Ekstra positiv efter tid - hvad tæller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

552 visninger
4 svar
4 synes godt om
26. april 2015

JPige

Jeg testede i går aftes og fik en fin positiv test, og så i morges testede jeg igen, og den var omkring lige så tydelig indenfor tid. 
Så nu hvor testene har lagt lidt, den ene mere end den anden, er de blevet mere tydelige. Den fra i morges er blevet meget tydeligere end den i går aftes. Men tæller det overhovedet efter tid, eller er det kun tydeligheden indenfor tid?
Spørger bare fordi jeg synes det spændende og se om HCG stiger og om stregen bliver tydeligere 

Billedet er de to teste nu efter tid - de var næsten lige tydelige indenfor tid, som sagt. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2015

ErDetSnartNU

En streg kan ikke fortælle dig, om hcg stiger - det er jo netop derfor, man tager blodprøver Hold op med at teste, og prøv i stedet for at slappe af og nyde det - du ER gravid, og du bliver bare skør af at blive ved med at teste og tolke på stregerne 

Anmeld Citér

26. april 2015

JPige

ErDetSnartNU skriver:

En streg kan ikke fortælle dig, om hcg stiger - det er jo netop derfor, man tager blodprøver Hold op med at teste, og prøv i stedet for at slappe af og nyde det - du ER gravid, og du bliver bare skør af at blive ved med at teste og tolke på stregerne 

Jah du har ret - er bare rigtig bange for at miste det.. 

Men tak for svar! 

Anmeld Citér

26. april 2015

ErDetSnartNU

JPige skriver:

Jah du har ret - er bare rigtig bange for at miste det.. 

Men tak for svar! 

Det kan jeg godt forstå Jeg testede selv flere gange i min første graviditet - hvor jeg endte med at miste. Nåede frem til den konklusion, at man alligevel ikke kan gøre noget, og så længe man ikke bløder, må man gå ud fra, at alt er som det skal være. 

Jeg oprettede selv en lignende tråd på et andet debatforum, hvor flere sygeplejersker skrev, at stregens tydelighed ikke havde noget med hcg-niveauet at gøre, og en af dem havde under sin uddannelse fulgt en (meget!) gravid dame tæt, hvor hun - til trods for at alt var, som det skulle være - havde lavet teststreger af forskellig tydelighed på forskellige dage. En anden lagde et billede af nogle tests ind, hvor de også svingede meget i tydelighed selvom hun i allerhøjeste grad var gravid. 

Det eneste du får ud af at teste er, at du bliver nervøs, og dermed sender du stresshormoner ned til fosteret - og det er ikke sundt for det. Så slap af, og prøv at nyde det 

Anmeld Citér

26. april 2015

JPige

ErDetSnartNU skriver:

Det kan jeg godt forstå Jeg testede selv flere gange i min første graviditet - hvor jeg endte med at miste. Nåede frem til den konklusion, at man alligevel ikke kan gøre noget, og så længe man ikke bløder, må man gå ud fra, at alt er som det skal være. 

Jeg oprettede selv en lignende tråd på et andet debatforum, hvor flere sygeplejersker skrev, at stregens tydelighed ikke havde noget med hcg-niveauet at gøre, og en af dem havde under sin uddannelse fulgt en (meget!) gravid dame tæt, hvor hun - til trods for at alt var, som det skulle være - havde lavet teststreger af forskellig tydelighed på forskellige dage. En anden lagde et billede af nogle tests ind, hvor de også svingede meget i tydelighed selvom hun i allerhøjeste grad var gravid. 

Det eneste du får ud af at teste er, at du bliver nervøs, og dermed sender du stresshormoner ned til fosteret - og det er ikke sundt for det. Så slap af, og prøv at nyde det 

Det vildt at det kan svinge så meget. 
Jeg troedebare at tydeligheden af stregen havde noget af gøre med mængden af HCG - især fordi folk altid beder folk med svage tests om at teste igen efter et par dage så HCG er fordoblet. Og også fordi man ofte ser tests blive tydeligere jo længere ind i graviditeten man kommer.. 

Håber min lille spire ikke bliver stresset for meget! Sover også næsten hele tiden så mon ikke den hygger lidt. Jeg vil i hvertfald ikke gøre noget der kan fremprovokere noget som helst. 

Men du har jo ret - sandsynligheden for at miste bliver jo ikke mindre af at teste hele tiden .. Om noget bliver den sikkert større pga bekymringer.  

Tak for svar! Håber min lille holder ved og bliver en julebaby 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.