare sindsygt meget FOR MEGET!! Hold nu op 

Anmeld Citér

30. april 2015

jenny4

Sprit25 skriver:

Nej desværre. Og da jeg så sagde at datteren var velkommen til at ringe selv, hvis hun ville have yderligere forklaring på afslaget, så lagde han på (gad vide om den stakkels pige vidste at han ringede?)

Anmeld Citér

30. april 2015

Sprit25

lineog4 skriver:

Vil tro det er fåtallet, men de er der. Det er ligesom de forældre der i skolen, vil have yderligere forklaring på hvorfor lige præcis deres barn "kun" fik 10 i den mundtlige prøve. 

For nogen og det er heldigvis fåtallet er selvstændighed kun er ord de har hørt i tågerne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.