Hvornår ville I gå igang med nr. 2 i behandling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

445 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. april 2015

WantingBaby2012

Hej piger...

Vi fik vores dejlige søn juni 2014, dvs. at han lige straks bliver 1 år... Vi var i behandling med ICSI, og han var 2 år undervejs! Vi ønsker selvfølgelig at gøre vores søn til storebror en dag, men vi er lidt i tvivl om, hvornår vi skal gå igang igen. Worst case er jo, at der kommer til at gå flere år igen, og vil egentlig gerne, at der max er 3 år imellem. Samtidig synes jeg, at det er lidt tidligt at gå igang igen nu, da jeg endnu ikke er startet arbejde igen efter barsel. 

Så vil rigtig gerne høre fra jer, som har været i behandling ved både nr. 1 og 2 - hvornår gik i igang igen, og hvornår var der gevinst? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2015

modesty

Hej piger...

Vi fik vores dejlige søn juni 2014, dvs. at han lige straks bliver 1 år... Vi var i behandling med ICSI, og han var 2 år undervejs! Vi ønsker selvfølgelig at gøre vores søn til storebror en dag, men vi er lidt i tvivl om, hvornår vi skal gå igang igen. Worst case er jo, at der kommer til at gå flere år igen, og vil egentlig gerne, at der max er 3 år imellem. Samtidig synes jeg, at det er lidt tidligt at gå igang igen nu, da jeg endnu ikke er startet arbejde igen efter barsel. 

Så vil rigtig gerne høre fra jer, som har været i behandling ved både nr. 1 og 2 - hvornår gik i igang igen, og hvornår var der gevinst? 

Det er totalt umuligt at forudse hvor lang tid der kan gå. Det kan ske i første forsøg eller i 10. Du er 24, så alderen er jo ikke et issue. Personligt ville jeg sige hellere lidt længere imellem end lidt for kort, men det handler jo bare om hvad jeg ville vægte. Jeg kender ikke jeres livssituation og jeres forhold, men det ville være synd hvis familien skulle blive presset af for lidt overskud og af at du f.eks, som du nævner, ikke når at komme tilbage på arbejdet igen hvis du har lyst til/brug for det.

Anmeld Citér

19. april 2015

WantingBaby2012

modesty skriver:

Det er totalt umuligt at forudse hvor lang tid der kan gå. Det kan ske i første forsøg eller i 10. Du er 24, så alderen er jo ikke et issue. Personligt ville jeg sige hellere lidt længere imellem end lidt for kort, men det handler jo bare om hvad jeg ville vægte. Jeg kender ikke jeres livssituation og jeres forhold, men det ville være synd hvis familien skulle blive presset af for lidt overskud og af at du f.eks, som du nævner, ikke når at komme tilbage på arbejdet igen hvis du har lyst til/brug for det.

Jeg er klar over, at man ikke kan forudse hvor længe der vil gå, når man går i behandling... Derfor vil jeg også bare gerne høre andre, som har stået i samme situation, hvornår de valgte at gå igang og hvilke tanker de har gjort sig. 

Anmeld Citér

19. april 2015

modesty

WantingBaby2012 skriver:

Jeg er klar over, at man ikke kan forudse hvor længe der vil gå, når man går i behandling... Derfor vil jeg også bare gerne høre andre, som har stået i samme situation, hvornår de valgte at gå igang og hvilke tanker de har gjort sig. 

Du efterspørger også hvor lang tid det tog 2. gang, og dér er det bare vigtigt at understrege at de svar du får i den her tråd ikke har noget at sige statistisk. Hvis du vil vide noget mere konkret på det punkt, så synes jeg at du skal hive fat i klinikken hvor I fik jeres første barn, de har måske noget data.

Men - vores søn er IVF. Vores behandlingsforløb tog et år (4 ÆO). Jeg har altid godt ville have mere end de "klassiske" 2 år imellem børnene. Jeg vil gerne have tid til at nyde mit ene barn først, og give ham en masse opmærksomhed. Jeg vil gerne have det overskud i hverdagen det er at det ene barn kan en del ting selv. Jeg vil gerne have mulighed for at komme tilbage til mit arbejde i længere tid end blot et år-agtigt.

Herhjemme ville 4-5 år imellem de to børn være ideelt (og undersøgelser har også vist at denne alder mellem søskende er den bedste ift. at de opnår et godt forhold kort- og langsigtet - men det ville nu aldrig være afgørende for mig).

Jeg tror at jeg ville regne med nogenlunde den samme behandlingstid som første gang, altså et år. Men der er "fejlmargenen" jo heller ikke så stor som hos jer. Det er klart at 2 år fra eller til gør en ret stor forskel ift. at planlægge.

Min mand ønsker desværre ikke flere børn, så mine tanker bliver ved tankerne - men det er jo stadig tanker jeg har gjort mig. 

Anmeld Citér

19. april 2015

esioul

WantingBaby2012 skriver:

Hej piger...

Jeg ville personligt nyde den første et par år, inden jeg atter skulle igang med behandling igen. Det eneste der kunne få mig til at gå igang relativt hurtigt, var hvis alderen var mod os.

Anmeld Citér

19. april 2015

Imaong

WantingBaby2012 skriver:

Hej piger...

Hej vi er gravide nu 13 uger i morgen og vi vil ligesom du ikke ha der går for mange år i mellem vi har så aftalt snakket om at bruge de æg vi har på frys efter vores kommende barn er et år

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.