Henna hårfarve?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

423 visninger
6 svar
2 synes godt om
21. april 2015

Anonym trådstarter

Hej 

er der nogen der ved om henna hårfarve er ok under graviditet? Kan ikke finde noget nogen steder om at det skulle indeholde kemikalier eller andet... håber i ka hjælpe! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2015

Anna2706

Anonym skriver:

Hej 

er der nogen der ved om henna hårfarve er ok under graviditet? Kan ikke finde noget nogen steder om at det skulle indeholde kemikalier eller andet... håber i ka hjælpe! 

Hmm om det er skadeligt, ved jeg ikke :-) Men brugte det selv 1 gang da jeg ammede. Man fraråder jo gravide og ammende at farve hår men jeg tog chancen med hennafarve :-) 

Anmeld Citér

21. april 2015

modesty

Anonym skriver:

Hej 

Ingen hårfarver er OK under graviditet, der er giftige stoffer i alle former for hårfarve. Og henna er kendt for at skabe voldsomme allergiske reaktioner.

Anmeld Citér

21. april 2015

Vivienne

Anonym skriver:

Hej 

Da jeg har hårfarveallergi, må jeg ikke farve mit har med alm hårfarve. 

Jeg prøvede så med henna (sort) da jeg fik at vide at der ingen kemikalier er i henna. 3 ud af 4 hårfarvninger med henna endte jeg på skadestuen med allergiske reaktioner. Lægen kaldte mig direkte for dum, fordi jeg leger med mit liv. 

Den eneste henna uden kemikalier er den røde. De sorte og brune har også kemikalier i. 

Hvis jeg var dig, så ville jeg lade være. 

Anmeld Citér

21. april 2015

ErDetSnartNU

Vivienne skriver:

Jeg prøvede så med henna (sort) da jeg fik at vide at der ingen kemikalier er i henna. 3 ud af 4 hårfarvninger med henna endte jeg på skadestuen med allergiske reaktioner. Lægen kaldte mig direkte for dum, fordi jeg leger med mit liv. 

Den eneste henna uden kemikalier er den røde. De sorte og brune har også kemikalier i. 

Jeg kan simpelthen ikke lade være med at spørge - hvorfor i alverden brugte du det igen, når du havde være på skadestuen allerede første gang? 

Anmeld Citér

21. april 2015

modesty

Vivienne skriver:

Hvordan kan det være at du brugte det igen når du allerede havde fået en allergisk reaktion??

Anmeld Citér

21. april 2015

Vivienne

modesty skriver:

Hvordan kan det være at du brugte det igen når du allerede havde fået en allergisk reaktion??

Hej piger,

Jeg forstår udmærket godt jeres spørgsmål

Jeg forstår selv lægen, som kaldte mig for dum, selvom jeg var/er chokeret over den måde en læge kan tale til en patient på..

Anyways, jeg var 25 og begyndt at få grå hår (noget, som jeg har arvet af min mor, desværre), og ellers er jeg mørkhåret, og har hele mit liv farvet mit hår i sort - uden problemer. 

De sidste par gange jeg farvede mit hår med alm hårfarve, mærkede jeg at mit hovedbund kløede mere end sædvanligt. Det blev værre og værre for hver gang, og lige pludseligt en dag (24 timer efter farvningen) vågnede jeg op med hævet pande. Hævelsen begyndte langsom at bevæge sig nedad, og snart kunne jeg ikke åbne mine øjne mere. På skadestuen fik jeg at vide, at denne hævelse ville kunne have kvalt mig, hvis jeg havde ventet længe med at tage til skadestuen.

Derefter valgte jeg at prøve henna. Jeg købte en i helsekost butikken og fik en mindre reaktion - uden skadestuebesøg. Hovedbunden kløede.

Jeg tænkte, dette kunne jeg leve med, hvis jeg ikke fik yderligere allergiske reaktioner. 

Men 2, 3, og 4 gang fik jeg stærke reaktioner og måtte på skadestuen. 

Jeg tror det var svært for mig at acceptere at skulle være gråhåret som 30-årig, og at jeg derfor desperat forsøgte igen og igen. Jeg stoppede dog efter lægens kommentar...

Jeg begyndte at plukke de grå hår ud, fik endda et 10-turs klippekort til gråhår-plukning af min søster  Men hun blev træt af at plukke dem. 

Nu, efter at jeg er blevet mor, har jeg simpelthen ikke overskud til at plukke dem længere. Så jeg har accepteret at jeg ligner en dalmatiner 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.