Borddækning til barnedåb uden levende lys

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.356 visninger
12 svar
6 synes godt om
23. april 2015

Meilby

Hej!

Vi skal holde barnedåb for vores lille Oscar d. 31 maj og er jo derfor i gang med den store planlægning

Vi er ved at kigge lidt på hvordan vi gerne vil have borddækningen, og tænker det skal holdes i forskellige blå nuancer (hovedsageligt lyseblå)  Vi er i den situation at min mor er lungepatient og bruger ilt og vi har derfor ikke mulighed for at have levende lys på bordene..

Er der andre der har lavet nogle fine borde uden lys? Og må jeg se?  Normalt synes jeg lys udgør en stor del af hyggen, men det går bare ikke i dette tilfælde

Knus Pernille

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2015

MorTilN

Vis lys er vigtig for jeg ville i så ikke kunne sætte lys på bordet bare uden at tænde dem og evt. klippe væen af så de ikke kan tændes eller bruge elektriske lys i nogle pyntet holdere

Anmeld Citér

23. april 2015

Meilby

Anonymbebs skriver:

Vis lys er vigtig for jeg ville i så ikke kunne sætte lys på bordet bare uden at tænde dem og evt. klippe væen af så de ikke kan tændes eller bruge elektriske lys i nogle pyntet holdere

Havde faktisk overvejet om man skulle sætte lys på og så bare lade være med at tænde dem, men ved næsten ikke om det ser skørt ud

Havde også tænkt lidt på elektriske fyrfadslys i nogle fine stager - ved bare ikke lige hvilke det skal være

Anmeld Citér

23. april 2015

MorTilN

Meilby skriver:

Havde faktisk overvejet om man skulle sætte lys på og så bare lade være med at tænde dem, men ved næsten ikke om det ser skørt ud

Havde også tænkt lidt på elektriske fyrfadslys i nogle fine stager - ved bare ikke lige hvilke det skal være

Til min nevøs barnedåb var der lys på bordet som ikke var tændt

Find noget pynt der passer ind i jeres tema og glas fyrfadsstæger

Anmeld Citér

23. april 2015

Ciss

Meilby skriver:

Hej!

Vi skal holde barnedåb for vores lille Oscar d. 31 maj og er jo derfor i gang med den store planlægning

Vi er ved at kigge lidt på hvordan vi gerne vil have borddækningen, og tænker det skal holdes i forskellige blå nuancer (hovedsageligt lyseblå)  Vi er i den situation at min mor er lungepatient og bruger ilt og vi har derfor ikke mulighed for at have levende lys på bordene..

Er der andre der har lavet nogle fine borde uden lys? Og må jeg se?  Normalt synes jeg lys udgør en stor del af hyggen, men det går bare ikke i dette tilfælde

Knus Pernille

Jeg har ikke billeder desværre, men en veninde af mig foldede blomster (lotus?) af servietter og satte små elektriske fyrfadslys i (med batteri). Det var nydeligt . Servietblomsten var såpas stor at man ikke så noget særligt af selve lyset. Det var bare blomsten som blev oplyst indefra.

Måske kunne noget i den stil være en ide?

Anmeld Citér

23. april 2015

Meilby

Ciss skriver:

Jeg har ikke billeder desværre, men en veninde af mig foldede blomster (lotus?) af servietter og satte små elektriske fyrfadslys i (med batteri). Det var nydeligt . Servietblomsten var såpas stor at man ikke så noget særligt af selve lyset. Det var bare blomsten som blev oplyst indefra.

Måske kunne noget i den stil være en ide?

Det lyder super fint, ved du hvor hun har fundet opskriften?

Anmeld Citér

23. april 2015

Meilby

Anonymbebs skriver:

Til min nevøs barnedåb var der lys på bordet som ikke var tændt

Find noget pynt der passer ind i jeres tema og glas fyrfadsstæger

Må ha kigget lidt rundt :-)

Anmeld Citér

23. april 2015

K&S

Meilby skriver:

Jeg så forleden, at IKEA har "alm." lys i elektronisk udgave 

Anmeld Citér

23. april 2015

Pikku Myy

Meilby skriver:

Hej!

Knus Pernille

Hvad med at gå all in på blomster istedet? Måske nogle store, flotte blomsterdekorationer? Eller en masse små vaser med et par blomster i hver, der stod lidt "tilfældigt"?

Anmeld Citér

23. april 2015

minbaby

Da vi også har familie som ikke tåler levende lys købte jeg disse lyskæder i Ikea ved sidste mærkedag 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.