Vagtlæge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.552 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. april 2015

Mor Christa

Hej forældre,

jeg har en datter på 11 mdr som er syg, og jeg har brug for råd omkring hvornår man lige kontakter evt vagtlæge. Hun har 39,3 i feber og er generel meget utilpas. Hun vil ikke lege og snakke, hun har ikke spist overhovedet i dag. Hun har drukket lidt - mælk , som kom retur igen, og en smule saftevand som hun indtil videre har holdt i sig. Hun har sovet nærmest hele dagen, og er vågen Max 15 minutter ad gangen. Falder i søvn over alt. Jeg er med på, at man bliver træt af høj feber, og behøver mere hvile end normalt. Men det er meget atypisk hende at sove så meget når hun er syg - hun har desuden meget kolde hænder og fødder. 

Skal jeg kontakte vagtlæge, eller vente til i morgen og se tiden an, eller hvad havde i gjort? :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2015

anna111

Profilbillede for anna111
Mor Christa skriver:

Hej forældre,

jeg har en datter på 11 mdr som er syg, og jeg har brug for råd omkring hvornår man lige kontakter evt vagtlæge. Hun har 39,3 i feber og er generel meget utilpas. Hun vil ikke lege og snakke, hun har ikke spist overhovedet i dag. Hun har drukket lidt - mælk , som kom retur igen, og en smule saftevand som hun indtil videre har holdt i sig. Hun har sovet nærmest hele dagen, og er vågen Max 15 minutter ad gangen. Falder i søvn over alt. Jeg er med på, at man bliver træt af høj feber, og behøver mere hvile end normalt. Men det er meget atypisk hende at sove så meget når hun er syg - hun har desuden meget kolde hænder og fødder. 

Skal jeg kontakte vagtlæge, eller vente til i morgen og se tiden an, eller hvad havde i gjort? :-) 

Ville lige give vagtlægen et kald nu hvor hun ikke spiser noget eller kan holde væske nede 

Anmeld Citér

29. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Ja, ring da!

Anmeld Citér

29. april 2015

MorTilN

Mor Christa skriver:

Hej forældre,

Jeg vil helt klart give vagtlægen et kald, vis ikke 1813 og jeg vil hellere ringe en gang for meget, ind en gang for lidt

Anmeld Citér

29. april 2015

loop

Mor Christa skriver:

Hej forældre,

Ved du hvad hun fejler?

Kan du nå egen læge(vores har en dag i ugen åbent til 18.00)?

Hvis jeg ikke kunne få hende til at drikke noget nu her, og det vel at mærke bliver nede, ville jeg absolut ringe til vagtlæge.

er hun blevet værre i løbet af dagen, siden du ikke har været ved egen læge med hende?

Anmeld Citér

29. april 2015

Mor Christa

loop skriver:

Ved du hvad hun fejler?

Kan du nå egen læge(vores har en dag i ugen åbent til 18.00)?

Hvis jeg ikke kunne få hende til at drikke noget nu her, og det vel at mærke bliver nede, ville jeg absolut ringe til vagtlæge.

er hun blevet værre i løbet af dagen, siden du ikke har været ved egen læge med hende?

Jeg var ved egen læge kl 16, men den læge vi plejer at være ved, kunne vi desværre ikke komme ind til, så vi skulle ind til den anden - og han er yderst forfærdelig! Han har fejldigostineret min søn 2 gange, og dermed endte vi på børneafdelingen begge gange. Det eneste han gjorde nu her, var at lytte på hendes lunger. Og så sendte han os hjem. 

Anmeld Citér

29. april 2015

Stumpen

Jeg ville ringe og få en andens mening.. 

Det lyder som da min datter havde nyrebækkenbetændelse (da hun kun var 2  mdr valgte de at behandle efter dette, da det ligeså godt kunne være en blærebetændelse) Jeg var ved egen læge, da min datter sov hele dagen og ikke spiste og havde feber.. Dengang sagde min læge at et så lille barn skulle ikke have feber uden synlig grund (om den holder ved et barn på  11 mdr ved jeg ikke) Jeg siger ikke at hun har nyrebækkenbetændelse - jeg er ikke læge, men skriver blot at det lyder som da min datter havde det.. 

Anmeld Citér

29. april 2015

Mamalou

Jeg vil også give vagtlægen et kald. Følg din mavefornemmelse! 

God bedring 

Anmeld Citér

29. april 2015

Mor Christa

Tak for svar alle :-)

Anmeld Citér

29. april 2015

Pikku Myy

Mor Christa skriver:

Tak for svar alle :-)

Jeg kan se du har fået masser af gode svar. Til en anden gang, er denne side ret god: http://www.sygeboern.dk/sygdom/feber Hvis man går ind på laegevagten.dk, er det denne side de linker til.

Der står iøvrigt bl.a. at man skal kontakte lægen med det samme " hvis barnet er sløvt med påvirket almentilstand (ligger helt stille i sengen, ikke vil høre historie eller lege)" - umiddelbart lyder det til at passe på din datter.

God bedring

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.