Hvordan sidder jeres 3-4årige barn i bilen?.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.198 visninger
12 svar
4 synes godt om
28. april 2015

NGV

Min datter er lige blevet 3 år, og vejer 16 kg. Hun sidder ikke ret godt i hendes Rømer King Plus autostol mere, det er rigtig svært at spænde hende da hun virker for stor. Kan se mange steder at man kan købe en autostol hvor man bruger bilens 3punktssele, den hedder fra 15 kg. Nogle steder står der også "fra ca 4 år", men ikke alle steder. Fx denne:

http://www.babysam.dk/cybex-solution-x-fix-pure-black

Kan jeg købe sådan en til hende da hun jo vejer over 15 kg, eller skal jeg vente et år endnu? Ved bare ikke om hun kan være så længe i den hun har. Vil jo også gerne have at hun sidder sikkert!

Hvad bruger I til jeres 3-4årige? Og er der nogle der bruger autostol med bilens 3punktssele?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Min datter er lige blevet 3 år, og vejer 16 kg. Hun sidder ikke ret godt i hendes Rømer King Plus autostol mere, det er rigtig svært at spænde hende da hun virker for stor. Kan se mange steder at man kan købe en autostol hvor man bruger bilens 3punktssele, den hedder fra 15 kg. Nogle steder står der også "fra ca 4 år", men ikke alle steder. Fx denne:

Kan jeg købe sådan en til hende da hun jo vejer over 15 kg, eller skal jeg vente et år endnu? Ved bare ikke om hun kan være så længe i den hun har. Vil jo også gerne have at hun sidder sikkert!

Hvad bruger I til jeres 3-4årige? Og er der nogle der bruger autostol med bilens 3punktssele?

Vi har sådan en til trepunktssele der hedder 15-36 kg. Min søn er knap 4 år og vejer 18 kg og vi har haft den siden han var 2,5 vejede 15 kg. Han kunne ikke være i nummeret mindre længere.

vores hedder maxi cosi rodifix

Anmeld Citér

28. april 2015

NGV

sommerbarn<3 skriver:

Vi har sådan en til trepunktssele der hedder 15-36 kg. Min søn er knap 4 år og vejer 18 kg og vi har haft den siden han var 2,5 vejede 15 kg. Han kunne ikke være i nummeret mindre længere.

vores hedder maxi cosi rodifix

Okay tak for svar! Og I har ikke haft problemer med at han sad for "løst" eller at han kunne vikle sig ud?

Anmeld Citér

28. april 2015

jenny4

Vi var også nødt til at skifte til den store stol inden blev tre år. Jeg tænker det vigtigste er at vægt og højde passer til stolen..

Anmeld Citér

28. april 2015

spj

Vi har den stol du henviser til, bare uden isofix. Min datter er nu 5, men har siddet i den siden hun var ca. 3,5 år. Hun vejede også over de 15 kg, sad meget mast i også en rømer King plus, så da lillebror ikke kunne være i babystolen mere valgte vi at købe en ny stol tilvores store pige. 

Jeg er så glad for stolen og vores datter sidder rigtig godt i den.

Anmeld Citér

28. april 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

ned i en babybutik og lad hende sidde i de forskellige modeller - er også sikker på at hun vil sidde meget bedre i et nummer større stol

Anmeld Citér

28. april 2015

IT-nørd

Anemones mor skriver:

Min pige på 3 år og 10 måneder vejer 17,5 kg og har siden hun var 3,5 år siddet i præcist den stol du linker til. 

Hun sidder godt og der er en god hvile til hovedet når hun sover. Vi kører ture på over 100 km flere gange om måneden

Anmeld Citér

28. april 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Anemones mor skriver:

Okay tak for svar! Og I har ikke haft problemer med at han sad for "løst" eller at han kunne vikle sig ud?

Nej for ryggen indstilles så det passer med barnets str.

Han sad lidt sjovt de første par dag til han vænnede sig til at han ikke sad så fast som han plejede.

Og så har der været et par gange han åbnede selen da han fandt ud af det, men det skal de jo bare lige lære at man ikke gør.

Anmeld Citér

28. april 2015

NGV

IT-nørd skriver:

Min pige på 3 år og 10 måneder vejer 17,5 kg og har siden hun var 3,5 år siddet i præcist den stol du linker til. 

Hun sidder godt og der er en god hvile til hovedet når hun sover. Vi kører ture på over 100 km flere gange om måneden

Okay tak for svar, godt at vide 

Anmeld Citér

28. april 2015

NGV

sommerbarn<3 skriver:

Nej for ryggen indstilles så det passer med barnets str.

Han sad lidt sjovt de første par dag til han vænnede sig til at han ikke sad så fast som han plejede.

Og så har der været et par gange han åbnede selen da han fandt ud af det, men det skal de jo bare lige lære at man ikke gør.

Ok, lyder smart. Ja de skal lige lære det self.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.