Var det dumt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.486 visninger
11 svar
18 synes godt om
29. april 2015

Jn81

Hej de damer...

ja, så er fru Nielsen her sgu i tvivl igen.... Er 6+3 idag og er 1 gangs gravid, så har jo ikke prøvet alt det her før....  Mit spg er.... Vi har et lille køleskab stående ude (under tag) til kolde drikke om sommeren... Dette har jo så været slukket i et 1/2 års tid.... Ville så lige tjekke det idag, da det forhåbentlig snart er tid til at vi skal bruge det igen... Problemet er så at det ikke er blevet tømt da min mand slukkede det i efteråret.... Der var sodavand/øl/somersby i det... Men også et glas syltede agurker og rødkål (begge uåbnet) samt en pose ærter i fryseren... De var jo selvfølgelig gået i råd (ja jeg ved godt det er herre klamt) jeg tog rengørigshandsker på, og tømte det og gik igang med at gøre det rent... Med varmt vand og opvaskemiddel... Så ingen skarpe kemikalier... Men som i nok har fætter stank det SÅ forfærdeligt.... Grunden til min tråd er, at jeg her til aften har fået vildt ondt i maven... Det murre og gør ved dernede.... Håber selvfølgelig bare at det er en tilfældighed ift at være nygravid... Men var det dumt at gå i gang med? Skulle jeg have ladet det være? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2015

jenny4

Frunielsen81 skriver:

Hej de damer...

ja, så er fru Nielsen her sgu i tvivl igen.... Er 6+3 idag og er 1 gangs gravid, så har jo ikke prøvet alt det her før....  Mit spg er.... Vi har et lille køleskab stående ude (under tag) til kolde drikke om sommeren... Dette har jo så været slukket i et 1/2 års tid.... Ville så lige tjekke det idag, da det forhåbentlig snart er tid til at vi skal bruge det igen... Problemet er så at det ikke er blevet tømt da min mand slukkede det i efteråret.... Der var sodavand/øl/somersby i det... Men også et glas syltede agurker og rødkål (begge uåbnet) samt en pose ærter i fryseren... De var jo selvfølgelig gået i råd (ja jeg ved godt det er herre klamt) jeg tog rengørigshandsker på, og tømte det og gik igang med at gøre det rent... Med varmt vand og opvaskemiddel... Så ingen skarpe kemikalier... Men som i nok har fætter stank det SÅ forfærdeligt.... Grunden til min tråd er, at jeg her til aften har fået vildt ondt i maven... Det murre og gør ved dernede.... Håber selvfølgelig bare at det er en tilfældighed ift at være nygravid... Men var det dumt at gå i gang med? Skulle jeg have ladet det være? 

Jeg tror simpelthen ikke på at køleskabsrengøring så tidligt i graviditeten kan gøre noget som helst. Der er jo mange der dyrker sport, har fysisk krævende arbejde osv uden at der sker noget.

Og muren er altså meget normal. Det er din krop der arbejder med hormoner osv. Giv dig selv mulighed for at slappe af og så glæd dig over at det klamme køleskab er fortid

Anmeld Citér

29. april 2015

FN

Jeg tror det er et tilfælde, og måske er du også ekstra opmærksom på kroppen når du tænker over om det nu var dumt.. Det er ret normalt med murren lige omkring det tidspunkt i graviditeten som du er i nu, så tror slet ikke du skal være bekymret 

Anmeld Citér

29. april 2015

Jn81

jenny4 skriver:

Jeg tror simpelthen ikke på at køleskabsrengøring så tidligt i graviditeten kan gøre noget som helst. Der er jo mange der dyrker sport, har fysisk krævende arbejde osv uden at der sker noget.

Og muren er altså meget normal. Det er din krop der arbejder med hormoner osv. Giv dig selv mulighed for at slappe af og så glæd dig over at det klamme køleskab er fortid

Tænker heller ikke umiddelbart at det gør noget... Men som sagt... Er første gangs gravid efter 10 år i behandlings verdenen, så man tolker jo dælme hvert et signal kroppen sender  men tak for svar 

Anmeld Citér

29. april 2015

Mom2

Frunielsen81 skriver:

Hej de damer...

Så længe du ikke har brugt skrappe kemikalier, men bare almindelig opvaskemiddel og vand, så er du på sikker grund

Murren/smerter i underlivet er fordi din krop arbejder og det er helt normalt. Du vil nok opleve mens ligende smerter flere gange helt indtil omkring uge 12, det er ligamentssmerter og er fordi ledbånd mv. strækkes.

Og stort tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

29. april 2015

modesty

Hej de damer...

Det er overhovedet ikke dumt. Så længe du ikke er ude i et eller andet hardcore crossfit, så skal du bare leve dit liv fuldstændigt som du plejer. Det kan IKKE skade din baby at du gør rent i et køleskab. 

Vi var i IVF og jeg forstår sagtens de ekstra bekymringer der kommer med at have kæmpet for at få det til at lykkes.

Stort tillykke med graviditeten.

Anmeld Citér

29. april 2015

Jn81

Shit... Helt til uge 12?!? Synes der er langt til på onsdag når vi skal til hjerte blink scanningen...  Men det tager vi gerne med for ønskebarnet  tak for svar.... Det gør mig lidt mere rolig... Tænkte også at det ikke var "farligt" men det kom bare lidt efter rengøringen... Så panikkede lidt... 

Anmeld Citér

30. april 2015

M (:

modesty skriver:

Det er overhovedet ikke dumt. Så længe du ikke er ude i et eller andet hardcore crossfit, så skal du bare leve dit liv fuldstændigt som du plejer. Det kan IKKE skade din baby at du gør rent i et køleskab. 

Vi var i IVF og jeg forstår sagtens de ekstra bekymringer der kommer med at have kæmpet for at få det til at lykkes.

Stort tillykke med graviditeten.

Ork, man kan såmen sagtens dyrke "hardcore crossfit" under graviditeten så længe man passer på sig selv og lytter til sin krop.  

Vh. en mor, der dyrkede crossfit sidste gang 6 dage før fødslen 

Anmeld Citér

30. april 2015

April-baby

Det slet ikke dumt! Jeg arbejde som ufaglært tømre da jeg blev gravid og helt indtil uge 15, og overs datter har lige fået mad, så det er slet ikke dumt. Plus jeg har lavet en masse andet, som var dumt for mig, på grund af bækkenløsning (: og tillykke med graviditeten!

Anmeld Citér

30. april 2015

modesty

M (: skriver:

Ork, man kan såmen sagtens dyrke "hardcore crossfit" under graviditeten så længe man passer på sig selv og lytter til sin krop.  

Vh. en mor, der dyrkede crossfit sidste gang 6 dage før fødslen 

Nå ja, det er ikke crossfit. Der er et eller andet man ikke må dyrke når man er i fertilitetsbehandling.

Hedder det high impact?

Hilsen én der aldrig dyrker motion. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.