Motion og tidlig graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

850 visninger
9 svar
6 synes godt om
19. april 2015

Babydrøm

Endnu nogle spørgsmål, synes godt nok det er svært at blive klog på det, selvom jeg googler på livet løs 

Jeg startede så småt op med styrketræning og yoga for et par mdr. siden, men pga. sygdom mm. har der været pause i 2-3 uger nu, så jeg er jo ikke kommet ind i en god træningsrutine.

Nu har jeg lige fundet ud af at jeg er gravid  Men hvad så med træning? Min søster og jeg laver styrketræning sammen i fitness, men nu bliver jeg mega nervøs for om der sker noget med min spire  for jeg er jo ikke vant til træning, så hvad ville I gøre hvis I var mig? Droppe det eller prøve forsigtigt? Eller lave noget helt andet? 

Hvad gør/gjorde I under graviditeten? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2015

S*DD

Babydrøm skriver:

Endnu nogle spørgsmål, synes godt nok det er svært at blive klog på det, selvom jeg googler på livet løs 

Jeg startede så småt op med styrketræning og yoga for et par mdr. siden, men pga. sygdom mm. har der været pause i 2-3 uger nu, så jeg er jo ikke kommet ind i en god træningsrutine.

Nu har jeg lige fundet ud af at jeg er gravid  Men hvad så med træning? Min søster og jeg laver styrketræning sammen i fitness, men nu bliver jeg mega nervøs for om der sker noget med min spire  for jeg er jo ikke vant til træning, så hvad ville I gøre hvis I var mig? Droppe det eller prøve forsigtigt? Eller lave noget helt andet? 

Gå ind og læs på sundhedsstyrelsens hjemmeside om deres anbefalinger. Yoga skulle vær egodt

Anmeld Citér

19. april 2015

silassui

Babydrøm skriver:

mega nysgerrig på svar

Anmeld Citér

19. april 2015

Babydrøm

silassui skriver:

mega nysgerrig på svar

Ja  der er ik kommet mange, læste på Sundhedsstyrelsen 

http://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/fysisk-aktivitet/anbefalinger/gravide 

Så jeg tager til styrketræning og konditionstræning i morgen, men i et roligt tempo og lytter til min krop, så går det nok godt  

Anmeld Citér

20. april 2015

hmg86

Babydrøm skriver:

Jeg var så småt startet på løbetræning inden jeg blev gravid.. nåede dog ligesom dig ikke at få det så godt ind i kroppen.. læste lidt på nettet og da man får mange stød ved løbetræning, anbefaledes det ikke hvis man ikke var vant til det.. jeg valgte at stoppe med det og går i stedet lange ture.. men kunne da være yoga var en mulighed 

Anmeld Citér

20. april 2015

maak

Jeg både løb og styrketrænede og har trænet indtil 8. måned.. Men var også i træning i forvejen.. Men bare lyt til din krop Tror sagtens du kan fortsætte i samme tempo

Anmeld Citér

24. april 2015

JeanetteK

Har oplevet meget forskellige holdninger til dette :-) Har gået til bodycombat hvor underviseren var gravid - og trænede holdet helt indtil 2-1 måned før fødslen Hun sagde blot, at hun lod vær med at gøre alle de hop som der var, og blot gjorde små spark og (alt) salg. Har også hørt at Yoga skulle være godt :-)

Anmeld Citér

24. april 2015

Babydrøm

JeanetteK skriver:

Har oplevet meget forskellige holdninger til dette :-) Har gået til bodycombat hvor underviseren var gravid - og trænede holdet helt indtil 2-1 måned før fødslen Hun sagde blot, at hun lod vær med at gøre alle de hop som der var, og blot gjorde små spark og (alt) salg. Har også hørt at Yoga skulle være godt :-)

Ja synes også jeg kan læse mig frem til mange forskellige holdninger Skønt hun kunne det  

Ja har jeg også og er glad for yoga Har besluttet at fortsætte med træning, men lytte meget til min krop, er sikker på det er et stort plus at være i god form under graviditeten og til fødslen

Anmeld Citér

24. april 2015

Babydrøm

hmg86 skriver:

Jeg var så småt startet på løbetræning inden jeg blev gravid.. nåede dog ligesom dig ikke at få det så godt ind i kroppen.. læste lidt på nettet og da man får mange stød ved løbetræning, anbefaledes det ikke hvis man ikke var vant til det.. jeg valgte at stoppe med det og går i stedet lange ture.. men kunne da være yoga var en mulighed 

Forstår godt du stoppede og gik gåture istedet for, en gåtur er jo også altid god

Jeg er også glad for yoga, så det fortsætter jeg med og vil også stadig træne, men lytte meget til min krop Og gå nogle ture når vejret er dejligt

Anmeld Citér

24. april 2015

Babydrøm

maak skriver:

Jeg både løb og styrketrænede og har trænet indtil 8. måned.. Men var også i træning i forvejen.. Men bare lyt til din krop Tror sagtens du kan fortsætte i samme tempo

Skønt

Ja vil lytte til min krop og fortsætte med træningen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.