WantingBaby2012 skriver:
Jeg er klar over, at man ikke kan forudse hvor længe der vil gå, når man går i behandling... Derfor vil jeg også bare gerne høre andre, som har stået i samme situation, hvornår de valgte at gå igang og hvilke tanker de har gjort sig. 
Du efterspørger også hvor lang tid det tog 2. gang, og dér er det bare vigtigt at understrege at de svar du får i den her tråd ikke har noget at sige statistisk. Hvis du vil vide noget mere konkret på det punkt, så synes jeg at du skal hive fat i klinikken hvor I fik jeres første barn, de har måske noget data.
Men - vores søn er IVF. Vores behandlingsforløb tog et år (4 ÆO). Jeg har altid godt ville have mere end de "klassiske" 2 år imellem børnene. Jeg vil gerne have tid til at nyde mit ene barn først, og give ham en masse opmærksomhed. Jeg vil gerne have det overskud i hverdagen det er at det ene barn kan en del ting selv. Jeg vil gerne have mulighed for at komme tilbage til mit arbejde i længere tid end blot et år-agtigt.
Herhjemme ville 4-5 år imellem de to børn være ideelt (og undersøgelser har også vist at denne alder mellem søskende er den bedste ift. at de opnår et godt forhold kort- og langsigtet - men det ville nu aldrig være afgørende for mig).
Jeg tror at jeg ville regne med nogenlunde den samme behandlingstid som første gang, altså et år. Men der er "fejlmargenen" jo heller ikke så stor som hos jer. Det er klart at 2 år fra eller til gør en ret stor forskel ift. at planlægge.
Min mand ønsker desværre ikke flere børn, så mine tanker bliver ved tankerne - men det er jo stadig tanker jeg har gjort mig. 
Anmeld
Citér