Så lykkes det endelig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.317 visninger
12 svar
27 synes godt om
28. april 2015

SHERO

Jeg kan simpelthen ikke få armene ned. Min søn på 5,5 år har endelig lavet stort på toilettet for første gang  Vi har kæmpet længe med det, han har været så bange for det, og har haft en mentalblokade han bare ikke kunne bryde... Og så fik jeg lige en (ret upædagogisk) idé... Jeg klippede hul i hans ble, så hans numse ikke var dækket... Han har længe siddet på toilettet med ble på, når han skulle lave lort, og har været renlig både dag og nat længe, pånær når han skulle lave lort..

I starten troede han selv, at det var fordi hans lort var så hård det lavede hul i bleen, og synes det var mega sejt. Fortalte ham så at det faktisk var mor der havde klippet hullet. Han tog det helt fint, for der var jo ikke noget at være bange for. Han har dog stadig ikke turde at slippe bleen, så jeg blev ved med at klippe. I dag var der ikke meget ble tilbage, 5 cm fortil og 5 cm bagtil, og så eller bare elastikkerne i siden (Virkelig et yndigt syn ) I dag sagde han så eeendelig "Mor jeg tror lige jeg prøver uden ble" - og endelig lykkes det.

Bare lige en jubel tråd. Og måske en idé til de der har børn i samme situation.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2015

M &.I

Nuuuh hvor sødt, må spørge går han normal med bleer?? 

Min søn er 2,10 år har ikke ble på herhjemme hele dagen, han gå selv på wc og laver det det er han glad for . Han har kun ble på om aften og når vi skal ud  

Anmeld Citér

28. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Pædagogisk eller ej - så har det virket og det er da bare sejt. God ide iøvrigt. 

Min dreng er 3,8 år og han er også renlig på nær når han skal lave stort. Han laver i bleen og vil helst være på sit værelse - i hvert fald alene. 

Så mit problem er at jeg ikkr kan få ham til st sidde på toilettet - ikke engang med ble på. Hvordan fik du din dreng til det? 

Anmeld Citér

28. april 2015

Loa

Fedt fedt fedt!!! 

Skide god idé! 

Damn hvor vi også bare har kæmpet med lige den situation, og nøj hvor bliver man bare lykkelig over en ellers "lille" ting

Anmeld Citér

28. april 2015

SHERO

A&M skriver:

Nuuuh hvor sødt, må spørge går han normal med bleer?? 

Min søn er 2,10 år har ikke ble på herhjemme hele dagen, han gå selv på wc og laver det det er han glad for . Han har kun ble på om aften og når vi skal ud  

Han har ikke gået med ble 1,5 år, hverken dag eller nat, det var bare lige det der med at lave lort, han simpelthen ikke turde gøre uden.

Anmeld Citér

28. april 2015

SHERO

mor:) skriver:

Pædagogisk eller ej - så har det virket og det er da bare sejt. God ide iøvrigt. 

Min dreng er 3,8 år og han er også renlig på nær når han skal lave stort. Han laver i bleen og vil helst være på sit værelse - i hvert fald alene. 

Så mit problem er at jeg ikkr kan få ham til st sidde på toilettet - ikke engang med ble på. Hvordan fik du din dreng til det? 

Det har jeg bare krævet han skulle. Men han hopper altid af og står på gulvet med mindre jeg sad der ude... Han lider også meget af hård mave, så han synes det er svært at gøre når han sidder på toilettet. Men det har også været en lang og sej kamp, bare at få ham til at sidde der, og det var måske kun halvdelen af gangene. Men med hul i bleen sad jeg nu der ude, så det ikke endte på gulvet  

Anmeld Citér

28. april 2015

LinLin

Tullen85 skriver:

Jeg kan simpelthen ikke få armene ned. Min søn på 5,5 år har endelig lavet stort på toilettet for første gang  Vi har kæmpet længe med det, han har været så bange for det, og har haft en mentalblokade han bare ikke kunne bryde... Og så fik jeg lige en (ret upædagogisk) idé... Jeg klippede hul i hans ble, så hans numse ikke var dækket... Han har længe siddet på toilettet med ble på, når han skulle lave lort, og har været renlig både dag og nat længe, pånær når han skulle lave lort..

I starten troede han selv, at det var fordi hans lort var så hård det lavede hul i bleen, og synes det var mega sejt. Fortalte ham så at det faktisk var mor der havde klippet hullet. Han tog det helt fint, for der var jo ikke noget at være bange for. Han har dog stadig ikke turde at slippe bleen, så jeg blev ved med at klippe. I dag var der ikke meget ble tilbage, 5 cm fortil og 5 cm bagtil, og så eller bare elastikkerne i siden (Virkelig et yndigt syn ) I dag sagde han så eeendelig "Mor jeg tror lige jeg prøver uden ble" - og endelig lykkes det.

Bare lige en jubel tråd. Og måske en idé til de der har børn i samme situation.

Juhu! 

Det gjorde jeg også med Adam - det med bleen  Han brugte ble til at lave stort (imens han sad på toilettet) i 7 mdr efter han var stoppet med at bruge den om natten... 

Anmeld Citér

28. april 2015

LinLin

mor:) skriver:

Vi sagde til Adam at han skulle lave stort ude på badeværelset, for vi ville ikke have den lugt andre steder i huset  

Anmeld Citér

28. april 2015

Tullen85 skriver:

Det har jeg bare krævet han skulle. Men han hopper altid af og står på gulvet med mindre jeg sad der ude... Han lider også meget af hård mave, så han synes det er svært at gøre når han sidder på toilettet. Men det har også været en lang og sej kamp, bare at få ham til at sidde der, og det var måske kun halvdelen af gangene. Men med hul i bleen sad jeg nu der ude, så det ikke endte på gulvet  

Okay det lyder meget som min dreng. Han lider også af hård mave - men det tror jeg er kommet af at han holder sig hvis han skal lave stort i børnehaven

jeg kan bare ikke sidde derude med ham når han er så privat omkring det

Nå bare det lykkes inden han starter i skole

Anmeld Citér

28. april 2015

LinLin skriver:

Vi sagde til Adam at han skulle lave stort ude på badeværelset, for vi ville ikke have den lugt andre steder i huset  

Han har også været på badeværelset de gange han skulle lave lort og lillebror allerede var puttet. Men han vil stadig have døren lukket, ble på og stå op

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.