kan man have så stor mave uden at være gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.425 visninger
8 svar
6 synes godt om
21. april 2015

jette danielsen

som overskriften afslører, så har jeg gennem de sidste 6 uger fået ret så stor mave.

Hvis det er lykkedes os at lave en mere, så er jeg ca 6 uger hende, men men men. alle mine g-test er negative.

Det vil sige at når jeg tester på nattos test (valmved) kommer der en time efter en ultra svag streg hværgang, det har også stået på i 6 ugers tid nu. (men det er jo så lang tid efter udløbstiden)

er der evt andra der har født før og kender til det med at være så stor i starten af en graviditet.

for går da ikke ud fra af det er normalt at se sådan ud, hvis det viser sig at jeg ikke er gravid, eller hvad siger i ???????

håber jeg har fået vedheftet rigtigt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2015

sne190810

Nu uden at komme til at lyde alt for trucker-agtigt.... 

Så kan jeg snildt have sådan en kæmpe stor oppustet mave, hvis det er hormonelt betinget ifm. min cyklus.

.. Endnu værre hvis jeg har spist nogle bestemte ting som min mave reagere på, og/eller hvis jeg har forædt mig 

Ja, min mavemuskler har aldrig været så tilstedeværende  til trods for jeg ellers er en slank pige. 

Så skræmmende nok, så jo umiddelbart kan det vel godt være “normalt“.

Anmeld Citér

21. april 2015

SandraXOXO

Man kan vel godt have fedtdepot på maven så man ligner en gravid eller være mega oppustet. Under alle omstændigheder ville en i uge 6 ikke se sådan der ud grundet graviditet. I uge 6 fylder baby jo intet endnu.  

Anmeld Citér

21. april 2015

ErDetSnartNU

Jeg ville tage forbi lægen for at få afklaring. Uanset hvad, så ser det unormalt ud, for den mave der burde da være langt over 6 uger, hvis du er gravid �� kan du evt være længere henne og måske bare være en af dem, som får menstruation trods graviditet? 

Anmeld Citér

21. april 2015

jenny4

Hvordan så du ud for 6 uger siden?

Anmeld Citér

21. april 2015

jette danielsen

jenny4 skriver:

Hvordan så du ud for 6 uger siden?

en delle agtig mave frem for en rund fast mave

Anmeld Citér

21. april 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

jeg tænker også at du er noget længere henne hvis du er gravid for det er vildt at den er så stor hvis du kun er 6 uger henne - og der fylder baby jo ungenting og livmoderen er stadig lille så det ville jo næste kun være oppustedhed hvis det er... jeg var ikke så stor dad jeg fødte min nr 2.. jeg ville lige smutte en tur til lægen for at sikre at der ikke er andet der kan give den oppustedhed

Anmeld Citér

21. april 2015

Jupiter

Min læge fortalte mig til den første undersøgelse (ca. 7+ eller 8+) at livmoderen på det tidspunkt ville være omkring på størrelse med en appelsin - så jeg har svært ved at tro at det skulle være en baby der får din mave til at se sådan ud.

Dermed ikke sagt at du ikke kan være gravid 

Anmeld Citér

21. april 2015

jenny4

jette danielsen skriver:

en delle agtig mave frem for en rund fast mave

Hvis din mave er vokset så meget på 6 uger, så tror jeg også, at jeg ville smutte en tur til lægen. Uanset om det er graviditet (hvilket ville være skønt) eller noget andet, så er det da værd lige at blive undersøgt.

Har du også taget på kilomæssigt?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.