Lus or not?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

674 visninger
8 svar
6 synes godt om
28. april 2015

Lucky05

Min datter havde lus for ca 4-5 uger siden. Vi gennemgik den helt store tur et par gange. 

Siden da har jeg fundet 2 levende lus og få æg. Igår fandt jeg ca 6-7 æg, idag 1 æg. 

Skal jeg tá det som om at hun stadig har lus, og hente luse shampoo, eller kan det være de "sørgelige rester"? 

Skal virkelig lede intenst for at finde æg .

HADER de kryb!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2015

Fremad

Lucky05 skriver:

Min datter havde lus for ca 4-5 uger siden. Vi gennemgik den helt store tur et par gange. 

Siden da har jeg fundet 2 levende lus og få æg. Igår fandt jeg ca 6-7 æg, idag 1 æg. 

Skal jeg tá det som om at hun stadig har lus, og hente luse shampoo, eller kan det være de "sørgelige rester"? 

Skal virkelig lede intenst for at finde æg .

HADER de kryb!! 

er der lus som skriver skal i have en omgang igen 

Anmeld Citér

28. april 2015

Lucky05

sscm skriver:

er der lus som skriver skal i have en omgang igen 

Også selvom det kun er æg? 

Anmeld Citér

28. april 2015

alenemor42

Man skal genbehandle  for lus igen efter 14 dage for at være sikker på de er helt væk

Anmeld Citér

28. april 2015

MysteriousAngel

Vi behandlede hver 2. dag i ca 3 uger for at komme dem til livs. 

Anmeld Citér

28. april 2015

Lucky05

MysteriousAngel skriver:

Vi behandlede hver 2. dag i ca 3 uger for at komme dem til livs. 

Det er bare op ad bakke med de kræ :-( 

vi var lige været på apoteket, og nu har hun fået en tur igen.

kæmmede håret meget grundigt bagefter, og der var ingenting. 

Hvor længe kan Æg og lus overleve i puder, tæpper, cykelhjelm Mv?

Anmeld Citér

28. april 2015

B&J

Man skal huske alle hendes bamser dyne betræk pude betræk osv. Og jer selv husk endelig jer selv. Og jeg bruger altid først balsam også kæmme til jeg ikke kan finde mere og ja jeg bruger mine negle for jeg er 100 på alle er væk så en omgang med luseshampoen og gør som det står det på 5 /7 dage efter en tur mere med shampooen 

Anmeld Citér

28. april 2015

Lucky05

B&J skriver:

Man skal huske alle hendes bamser dyne betræk pude betræk osv. Og jer selv husk endelig jer selv. Og jeg bruger altid først balsam også kæmme til jeg ikke kan finde mere og ja jeg bruger mine negle for jeg er 100 på alle er væk så en omgang med luseshampoen og gør som det står det på 5 /7 dage efter en tur mere med shampooen 

Der står bare alle steder, at lusene ikke kan overleve længe uden blod. Sengetøj er skiftet og kogevasket sammen med natkjolen. 

Anmeld Citér

28. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ej man behøver altså ikke vaske bamser, tøj og alt muligt. De har ikke så lang levetid. 

Men efter en kur med lusseshampoo skal der kæmmes hver dag i 14 dage til næste kur og så en til omgang kammen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.