Var til lægen i forgårs, da jeg har blødt og haft underlivssmerter... Hun gjorde intet: uden at undersøge mig, og kun ud fra et spørgsmål om jeg havde blødt og oplevet smerter, vurderede at jeg var igang med en spontan abort... Hun gav os en tid til en skanning igår på Herlev sygehus...
Vi tog så til Herlev igår, hvor de var over 1½ time forsinket, min kæreste var rasende... Men hold nu op der ventede os en overraskelse..
Lægen var super sød og venlig, rolig og meget grundig... Da lægen begynder at skanne, ser hun et hjerte banke flot og stabilt som det skal... Det var bare en lettelse... MEN... Så kommer det... Hun ser pludselig ikke bare et hjerte der slår, men 2....
Hun gik min livmoder og mit underliv igennem flere gange for at være 100% sikker...
Det ene hjerte slår rigtig flot og det var magisk at se (har aldrig oplevet at se hjerteblink i en graviditet, så det var stort, begyndte at græde af glæde) og blev vurderet til at være 6+4...
MEN det andet hjerte slår meget meget langsomt og hun kunne se at der var noget noget blod i/omkring dens blommesæk, så hun vurderede at den med langsomt hjerteslag nok vil gå til grunde... Men hun blev ved med at understrege at den anden har det godt, og at vi ikke skal opgive håbet om den lille "hurtig-blinker"...
Skal tage den med ro, og skal være sygemeldt i en uge og så til en ny kontrolskanning på torsdag...
Er helt rundtosset, og ved ikke helt hvad jeg skal gøre af mig selv og mine tanker... Blev glad og ked af det på samme tid... Har ikke blødt siden igår morges... Og selvom kæresten allerede går og snakker om at der altså kun er 1, så så vi begge hjerter slå, dog igen stor forskel på intervallet... Ved ikke helt hvad jeg skal gøre af mine tanker...
Ville bare lige ud med lidt tanker...
Anmeld
Citér