Hvornår tester man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

266 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. april 2015

Anonym trådstarter

Efter at have forsøgt at blive gravid i 10 måneder uden resultat, er jeg begyndt at tage ægløsningstests. Jeg har så åbenbart ægløsning en uge før min mens i stedet for de 14 dage før. Nu skal jeg så have min forventet mens fredag. Hvis den ikke kommer, kan jeg så teste der? Eller skal jeg vente en uge når min ægløsning falder en ude senere end det "normale"? 

Og hvis jeg tester positivt, hvordan regner jeg så terminen ud når min ægløsning falder det senere? Lægger man så bare en uge til? 

På forhånd tak for svar  og god dag derude

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg ville selv ikke kunne vente en uge, men teste alligevel. Men ja det er nok først en uge senere, da det tager ca 5-6 dage før ægget sætter sig fast. 

Mht terminsberegning ville jeg gå ud fra at du var 2+0 ved æl. Men lægen, og alle generelt, vil bare gå ud fra din mens frem til nf og der regne din termin ud.

Når ja, tak og i lige måde; du må også have en rigtig god dag

Anmeld Citér

27. april 2015

SMC

Betyder det, at I tester inden forventet mens? 

Anmeld Citér

27. april 2015

esioul

Anonym skriver:

Efter at have forsøgt at blive gravid i 10 måneder uden resultat, er jeg begyndt at tage ægløsningstests. Jeg har så åbenbart ægløsning en uge før min mens i stedet for de 14 dage før. Nu skal jeg så have min forventet mens fredag. Hvis den ikke kommer, kan jeg så teste der? Eller skal jeg vente en uge når min ægløsning falder en ude senere end det "normale"? 

Og hvis jeg tester positivt, hvordan regner jeg så terminen ud når min ægløsning falder det senere? Lægger man så bare en uge til? 

På forhånd tak for svar  og god dag derude

hvis du får mens allerede en uge efter æl, giver det dårlige betingelser for en graviditet. Der skal gerne gå 9 + dage.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.