Dårlig oplevelse ved JM...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.451 visninger
7 svar
4 synes godt om
20. april 2015

Anonym trådstarter

Jeg har lige været til mit første jordemoder besøg og synes det bare var noget øv..  Føler jeg blev taget med bukserne nede da hun nærmest overfaldte mig med om det var planlagt hvortil jeg lidt forvirret fik svaret at øm nej ikke planlagt som sådan. Vi havde taget en beslutning om at tage det som det kom og ønskede os et barn, vi havde bare ikke regnet med den ville være hjemme SÅ hurtigt, hvilket jo kun er super dejligt, men også lidt en overraskelse. Føler jeg blev stemplet til samtalen som i at jeg ikke burde ha den samme glæde som andre der har kæmpet længe og i at hun mente jeg var ung (24) og ufornuftig  ( tidligere ryger, stoppede da jeg så 2 streger 3+2) og hun havde tydeligvis svært ved at forholde sig til min mand ikke er dansk.. hun synes det var mærkeligt at jeg nævnte gener som diarré  og ondt i lænden - kvinden har aldrig været gravid og  talte direkte ud fra bøgerne... 

Ja, det blev lidt langt - havde nok bare brug for at komme ud med lidt luft.. Er der nogle der ved om det er muligt at skifte jordemoder, tror jeg vil blive ret irriteret på hende her under en fødsel.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det er ikke nødvendigvis den JM du går til tjek hos, som du føder med. 

Det er vist meget få som oplever det.

Anmeld Citér

20. april 2015

MissMaria

Anonym skriver:

Jeg har lige været til mit første jordemoder besøg og synes det bare var noget øv..  Føler jeg blev taget med bukserne nede da hun nærmest overfaldte mig med om det var planlagt hvortil jeg lidt forvirret fik svaret at øm nej ikke planlagt som sådan. Vi havde taget en beslutning om at tage det som det kom og ønskede os et barn, vi havde bare ikke regnet med den ville være hjemme SÅ hurtigt, hvilket jo kun er super dejligt, men også lidt en overraskelse. Føler jeg blev stemplet til samtalen som i at jeg ikke burde ha den samme glæde som andre der har kæmpet længe og i at hun mente jeg var ung (24) og ufornuftig  ( tidligere ryger, stoppede da jeg så 2 streger 3+2) og hun havde tydeligvis svært ved at forholde sig til min mand ikke er dansk.. hun synes det var mærkeligt at jeg nævnte gener som diarré  og ondt i lænden - kvinden har aldrig været gravid og  talte direkte ud fra bøgerne... 

Ja, det blev lidt langt - havde nok bare brug for at komme ud med lidt luft.. Er der nogle der ved om det er muligt at skifte jordemoder, tror jeg vil blive ret irriteret på hende her under en fødsel.. 

Øv at du skulle have så kedelig en oplevelse.... Håber du kan ryste det af dig og nyde det lille ny liv som gror inden i dig 

Jeg havde heller ikke det bedste første besøg ved JD og valgte at skifte og det fortryder jeg overhovedet ikke.. 

håber du finder en løsning 

Anmeld Citér

20. april 2015

Happiness

Jeg synes du skal skifte JM. Ring op til jordemoderkontoret og bed om en ny. Du skal trods alt føle dig tryg hos hende, og føle du bliver taget alvorligt. 

Selv om du højst sandsynlig ikke kommer til at føde med hende, skal da jo til en del kontrol hos hende. Og jeg fortryder inderligt, at jeg ikke fik skiftet min ud, så jeg vil anbefale dig at gøre det. 

Anmeld Citér

20. april 2015

Kay

Det er så nemt og skifte jordmor også uden anden begrundelse end at der var dårlig kemi... så ingen grund til at få ondt i maven over kan virkelig godt forstå du syntes det var en dårlig oplevelse

Anmeld Citér

20. april 2015

Frk.S

Æv, hvor surt med sådan en oplevelse. Helt ærligt, så skal hun vel ikke blande sig så meget i om det var planlagt eller ej? Og din alder er da super fin, til at få et barn. 

Jeg ville også skifte hvis det var mig - der kommer jo en del konsultationer, så det er ærgerligt hvis du føler hun er "efter dig" hver gang. Dog afhænger hvem der skal hjælpe ved din fødsel, jo helt af hvem der har vagt når det sker. Så der er det jo bare at krydse fingre for at det er en rar JM der er på vagt den dag.

Anmeld Citér

20. april 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Man må gerne give udtryk for sin usikkerhed angående tryghed ved en jordmor. Havde nok 10 forskellige i mit fødsels forløb med igangsættelse m.m. Der var en jeg havde det liidt stramt til hvis jeg skulle ende at føde med hende, var åben og fik afvide hun ikke havde vagt de næste par døgn. Kemi er vigtig i fødsel øjeblikket. De samtaler har du også mange af ved lægen læg dine bekymringer og spørgsmål der hvis det er bedre. Evt gå til de fødsels kurser og amning kurser der bliver tilbudt. 

Anmeld Citér

20. april 2015

acdp8620

Øv. Det var da en tarvelig oplevelse.

Nu er det tredje gang jeg er gravid, og har aldrig haft den samme jordemoder til nogen af mine konsultationer. Det har været en ny hver gang. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan det hænger sammen der hvor du går, men jeg ville ikke have nogle skrupler med at bede om at komme ind til en anden.

Der er ingen grund til at uddybe hvorfor, bare bed om en anden

Det er DIN graviditet, og det skal du på ingen måder have det dårligt eller underligt med uanset hvordan og hvor ledes.

Det er en dejlig og spændende tid, som en jordemoder på ingen måder skal ødelægge for dig.

til dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.