Hvad skal jeg vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

572 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. april 2015

Anonym trådstarter

Står og skal til at vælge uddannelse og har tænkt på sosu ass. Og pædagog uddannelsen. Hvilken uddannelse mener i er bedst ? Og hvor er der størst chance for at få arbejde efterfølgende?? :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Da jeg i sin tid tog grundforløbet var der 60 ansøgere til PAU. Men der var kun 24 pladser. Jeg ved ikke om fordelingen stadig er sådan eller hvor mange pladser der er. Men det var svært at komme ind.

for nogle år siden mødte jeg en af dem fra grundforløbet som tog PAU'en han var arbejdsløs og havde hørt der var flere. 

Umiddelbart tror jeg SSA'erne har nemmere ved at finde jobs, om ikke andet så vikariater mv.

Anmeld Citér

27. april 2015

jenny4

Anonym skriver:

Står og skal til at vælge uddannelse og har tænkt på sosu ass. Og pædagog uddannelsen. Hvilken uddannelse mener i er bedst ? Og hvor er der størst chance for at få arbejde efterfølgende?? :-)

Uden at være sikker så tænker jeg der er job til dig inden for begge brancher (alt efter hvor i landet du bor). Men det vigtigste må være om du helst vil arbejde med ældre/patienter eller børn?

Anmeld Citér

27. april 2015

esioul

Anonym skriver:

Ville holde mig fra pædagogisk assistent uddannelsen (jeg ved ikke om det er den du hentyder til)??

Tror begge uddannelser - både pædagog uddannelsen og sosu assistent er fornuftige med jobmuligheder bagefter  

Anmeld Citér

27. april 2015

An&Jo

Du skal være opmærksom på at ssa er svær at komme ind på, og nu optimerer de kravene fra næste optag så det bliver endnu sværere.. Oppe ved os er der hver gang 500 ansøgere til 100 pladser.. 

Jobs hænger nu heller ikke på træerne ihvertfald ikke hvor jeg bor.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.