Jeg har datet en fyr igennem den sidste måned. Det har været fantastisk, og jeg er ikke i tvivl om, at han stadig er interesseret. Han er en meget ærlig type, og har direkte sagt flere gange, at han er virkelig glad for mig, at han synes jeg er dejlig, har kaldt mig "Min drøm", når han har skrevet til mig. Vi har netop tilbragt flere dage sammen. Og virkelig haft det godt. Det er meget naturligt for os at være sammen, og vi har en helt naturlig kemi.
Meeeen! Han er begyndt at skrive mindre til mig, når vi ikke ses. En del mindre. Objektivt set ved jeg godt hvorfor: Han er ikke og har aldrig været mobilafhængig. Fx da vi var sammen i flere dage kiggede han dårligt nok på den, heller ikke når han fik en SMS. Han er typen, der er selvsikker nok til at have den holdning, at SMS så er det ikke vigtigt og kan vente, til han selv har tid/ser på sin telefon. Hvis folk vil have svar her og nu, så kan de jo ringe. Dertil kommer, at nu har vi efterhånden datet i over en måned, er der hvor vi er begyndt at kende hinanden godt og har et mere afslappet forhold til hinanden. Så er det jo ikke nødvendigt at skrive sammen hele tiden. Dertil kommer han har fået en Ipad, hvilket betyder han ikke surfer på sin mobil længere og dermed ikke har den der naturlige handling med at se på sin mobil længere. Han bruger Ipadden i stedet. Jeg VED han er interesseret endnu. Jeg er ikke i tvivl om, at han ville sige til, hvis interessen dalede.
Problemet er bare, at jeg er en suuuuper neurotisk type. Mit selvværd er af helvedes til, det eksisterer ikke. Og jeg har desværre en tendens til at blive sådan en mega "needy" type. Hvor hele mit humør og min dag afhænger af om han skriver, hvor mine selvfølelser er hængt op på hans bekræftelser. Netop pga. mit dårlige selvværd. Og det dur jo ikke: Jeg skal lære at være selvsikker. Jeg vil gerne kunne have det sådan, at det er afslappet for mig og hyggeligt at date ham, jeg bør ikke have brug for/behov for at høre fra ham, det bør ikke definere noget for mig. Så hvordan lader jeg være? Jeg ved godt, at jo mere man strammer nettet, jo mere skræmmer man en person væk. Han ved godt, jeg har dårligt selvværd og er god til at bekræfte mig, men jeg vil gerne lære selvværd, således at jeg naturligt er mere attraktiv, fordi jeg hviler i mig selv og viser, at jeg har mit eget liv, og ikke går helt ned, bare fordi vi ikke lige skriver sammen.
Fx i går. Han stod tidligt op, kunne jeg se på facebook. Men timerne gik, og jeg hørte ikke noget, selvom jeg havde skrevet godmorgen. Jeg bliver mere og mere neurotisk og utilpas, stresset og ked af det (ÅNDSSVAGT, I KNOW!!!!). Til sidst smider jeg min mobil i min natbordsskuffe og beslutter ikke at se på den i noget tid. Da jeg ser på den igen har han haft ringet 2 gange - jeg ringer tilbage, og han ville bare sige hej til mig inden han tog på arbejde, og fortæller han har været ude at spille golf med sin far hele formiddagen. Så igen: Han ringer jo, forsøgte endda at ringe 2 gange, da jeg ikke tog den. Tydeligvis er han interesseret i mig og kontakt! Men har bare været optaget og derfor ikke svaret på SMS. Hvorfor kan jeg ikke lære at tage det afslappet??
Jeg tænker, at hvis ikke jeg skal skræmme ham væk med at være needy og kontaktsyg, så er jeg nødt til at træde et skridt tilbage og give ham luft, lade ham nyde jagten lidt igen. Ved jo godt, at de fleste mennesker foretrækker det. Jeg tror heller ikke selv jeg ville trives med en fyr, der var så needy og kontaktsyg. Så i dag har jeg besluttet ikke at skrive til ham, med mindre han skriver til mig. Dog ringer jeg til ham inden han tager på job, hvis han ikke kontakter mig, da jeg skal nå at aftale med ham hvornår i morgen, vi skal ses (vi skal på date). Så det vil sige jeg nok ringer ved 14-tiden hvis han ikke giver lyd.
Min frygt er bare, at hvis jeg skruer ned for kontakten, så vil han miste interessen, selvom jeg godt ved, at netop det modsatte er tilfældet. Det det er attraktivt at udstråle, at man har selvværd og har sit eget liv.
Så hvordan lærer jeg, at det falder mig naturligt? Hvordan lærer jeg selvværd og være tilpas med ikke at have kontakt hele tiden? Og tror i ikke, at det er en god nok idé, at jeg skruer lidt ned for min kontakt-tagen, afventer og lader ham tage initiativet ind i mellem?
Hilsen en meganeurotisk men max forelsket 26-årig, som bare så nødig vil miste dette vidunderlige menneske, som rent faktisk er vil med mig..