sæds levetid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
5 svar
7 synes godt om
27. april 2015

Prinsessens'Mor<3

hvor længe er det sæd ca kan overleve i en kvinde krop? 

altså kan sæd fra mandagen godt gøre en gravid om onsdagen fx, hvo længe kan de overleve

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Prinsessens'Mor<3 skriver:

hvor længe er det sæd ca kan overleve i en kvinde krop? 

altså kan sæd fra mandagen godt gøre en gravid om onsdagen fx, hvo længe kan de overleve

Så vidt jeg husker kan sæd leve i kvinden 4-7 dage. Så ja, siden fra mandag kan godt befrugte et æg om onsdagen 

Anmeld Citér

27. april 2015

Prinsessens'Mor<3

MummiT skriver:

Så vidt jeg husker kan sæd leve i kvinden 4-7 dage. Så ja, siden fra mandag kan godt befrugte et æg om onsdagen 

var bare et eks så i forstod hvad jeg mente..

men så man kan blive befrugtet op til 7 dage efter sex

Anmeld Citér

27. april 2015

SofiaMik

Læste engang om et forsøg med landmænd, hvor den økologiske landmands sæd i forsøget var levedygtigt i hele 10 dage!!!

Men man plejer at sige, at man skal have sex hver anden dag, så er man nogenlunde sikker på at blive gravid (forudsat man er sund og rask)

Anmeld Citér

27. april 2015

modesty

Læste engang om et forsøg med landmænd, hvor den økologiske landmands sæd i forsøget var levedygtigt i hele 10 dage!!!

Men man plejer at sige, at man skal have sex hver anden dag, så er man nogenlunde sikker på at blive gravid (forudsat man er sund og rask)

Det passer altså absolut ikke at man er nogenlunde sikker på at blive gravid ved sex hver anden dag hvis man er sund og rask. Der kan godt gå op til et år selvom begge parter intet fejler.

Anmeld Citér

28. april 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det er rigtigt at sæden kan leve i op til flere dage i gode forhold. 

Men for at forbedre chancerne er det bedre at have sex oftere. 

Men som der også bliver skrevet, er det ingen garanti selvom begge parter er "sunde og raske"

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.