Jeg kan simpelthen ikke få armene ned. Min søn på 5,5 år har endelig lavet stort på toilettet for første gang
Vi har kæmpet længe med det, han har været så bange for det, og har haft en mentalblokade han bare ikke kunne bryde... Og så fik jeg lige en (ret upædagogisk) idé... Jeg klippede hul i hans ble, så hans numse ikke var dækket... Han har længe siddet på toilettet med ble på, når han skulle lave lort, og har været renlig både dag og nat længe, pånær når han skulle lave lort..
I starten troede han selv, at det var fordi hans lort var så hård det lavede hul i bleen, og synes det var mega sejt. Fortalte ham så at det faktisk var mor der havde klippet hullet. Han tog det helt fint, for der var jo ikke noget at være bange for. Han har dog stadig ikke turde at slippe bleen, så jeg blev ved med at klippe. I dag var der ikke meget ble tilbage, 5 cm fortil og 5 cm bagtil, og så eller bare elastikkerne i siden (Virkelig et yndigt syn
) I dag sagde han så eeendelig "Mor jeg tror lige jeg prøver uden ble" - og endelig lykkes det.
Bare lige en jubel tråd. Og måske en idé til de der har børn i samme situation.
Anmeld
Citér