Ble afvænning???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

851 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. september 2009

tumle81

Måske er der nogle kloge hoveder derude som kan hjælpe mig :-)

Min søn på 2 år og 3 mdr ca (fra juli 2007) er netop ved at smide bleen. Han er rigtig god til at tisse på både potte og toilet, og har stort set ingen uheld i vuggestuen :-)

Dog nægter han at lave stort på toilettet. De siger i vuggestuen at han nægtede det i dag og bare skreg. Så de lod ham slippe og kort efter havde han lavet i bukserne.
Her til aften skete det samme, han sagde ad ad og ville på toilettet. Da vi kom derud nægtede han at komme på toilettet. Da jeg ikke synes han skulle have den nedtur at lave i bukserne spurgte jeg ham om han ville have ble på. Han sagde ja og kort efter havde han lavet stort i bleen.

Er han for lille til at smide bleen helt, eller skal han bare vænnes sig til tanken om at lave stort på toilettet?? Synes det er synd han skal have så mange nederlag hvis ikke han vil lave det på toilettet, men gør det i bukserne istedet for...

Knus Kathrina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2009

Pia

Vores datter var lidt over 3 da hun kom af med bleen..
De første 3 uger kunne hun kun lave puha når hun fik ble på til natten..
Men efter at hun havde haft uheld i sine bukser to gange iden for 2 dage, ja så kom hun af sig selv og sage hun skulle lave puha..
Vores sp sagde at det hurtig kunne blive en dårlig vane og lade dem få ble på hver gang de skal lave puha.. så er det bedre og tilbyde dem flere toliet besøg.

Men omvendt gik der 8 mdr før min niece kunne lave puha på toilette.. Hun kunne kun lave dte når hun fik en ble på..

Så har ingen gode råd..
men det var min historie..

Pia.

Anmeld

10. september 2009

VB

Kender rigtig mange der har stået med det problem, og min erfarring er at man ikke skal presse dem, for det er jo de voksne, der har problemer med at de laver i bleen - ikke børnene.
Hvis du ikke giver ham bleen på når han ønsker det,kan det ende med, at han bliver forstoppet, fordi han så vil holde på sin afføring, og så får  han/du virklig et problem. 
De børn jeg kender har alle smidt bleen, men der er stor forskel på hvor lang tid det har taget, så vær tålmodig!

Anmeld

10. september 2009

Honningblomst

Alle mine tre har smidt bleen men ikke ville slippe afføringen på toilet...det er helt normalt og du skal bare give ham ble på. Det kommer af sig selv en dag-smiler
Bare du ikke presser ham så føler han det ikke som noget problem fordi det ikke er det..
knus Eva.

Anmeld

11. september 2009

Cris

Jeg har læst i et eller andet sted, at det er lidt svært med afføring, for de tror, at en del af dem forvinder på toilettet, hvis du forstå, hvad jeg mener     Det er noget mærkelig noget for dem og det tager bare længere tid for nogle.

Anmeld

11. september 2009

Nanna1985

Min pige var os været ble-fri siden hun var 2 år og 3 mdr.. Hun har ingen uheld og har næsten ingen haft herhjemme og slet ingen i vuggestuen..

Hun bliver 3 år her D. 12 November, hun kommer stadigvæk og beder om at få en ble på hver gang hun skal lave pølser og jeg giver hende på, tilbyder hende hvergang at hun gerne må komme ud på potten el. wcét, men hun siger nej tak og vil gerne have ble på..

De skal have den tid, de skal have.. Er sikker på det nok skal komme, når h*n er klar til det.. Giv din dreng tid, så kommer det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.