22+5 mærker ikke liv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det okay at spørge ind til scanning hvis jeg stadig ikke mærker liv 24+0?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

435 visninger
6 svar
1 synes godt om
28. april 2015

Helloo

Hej alle jeg er 3 gangs  gravid i uge 22+5. Jeg har kun mærket liv 3 små gange,  og er egentlig vildt nervøs pga det. 

Mærkede liv i uge 17+ og 19+ de forrige gange.  

Skal til jordemoder idag.  Ved at baby lever (fornemmelse)  men frygter virkelig at han ikke får næring nok, så han ikke har kræfter nok til at sparke.  Giver det mening?  Kan jeg godt tillade mig at spørge ind til om hun evt kan henvise mig til tryghedsscanning hvis jeg i næste uge 24+0 stadig ikke kan mærke liv? 

Håber i kan berolige mig lidt.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2015

AlberteSophie

Selvfølgelig (: håber alt er ok

Anmeld Citér

28. april 2015

Helloo

AlberteSophie skriver:

Selvfølgelig (: håber alt er ok

Håber jeg virkelig også.  Synes bare jeg at prøvet alt.  Lagt og koncentreret mig om maven,  skubbet til maven, spist is osv..  Det vil frustrerende.  Har ingen fornemmelse omkring babyen overhovedet

Anmeld Citér

28. april 2015

WantingBaby2012

Louise6551 skriver:

Hej alle jeg er 3 gangs  gravid i uge 22+5. Jeg har kun mærket liv 3 små gange,  og er egentlig vildt nervøs pga det. 

Skal til jordemoder idag.  Ved at baby lever (fornemmelse)  men frygter virkelig at han ikke får næring nok, så han ikke har kræfter nok til at sparke.  Giver det mening?  Kan jeg godt tillade mig at spørge ind til om hun evt kan henvise mig til tryghedsscanning hvis jeg i næste uge 24+0 stadig ikke kan mærke liv? 

Jeg synes helt sikkert at du skal dele din bekymring med din jordemoder... Mener også, at det er fra uge 22-24 at man som minimum SKAL mærke liv hver dag. 

Jeg håber, at hun tager din bekymring seriøst og sender dig til scanning, eller evt gør andet, så du ikke skal rende rundt og være bange. 

Anmeld Citér

28. april 2015

A. Nonymsen

Louise6551 skriver:

Jeg ville spørge hende om hvad hun tænker... Hvis hun ikke mener det er noget, så ville jeg købe mig til en scanning...

håber alt er som det skal være 

Anmeld Citér

28. april 2015

ErDetSnartNU

Hvis de ikke havde nogle anmærkninger til MD-scanningen (som du vel var til for 2 ugers tid siden?) og jordemoderen kan finde hjertelyd og virker ubekymret, så ville jeg tage det for gode varer - evt købe en tryghedsscanning selv

Anmeld Citér

28. april 2015

JH12

Selvfølgelig kan du spørger om det .. 

Jeg selv mærket først liv efter uge 26/27 det er først nu i uge 32 at jeg dagligt mærker liv.. Min dreng bliver fulgt tæt, og har det helt fint.. 

Jeg har en foranliggende moderkage som ligger ud mod maveskindet og den er tyk.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.